تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

هزینه های سفر به استانبول

قطعا تا کنون درباره شهر استانبول و جاذبه های گردشگری آن شنیده اید.در این مطلب از سایت هم اقلیم قصد داریم به یکی از بزرگترین سوال هایی که در ذهن گردشگران ترکیه و علاقمندان سفر به استانبول ایجاد می شود پاسخ دهیم.هزینه های سفر به استانبول چقدر است؟

اجاره روزانه خانه در تهران

می توان گفت استانبول پر طرفدارترین شهر توریستی برای ایرانیان است که هر ساله و در همه ی فصول سال گردشگران زیادی از ایران به آن سفر می کنند و از جاهای دیدنی استانبول بازدید می کنند.

هر شهر و هر مکانی هزینه های خاص خود را دارد و این در مورد استانبول هم صدق می کند.به نوعی می توان گفت تا حد زیادی از هزینه های شما بستگی به شما و سلیقه شما در مورد برخی موضوعات است.

اینکه در چه هتلی اقامت داشته باشید یا چه نوع غذایی میل کنید و از چه تفریحاتی استفاده کنید قطعا در هزینه های شما تاثیر مستقیم دارند.عوامل زیادی میزان هزینه های شما را تایین می کنند و تاثیر مستقیم بر آن ها دارند که ما بر اساس اولویت آن ها را برای شما خواهیم گفت.

هزینه اقامت در استانبول

هتل لامارتین استانبول

اگر بخواهید در هتل های استانبول اقامت داشته باشید گزینه های زیادی پیش روی شماست.هتل های استانبول با توجه به درجه و خدمات آن ها از قیمت های متنوعی برخوردار هستند و  در  برخی موارد واقعآ متعجب خواهید شد.هتل های 3 ستاره استانبول کیفیت خیلی زیادی ندارند و معمولی هستند و قیمت تقریبی آن ها از شبی 40 لیر شروع می شود.

هتل های لوکس استانبول نیز کم نیستد و اگر به قکر یک اقامت خوب و بدون کمبود هستید می توانید از هتل های 5 ستاره استفاده کنید که قیمت آن ها میانگین شبی 65 دلار را دارد.

 


از دست ندهید : راهنمای سفر به استانبول


اما گزینه ی دیگری هم پیش روی شما هست! اگر می خواهید هزینه های سفر به استانبول را کاهش دهید می توانید از هتل آپارتمان استفاده کنید که قیمت آن از شبی 22 لیر شروع و تا 890 لیر نیز ادامه دارد.

هزینه خورد و خوراک در استانبول

غذاهای رستوران کلود سون استانبول

نگران هزینه ی غذاهای استانبول نباشید چراکه هزینه غذا در استانبول به نسبت شهر های دیگر ارزان است.این را هم بگوییم که اگر با تور استانبول سفر کنید هتل های استانبول وعده صبحانه را به شما ارئه می دهند و شما باید فقط فکر وعده ناهار و شام باشید.انواع غذاهای مدیترانه ای و ساندویچی را می توان در این شهر با قیمتی مابین 6 تا 10 لیر تهیه و نوش جان کرد.

همچنین قیمت فست فودهای معروف مثل مک دونالد نیز در این شهر به طور میانگین روی 12 لیر می باشد. پس می توان گفت به هیچ عنوان نباید نگران خورد و خوراک در این شهر باشید.در این زمینه پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین غذاهای استانبول را مطالعه کنید.

هزینه حمل و نقل در استانبول

هزینه حمل و نقل در دبی

یکی دیگر از مواردی که تاثیر مستقیم بر هزینه های سفر به استانبول می گذارد حمل و نقل است.در استانبول وسایل نقلیه متنوعی وجود دارد که می توانید با توجه به موقعیت و سلیقه خود از آن ها استفاده کنید.طبیعتاّ قیمت هر یک از این ها با دیگری متفاوت است پس دقت کنید که مفید ترین مورد را با توجه به قیمتش انتخاب کنید.از جمله وسایل نقلیه استانبول می توان به مترو – اتوبوس های هاواتاش – تاکسی و اتوبوس های درون شهری استفاده کرد.

مترو استانبول همواره یکی از بهترین وسایل نقلیه بوده و خیلی از مردم برای رفت و آمد از آن استفاده می کنند.قیمت ورودی مترو استانبول 4 لیر است و از ساعت 6 صبح تا 12 شب نیز باز می باشد.

اتوبوس های هاواتاش

اتوبوس های هاواتاش از لحاظ قیمتی مناسب هستند و در فرودگاه های استانبول برای خارج نمودن مسافران از فرودگاه استفاده می شود که می توانید از آن هم به راحتی استفاده کنید.قیمت آن نیز 12 لیر است.تاکسی های استانبول یکی از بهترین وسایل و در عین حال گران ترین وسایل نقلیه این شهر هستند.در مواقعی که بسیار خسته هستید و توانایی چندانی برای حمل چمدان های خود ندارید تاکسی گزنه مناسبی است.هزینه تاکسی استانبول با توجه به کیلومتر شمار و مسافت طی شده محاسبه می شود.

اتوبوس های داخل شهری

راهی ارزان و راحت برای جابجایی در شهر استفاده از اتوبوس های داخل شهری است که از ساعت 6:30 الی 11:30 سرویس دهی می نمایند.برای پرداخت هزینه آن باید از قبل بلیت تهیه بفرمایید.طبیعی است که قیمت بلیط ها با توجه به مقصد شما متفاوت است.روش دیگری که با آن می توانید هزینه های سفر به استانبول و رفت و آمد را پرداخت کنید تهیه استانبول کارت است.