تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

راهنمای سفر به تایلند ؛ کشور تایلند را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های گردشگران ایرانی به شمار آورد. جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده، سواحل و جزایر سرسبز و زیبا، آداب و رسوم خاص این کشور و معابد و صومعه‌های متعدد تایلند، این کشور را تبدیل به مقصدی عالی و زیبا برای گردشگران کرده است. در ادامه مطلب با ما باشید تا صفر تا صد راهنمای سفر به تایلند را با یکدیگر بررسی کنیم. با هم اقلیم همراه باشید.

راهنمای سفر به تایلند

اجاره روزانه خانه در تهران

تایلند، برگرفته شده از دو نام Thai و Land به معنای “سرزمین لبخند” است. این معنا را پس از سفر به این کشور به خوبی درک خواهید کرد و قطعا از شادی و اشتیاق مردمان این کشور شگفت‌زده خواهید شد.

سواحل شنی، جزیره‌های زیاد، آب و هوای خوب و همچنین غذاهای لذیذ خیابانی باعث شده است شهرهایی چون پوکت، پاتایا، بانکوک و کرابی از مقصد‌های گردشگری محبوب این کشور به شمار بیایند و شهرتی جهانی پیدا کنند.

اطلاعات ضروری سفر به تایلند

  • پایتخت: بانکوک
  • اختلاف ساعت با تهران: 3:30+
  • زبان زسمی: تایلندی
  • واحد پول رسمی: بات تایلند (THB)
  • پیش شماره: 66+
  • نوع برق شهری: 220 ولتبا فرکانس 50 هرتز (دوشاخه‌های A وBوC)
  • شماره اضطراری: 911
  • شماره پلیس گردشگری: 1155
  • جهت رانندگی: چپ

آب و هوای تایلند

جزیره پوکت در طول سال دارای آب و هوایی گرم و مرطوب می‌باشد. آب و هوای خشک پوکت از ماه نوامبر تا آوریل (ماه آبان تا اردیبهشت) ادامه دارد. همچنین ماه‌های بارانی از مه تا اکتبر (اواخر اردیبهشت تا اوایل مهر ماه) ادامه میابد. البته لازم به ذکر است بارش باران در این ماه‌ها به صورت رگبار‌های کوتاه مدت است و بارش‌های مداوم باران مشاهده نمی‌شود.

راهنمای سفر به تایلند

در شهر بانکوک نیز در تمام روز های سال هوای گرم و داغ را احساس خواهید کرد. گرم‌ترین ماه سال در بانکوک، ماه آوریل (فروردین تا اردیبهشت) می‌باشد. پاتایا نیز به علت نزدیکی به شهر بانکوک آب و هوایی مشابه با این شهر را داراست. اما به دلیل ساحلی بودن این شهر، روزهای بیشتری هوا خنک می‌باشد. ماه سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر و آبان) اوج بارش های این شهر خواهد بود و باران های رگباری را شاهد خواهیم بود.

هزینه های سفر به تایلند

اقامت در تایلند

هزینه اقامت در هتل های شهر بانکوک، پاتایا و پوکت به واحد بات تایلند محاسبه شده است تا تبدیل آن در زمان‌های مختلف راحت باشد.

راهنمای سفر به تایلند

همچنین لازم به ذکر است پیشنهاد ما برای اقامتی راحت, هتل های 4 و 5 ستاره می‌باشد. چرا که هتل‌های 3 ستاره از کیفیت بالایی برخوردار نمی‌باشند.

شهر / درجه 1 ستاره 2 ستاره 3 ستاره 4 ستاره 5 ستاره
پوکت 200 تا 1300 450 تا 2050 600 تا 3400 1300 تا 5350 2800 تا 7600
پاتایا 380 تا 1100 550 تا 2550 1100 تا 4200 1400 تا 4500 2650 تا 6600
بانکوک 280 تا 480 380 تا 1650 520 تا 1750 850 تا 2150 2500 تا 5000

هزینه خورد و خوراک در تایلند

راهنمای سفر به تایلند

قیمت های زیر متوسط هزینه برای صرف یک وعده میباشد که میتوانید در رستوران های تایلند میل کنید.

