تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

عمارت کلاه فرنگی فیروزی

عمارت کلاه فرنگی فیروزی  از دیدنی های آباده در استان فارس  قرار گرفته است. و این اثر به دوره قاجاریه برمیگردد و نقشه دایره ای  دارد که در میان باغچه قرار گرفته است.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این بنا تاریخی بیشتر آشنا شوید.

عمارت کلاه فرنگی فیروزی

اجاره روزانه خانه در تهران

وسعت این عمارت در حدود 20 م.م دارای چهار در ورودی و  پنجره بند بوده است. بک طبقه ان طبق سبک کلاه فرنگی شیراز زندیه بوده  و دارای هشت گوشه و از سطح زمین یک متر بلندتر است.

جنس این بنا از خشت و گل و داخل ان با آجر مربع سقف بنا به نجاری توسط علی کاکا منصور ساخته شده و علی کاکا از برادران امامی که منبت کاران قابلی بودن دعوت به عمل اوردن،تا سقف را آینه کاری کنند.

عمارت کلاه فرنگی فیروزی

ثبت در آثار ملی کشور

درسال 1379 این اثر  به شماره 3408 در لیست اثار ملی قرار گرفت.

آدرس عمارت کلاه فرنگی فیروزی

این عمارت در میدان ولیعصر (عج) قرار گرفته است.

عمارت کلاه فرنگی فیروزی

آباده کجاست؟

نهمین شهر پرجمعیت استان فارس، و متون باستان شناسان به هزار اول قبل از میلاد بر میگردد.شهر قدیمی آباده در طی زمان  سرگذشت متفاوتی در خود دیده است.

این عمارت کلاه فرنگی از آثار این شهر در یادگاری از زمان قاجار است. ساخت این بنا  دستاورد سفر شاهزاد ایرانی به اروپا است که در آن زمان به اوج رسید بود.و با ترکیب معماری ایرانی با اروپایی عمارت های با عظمتی در شهر های مختلف ایران بنا شده اند،

عمارت کلاه فرنگی فیروزی

عمارت کلاه فرنگی نوعی پاویون در فضا باز و مشجر قرار گرفته و تمام اطراف آن باز است . از نوعی معماری سلطنتی در ایران، و نوع دیگر از امپراطوری عثمانی و نوع سوم نیز از قاره هند دیده می شود.

پیشنهاد می شود در مسیر خود اگه به شهر آباده گذر شما خورد حتما به این عمارت رفته و از معماری جالب آن لذت ببرید.

عمارت کلاه فرنگی فیروزی