تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دریای مرمره یکی از خاص‌ترین جاذبه های طبیعی ترکیه است. وجود جزایری زیبا با معماری وام گرفته از رم شرقی شما را ترغیب می‌کند که به این دریای زیبا سری بزنید. اگر در سفر به ترکیه به دنبال یک گردش متفاوت هستید، پس توصیه ما این است که با هم اقلیم همراه باشید و بیشتر با دریای مرمره آشنا شوید.

دریای مرمره

دریای مرمره، یکی از جذاب‌ترین و تاریخی ترین بخش‌های طبیعی ترکیه است. این دریا در زمره دریاهای داخلی است که تا حدی بخش‌های آسیایی و اروپایی ترکیه را از هم جدا می‌کند. دریای مرمره از طریق بسفر در شمال شرقی با دریای سیاه و از طریق داردانل در جنوب غربی به دریای اژه متصل می‌شود. طول آن از شمال شرقی تا جنوب غربی 175 مایل (280 کیلومتر) و بیشترین عرض آن نزدیک به 50 مایل (80 کیلومتر) است.

اجاره روزانه خانه در تهران

دریای مرمره

علیرغم مساحت کوچک آن‌که 4382 مایل مربع (11350 کیلومترمربع) است، عمق متوسط آن در حدود 1620 فوت (494 متر) تخمین زده‌شده که در مرکز حداکثر به 4446 فوت (1355 متر) می‌رسد. این دریا جریان قوی ندارد و  شوری آن  که به‌طور متوسط 22 قسمت در هزار است، در انتهای نزدیک به داردانل بیشترین میزان را دارد.

دریای مرمره در نتیجه حرکات پوسته‌ای زمین که حدود 2.5 میلیون سال پیش رخ داده، به وجود آمده است. این دریا درواقع در منطقه‌ای است که مکرر زلزله می‌شود.

جزایر دریای مرمره

دریای مرمره دو گروه جزیره مجزا دارد. اولین جزایر که به کیزیل  معروف هستند در انگلیسی به آن جزایر پرنس می‌گویند ، در شمال شرقی نزدیک استانبول واقع شده‌اند. جزایر کیزیل در درجه اول مناطق تفریحی و گردشگری محسوب می‌شوند.

دومین گروه جزایر شامل جزایر مرمره در  واقع در جنوب غربی آن به شمار می‌روند که شبه‌جزیره کاپیداگی معروف هستند و عمدتاً دارای گرانیت، تخته‌سنگ و سنگ مرمر هستند که از دوران باستان استخراج می‌شدند، ازاین‌رو نام دریا به یونانی marmaros، “مرمر” است.

دریای مرمره

جزایر پرنس(کیزیل آدلار)

جزایر کیزیل آدالار  یا جزایر پرنس انگلیسی، گروهی متشکل از نه جزیره (adalar) در دریای مرمره در چند مایلی جنوب شرقی استانبول واقع شده اند که آنها بخشی از ترکیه محسوب می شوند. جزایر پرنس (به ترکی “آدالار”) مجمع‌الجزایری در دریای مرمره هستند، آن‌ها پناهگاه کوچکی برای آرامش در استانبول و مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت هستند. در طول تابستان،

دریای مرمره

توصیه می‌کنیم در روزهای هفته به‌جای تعطیلات آخر هفته به آنجا بروید زیرا مردم شهر و گردشگران به آنجا می‌روند. آن‌ها نام خود را مدیون این واقعیت هستند که در دوره بیزانس، خانواده امپراتوری و اشراف رسواشده به صومعه‌های جزایر تبعید شدند. آن‌ها سپس به مقصد آخر هفته موردعلاقه اشراف عثمانی تبدیل شدند و حتی امروز نیز ویلاهای زیادی به سبک ویکتوریایی خواهید یافت.

چهار جزیره اصلی مجمع‌الجزایر Büyükada، Heybeliada، Burgazada و Kinaliada هستند. آن‌ها با کشتی از بشیکتاش، امینونو و کاباتاش از سمت اروپایی و کادیکوی و بوستانچی از سمت آسیایی قابل دسترسی هستند.

یکی از جنبه‌های جالب جزایر پرنس این است که این مجمع‌الجزایر یک ترکیب قومی و فرهنگی واقعی است.  هر جزیره دارای اکثریت جامعه مذهبی است. کینالیادا استراحتگاه اسقف‌های ارمنی و ارمنی‌های استانبولی بود، بورگازادا دهکده ماهیگیران یونانی بود، هیبلیادا جزیره بورژوازی ترک و یونانی قسطنطنیه بود و درنهایت بزرگ‌ترین جزیره، بویوکادا، در بین یهودیان و اروپایی‌ها محبوب بود. از استانبول و تنوع اقوام و مذاهب آن در این جزیره نیز حضور دارد و شما هنوز هم می‌توانید در تمام جزایر کنیسه‌ها، کلیساها و مساجد فعال زیادی پیدا کنید.

رفت‌وآمد در جزایر پرنس

در جزایر پرنس، وسایل نقلیه موتوری ممنوع است. جزایر پرنس برای رفت‌وآمد از کالسکه (فایتون) استفاده می‌کنند، اما این وسیله جابجایی به دلیل رفتار بدی که با اسب‌ها برای جلب رضایت گردشگران زیادی که از آن بازدید می‌کنند؛ دارند موردبحث است. در عوض، پیشنهاد می‌کنیم از دوچرخه استفاده کنید تا بدرفتاری با اسب‌هایی که در طول روز ده‌ها نفر را حمل می‌کنند، بدون اینکه قادر به توقف و استراحت باشند، تشویق نکنید.

برای کشف مجمع‌الجزایر پرنس و شنا در نقاط پنهان دریای مرمره، تجربه یک روز زیبا در جزایر پرنس و سفرهای روزانه با قایق بادبانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قیمت کرایه دوچرخه به‌طور متوسط ​​بین 25 تا 50 لیر برای هرروز(بسته به روزهای هفته یا آخر هفته) است و امکان اجاره ساعتی نیز وجود دارد، اما باید یک قطعه شناسنامه را به‌عنوان سپرده نزد شرکت به امانت بگذارید.

دریای مرمره

شرکت‌های کرایه دوچرخه معمولاً نقشه‌های جزیره را به‌صورت رایگان توزیع می‌کنند، فراموش نکنید که آن را بخواهید! همچنین به خاطر داشته باشید که شما می‌توانید با قایق (بخار) به‌صورت رایگان بین جزایر پرنس نقل‌مکان کنید.

کشتی‌ها در جزیره‌های اصلی توقف دارند، بنابراین شما برای رسیدن به جزیره مقصد خود فقط باید سوار کشتی شوید. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، حتماً از استانبول و جزایر پرنس دیدن کنید و همین‌طور تنگه بسفر را از یاد نبرید. هم اقلیم سفر خوشی را برای شما آرزو می‌کند.