تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مجموعه معابد واتیانگ سانگ وارارام پاتایا یکی از مجموعه معابد بزرگ تایلند است که به خوبی می‌تواند فرهنگ مذهبی و قومی این کشور را در آن شناخت. با هم اقلیم همراه باشید تا بیشتر با جزییات این مکان اسرار آمیز آشنا شویم.

مجموعه معابد واتیانگ سانگ وارارام پاتایا کجاست؟

مجموعه معابد واتیانسانگوارارام پاتایا تایلند (Wat Yansangwararam ) یا معبد وات یانسانگوارام در پاتایای تایلند واقع شده است و به زبان محلی به آن معبد وات یان هم می‌گویند. این معبد در سال 1976 میلادی ساخته شد. معبد وات یان در 20 کیلومتری جنوب شهر پاتایا قرار گرفته است و حدود 30 دقیقه با ماشین از مرکز پاتایا فاصله دارد. نزدیک‌ترین دسترسی به آن کیلومتر 60 جاده سوخومویت است.

اجاره روزانه خانه در تهران

در حدود بیست کیلومتری جنوب پاتایا، مجموعه معبد عظیم  واتیانسانگوارارام  (Wat Yansangwararam) قرار دارد. این مجموعه در وسعتی عظیم به مساحت 145 یا 146 هکتار(تقریباً 366 رای)  ساخته شده و چندین ساختمان با سبک‌های معماری بسیار متفاوت را در خود جای ‌داده است و همچنین باغ‌های نگهداری شده و دریاچه‌ای بزرگ را در خود جای داده است که این مجموعه را به مکانی زیبا و آرام برای استراحت تبدیل می‌کند.

شاید زمانی که وارد این مجموعه می‌شوید در نگاه اول باور نداشته باشید که این مکان مقدس در تایلند قراردارد و مردمی که به این منطقه می‌آیند چقدر از مردمی که در پاتایا می‌بینید متفاوت هستند.

مجموعه معابد واتیانگ سانگ وارارام پاتایا
معبد وات یانسانگ پاتایا

مجموعه معابد واتیانگ سانگ وارارام پاتایا

صومعه-موزه وات یان، یک مجموعه معبد است که در آنجا شما یک نمایش هماهنگ از معابد را خواهید دید که قدمت آن‌ها به دوره‌ها، سبک‌ها و کشورهای مختلف ازجمله هند و چین، ژاپن، لانا تای و سوئیس باز می‌گردد. ساختمان اصلی معبد وات یان (Wat Yansangwararam) به دلیل طراحی مدرن خود شناخته‌شده است و به سبکی بسیار متفاوت از اکثر معابد تایلندی ساخته شده است.

بناها و فضاهای اطراف مجموعه معابد واتیانگ سانگ وارارام پاتایا

معابد عجیب‌وغریب به سبک کامبوج و سریلانکایی نیز در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است. در قلمرو این معبد، کاخ امپراتور چین را نیز خواهید دید. علاوه بر معابد، تعدادی بنای تاریخی ازجمله یکی از بناهای شاه پرجادیپوک(پادشاه تایلند) در آن اطراف وجود دارد.

مجسمه بودای نشسته

مجموعه معابد واتیانگ سانگ وارارام پاتایا مکانی منحصربه‌فرد برای بودائی‌ها برای مراقبه و برای مسافران است. این یک مجموعه معبد بزرگ است. پارکی که بخشی از این مکان مقدس است در 30 کیلومتری پاتایا در دامنه کوه واقع شده است.

در این پارک، مجسمه بزرگ‌ترین پیکر بودای نشسته را خواهید دید. این مجسمه با صفحات طلایی که در حجم‌های  مخصوص توخالی در کوه قرار داده شده است، ارتفاعی بیش از 160 متر دارد. این مجموعه تحت حفاظت و حمایت خانواده سلطنتی تایلند، در کشور و در سراسر جهان اهمیت زیادی دارد و عده‌ای از مردم می‌گویند که در این معجزه اتفاق می‌افتد.

 مجسمه بودای نشسته

ساختمان ویهارن سین

وقتی وارد مجموعه معبد می‌شوید، اولین ساختمانی که خواهید دید، «ویهارن سین» است. این مجموعه یک معبد و موزه چینی است که دارای مجموعه‌ای باشکوه از مصنوعات و عتیقه‌های چینی است که در نوع خود در تایلند بی‌نظیر است. نمایشگاه‌های واقعاً منحصربه‌فرد از چین در این معبد، شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

چهره‌های برنزی شخصیت‌های واقعی و مرموز حماسه مردمی چین از این مجموعه هستند. از ویژگی‌های یکی دیگر از آثار این نمایشگاه می‌توان  به  مجسمه‌های رزمندگان صومعه شائولین اشاره کرد که گویی در حین انجام حرکات جنگی یخ‌زده‌اند.

در طبقه سوم معبد، نقاشی‌های متعدد روی دیواره،ا داستان‌هایی را در مورد بودا به شما توضیح می‌دهد. نمایشگاه طبقه دوم به تاریخ زندگی و طبیعت مردم باستان اختصاص دارد. این آثار، سیر فوق‌العاده‌ای از تاریخ را به نمایش می‌گذارد که با استفاده از تکنیک‌های منبت‌کاری خیره‌کننده ایجاد شده‌اند.

همچنین این مجموعه حاوی بسیاری از آثار بودائی گران‌بها است. برای مثال، غرفه‌ای به نام موندوپ یا مانداپا در این معبد وجود دارد که حاوی ماکتی از ردپای بودا است و در داخل یک چدی بزرگ سفید (یک استوپای بودایی) در آنجا تعدادی یادگار از بودا و پیروانش نگهداری می‌شود.