شهر / وعده غذایی صبحانه ناهار شام
پوکت 50 تا 150 80 تا 200 150 تا 300
پاتایا 30 تا 100 40 تا 120 100 تا 200
بانکوک 30 تا 120 40 تا 200 80 تا 250

از غذاهای محلی تایلند می‌توان به تام یام گونگ، سام تام، تام خا گای، گائمگ دائنگ و پد تایی اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوشمزه محلی را امتحان کنید.

هزینه حمل و نقل در تایلند

راهنمای سفر به تایلند

برای جابه‌جایی در تایلند گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. می‌توانید از تاکسی، مترو و اتوبوس یا حتی توک توک استفاده کنید.

به طور متوسط هزینه هر کیلومتر سفر با تاکسی حدود 25 تا 30 بات می‌باشد. همچین برای استفاده از اتوبوس و مترو باید حدود 25 بات بپردازید. توک‌توک نیز وسیله جالبی برای گردشگران می‌باشد که میتوانید با پرداخت 110 بات برای هر کیلومتر در جزیره پوکت، و 25 بات برای هر کیلومتر در شهر بانکوک از آن استفاده کنید! البته در نظر داشته باشید که ظرفیت موتور‌های سه چرخه توک‌توک سه نفر می‌باشد.

جاذبه‌های گردشگری تایلند

راهنمای سفر به تایلند

پاتایا

تور‌های دوپرخه سواری برای گردش در شهر، روستای فیل‌ها، معبد وات فرا یایی (wat phra yai)، پارک مینی سیام، باغ نانگ نوچ، موزه ریپلی و موزه بطری‌های شیشه‌ای تنها اندکی از بیشمار جاذبه‌های زیبای پاتایا می‌باشند.

پوکت

جزیره فانگ انگا، جزایر فی فی، تور پرواز هانومان، چشمه‌های آب گرم، ساحل کاتا، بودای بزرگ پوکت و کلی مناظر طبیعی زیبا را هم می‌توان به عنوان مناطق زیبای پوکت نام برد.

البته برای آشنایی کامل با تمام جاذبه‌های پوکت بهتر است مقاله جاهای دیدنی پوکت را مطالعه کنید.

جشنواره‌های تایلند

راهنمای سفر به تایلند

راهنمای سفر به تایلند ؛ بهتر است برای سفر به تایلند طوری برنامه ریزی کنید که همزمان با جشنواره های این کشور باشد تا از آن‌ها لذت ببرید. جشنواره آب و جشنواره لوی‌کراتونگ از محبوب‌ترین جشنواره‌های تایلند هستند. این دو جشنواره در ماه‌های آوریل و نوامبر برگزار می‌شوند. جشنواره آب تایلند، نوعی آب‌بازی فراگیر است که به مدت چند روز انجام می‌شود.

چند نکته مهم در سفر به تایلند

سعی کنید در سفر به تایلند مانند محلی‌ها رفتار کنید. غذاهای محلی بخورید! نگران سلامتی خود نباشید. چرا که روزانه هزاران نفر از بومیان این منطقه از این اغذیه فروشی ها خرید می‌کنند. پس اگر سالم نبود آن‌ها هم استفاده نمی‌کردند. همچنین با این کار خرج و مخارج خود را کاهش داه و راحت تر آن‌ را کنترل می‌کنید.

و البته تلاش کنید در تورهای رایگانی که برگزار می‌شود شرکت کنید تا هم از جاذبه‌ها بازدید کنید و هم صرفه جویی کنید.از اینکه با هم اقلیم همراه بودید سپاسگذاریم. امیدواریم مطلب راهنمای سفر به تابلند برای شما عزیزان مفید بوده باشد.