تاریخ و اهمیت معبد وات یان

معبد وات یان(Wat Yansangwararam) در سال 1976 برای قدردانی از پاتریارک اعظم سومدج فرا یاناسانگ ورن، که در آن زمان رئیس هیئت صومعه تایلند بود، ساخته شد. اگرچه این معبد  نسبت مدرن و نوپا است، اما یکی از مهم‌ترین معابد در منطقه پاتایا به شمار می‌آید زیرا این مجموعه اکنون تحت حمایت پادشاه قبلی تایلند، اعلیحضرت بومیبول آدولیادج (راما نهم) و خانواده سلطنتی است.

معبد وات یان

باغ‌های بزرگ و دریاچه فضایی آرام را در این مکان ایجاد می‌کند و برای استراحت بسیار مناسب است.  همان‌طور که در یک نقطه خاص در مجموعه وات یان (Wat Yan) ایستاده‌اید، می‌توانید کوه طلایی بودا (Khao Cheejan) را در دوردست ببینید غذا و نوشیدنی را می‌توان از رستوران‌های اطراف خریداری کرد. و همچنین اگر علاقه‌مند به مدیتیشن هستید، کلاس‌های روزانه در وات یان در ساعت 6 صبح و 6 بعدازظهر برگزار می‌شود.

بهترین راه برای رسیدن به این واتیانگ سانگ ، اتوبوس محلی Songthaew است که به آن اتوبوس بات نیز می‌گویند و می‌توان آن را به‌عنوان تاکسی کرایه کرد. سواری راحت‌تر، یک تاکسی خصوصی است.

می‌توانید از طریق هتل خود یکی را رزرو کنید. قبل از حرکت، مطمئن شوید که در مورد قیمت توافق کرده‌اید. وات یان یکی از معدود جاذبه‌های گردشگری پاتایا است که ورود به آن رایگان است و همین‌طور این مجموعه دارای پارکینگ کافی برای خودروهای بازدیدکنندگان است.

ساعات بازدید از مجموعه معابد واتیانگ سانگ وارارام پاتایا

ساعات بازدید از این معبد همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر است. این مجموعه معمولاً خلوت است، به‌جز در تعطیلات رسمی تایلند و آخر هفته‌ها که می‌تواند با مردم تایلند شلوغ شود. مانند هر معبد دیگری، پوشش مناسب ضروری است؛ به‌عبارت‌دیگر لباسی بپوشید که شانه‌های آن پوشیده باشد و از پیراهن‌های آستین‌بلند، شلوارهای بلند یا لباس بلند برای بازدید از این معبد استفاده کنید.

نکات کلیدی بازدید از مجموعه معابد واتیانگ سانگ وارارام پاتایا

توجه داشته باشید که همه علائم و اطلاعات در معبد به زبان تایلندی است. این موضوع درک آنچه را که به آن نگاه می‌کنید دشوار می‌کند. پس اگر به‌صورت گروهی می‌روید ممکن است ایده خوبی باشد که یک راهنمای تایلندی استخدام کنید یا از یک همسفر تایلندی که به زبان شما مسلط باشد کمک بگیرید.

فراموش نکنید که از زیارتگاه بالای تپه نیز دیدن کنید. برای رسیدن به زیارتگاه، جاده را از کنار ساختمان‌های معبد و خانه‌های راهبان دنبال کنید. به سمت چپ حرکت کنید. به پارکینگ بزرگی خواهید رسید. سپس در سمت راست خود پله‌هایی به سمت زیارتگاه بالای تپه قرار دارد.

از معبد وات یان و ویهارن سیان Viharn Sien می‌توانید در یک روز دیدن کنید. هزینه بازدید و ورودی این معبد، کمتر از 100 بات است.

معابد وات یانسانگ پاتایا
معابد وات یانسانگ پاتایا

در مجموعه معابد واتیانگ سانگ وارارام پاتایا چه کار کنیم

ساختمان‌ها و باغ‌های معبد را کاوش کنید. دوربین خود را برای عکاسی فراموش نکنید! زیرا بتکده‌ها، معابد، غرفه‌ها و باغ‌های مختلف در اطراف معبد بسیار زیبا هستند. این معبد مکان ایده آلی برای کودکان نیست، اما یک فضای بازی کوچک برای کودکان وجود دارد و همچنین می‌توانید برای سرگرم کردن کودکانتان در این معبد برای تغذیه ماهی‌های دریاچه، غذا بخرید.

از جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی واتیانگ سانگ کوه بودا (خائو چی چان) است که در نزدیکی این معبد قرار دارد. می‌توانید 20 یا 30 دقیقه را در آنجا بگذرانید و چند عکس بگیرید و سپس از دریاچه نقره‌ای که درست همسایه وات یان است دیدن کنید و یک آب انگور بنوشید. اگر فرصت دارید، می‌توانید گشتی در آنجا بزنید. و همین‌طور از باغ‌های انگور با اتوبوس یا دوچرخه کوهستان دیدن کنید.

سخن پایانی

با دانستن تاریخ و فرهنگ مجموعه معابد معابد واتیانگ سانگ وارارام پاتایا و گذر به تاریخ ادیان و عبادتگاه های بشری در طول زمان، می توانیم به نتایجی در مورد ذات انسان برسیم. گاه باید از خود پرسید آیا پرستش جزء عمیق ترین نیازهای انسان است؟