تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کانادا یکی از مقاصد برتر هزاران دانشجوی خارجی است که سیستم آموزشی باکیفیت، شهرهای چندفرهنگی در کلاس جهانی، طبیعت گسترده و تنوع فرهنگی را به همه شهروندانش ارائه می دهد. شاید غیر از زمستان های سرد و گوزن های قطبی، چیزهای زیادی درباره کانادا ندانید اما دلایل زیادی برای تبدیل شدن کانادا به یکی از بهترین کشورها برای شروع زندگی دانشجویی در خارج از کشور وجود دارد که می خواهیم در اینجا درباره آنها صحبت کنیم.

تحصیل در کانادا

کیفیت بالای آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا یکی از باکیفیت ترین و معتبرترین نمونه های آموزشی دنیا به شمار می رود. تجربه منحصر بفرد کار در شرکتهای کانادایی و کسب تجربه عملی در رشته تحصیلی خود (که احتمال اشتغال در آینده را افزایش می دهد) برای دانشجویان خارجی نیز فراهم خواهد بود.

اجاره روزانه خانه در تهران

فارغ التحصیلان مستعد بعد از اتمام دوره تحصیلیشان، شانس بسیار بالایی برای مهاجرت بدون دردسر به کانادا دارند. دیپلم فنی، مدارج علمی و گواهی های مختلف کانادا معادل مدارک دانشگاهی امریکا و کشورهای دیگر است. تنوع دوره های آموزشی کانادا در حدی است که زمینه های مختلفی از علوم انسانی تا فناوری و سلامت را در بر می گیرد و برخی حوزه های بسیار تخصصی رشته های محیط زیستی ارائه شده در کانادا نیز مختص به سیستم آموزشی کانادا است. بعلاوه فعالیت های فوق برنامه مختلفی مثل اسکی و کمپینگ نیز در مدارس فرانسوی- و انگلیسی زبان، ارائه می شود. کیفیت آموزشی مشابه با امریکا و اروپا و شهریه، هزینه تحصیل در کانادا و هزینه زندگی پایین تر را می توان از دیگر مزایای تحصیل در کانادا دانست.

کانادایی ها تاکید چشمگیری بر اهمیت آموزش دارند و استانداردهای آموزشی کانادا نیز به همین دلیل، عمدتا بالا است. بیش از 100 دانشگاه در کانادا وجود دارد که پنج تای آنها یعنی، دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه آلبرتا در میان صد دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. کانادایی ها توجه ویژه ای به تحصیل دارند و دانشگاه های مدرن و زیبایشان هم جلوه ای از این تاکید است.

هزینه های معقول در بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور

 

کانادا بهترین کشور برای تحصیل در خارج از کشور و محبوب ترین مقصد برای دانشجویان خارجی است و تجربیات و موقعیت های بسیار متنوعی را در پهنای گسترده، شهرهای چندفرهنگی و طبیعت زیبایش ارائه می کند. خبر خوب برای افراد جدی برای تحصیل در کانادا آن است که شهریه دانشگاههای کانادا در مقایسه با مقاصد دیگری مثل امریکا، بریتانیا و استرالیا پایین تر است، اما شاید در مقایسه با مقاصد مشابه دیگر کمی بالا باشد.

وزارت آموزش و پرورش کانادا ابزار آنلاینی را برای محاسبه هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی تهیه کرده که راهنما مدارک مورد نیاز برای اپلای را نیز در اختیارتان قرار می دهد. در ادامه، برآوردی از هزینه شهریه و هزینه زندگی در بهترین کشور برای دانشجویان خارجی، یعنی کانادا آورده شده است:

هزینه های تحصیل در کانادا

شهریه تحصیل در کانادا

شهریه دانشگاههای کانادا توسط خود آنها تعیین می شود و به فاکتورهای مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • رشته تحصیلی
  • اینکه شهروند کانادا باشید یا یک دانشجوی خارجی
  • اینکه در دوره لیسانس شرکت می کنید یا در دوره های تحصیلات تکمیلی

بنا به گزارشات ارائه شده از سوی مرکز آمار کانادا، هزینه های دانشجویان خارجی دوره لیسانس، 7.6 درصد بیشتر شده است.

شهریه تحصیل در دوره لیسانس کانادا

براساس اداره آمار کانادا، هزینه شهریه استاندارد دانشجویان خارجی در دوره لیسانس در سال 2020 برابر با 23600 دلار در سال است. معمولا هزینه تحصیل در رشته های علوم انسانی کمتر از دوره مهندسی و پزشکی است.

شهریه دوره تحصیلات تکمیلی در کانادا

شهریه ادامه تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی معمولا پایین تر است و براساس گزارشات سال 2020 اداره آمار کانادا، برای هر دانشجوی خارجی بالغ بر 14100 دلار است. چیزی که شاید در کل دنیا مشترک باشد آنست که رشته MBA گرانترین دوره تحصیلی دانشگاههای کانادا است.

هزینه زندگی در کانادا

اما غیر از شهریه دانشگاه، به هزینه زندگی در آلمان هم نیاز خواهید داشت. هزینه زندگی شما به شهر محل زندگی، محل اقامت در شهر، عاداتتان و …. بستگی دارد و این هزینه ها معمولا در شهرهای بزرگ، بیشتر است. بنا به آمار موجود، تورنتو گرانترین شهر کانادا برای زندگی است و بعد از آن هم ونکوور قرار دارد؛ اجاره خانه در هر دو شهر بسیار بالا است.

سه نوع اصلی اقامت دانشجویان به صورت هوم‌استی (homestay یا زندگی در خانه یک خانواده دیگر)، خوابگاه دانشگاه یا خانه شخصی است که هزینه هایشان بسیار متفاوت هستند. دانشجویان در طول سال در حدود 2271 تا 5680 دلار برای سکونتشان پرداخت می کنند. هزینه سالیانه خانه های شخصی می تواند در حدود 6361 دلار بعلاوه هزینه قبوض باشد. خوابگاههای دانشگاه معمولا ارزانتر هستند و امکان خرید مواد غذایی ارزانتر از دانشگاه نیز برای دانشجویان فراهم است.

کشوری مدرن و بهترین مقصد برای دانشجویان خارجی

 

کانادا نقش انکارناپذیری در هماهنگی برترین دانشگاههای جهان با فناوری های مدرن ایفا کرد و یکی از کشورهای پیشروی این زمینه بود. کانادا همیشه یکی از پیشگامان حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر در جهان بوده و در حوزه های مهندسی، ارتباطات و حمل و نقل نیز از برترین ها محسوب می شوند.

نوآوری های حوزه فناوری، کل کشور را در بر می گیرد و هرروزه امکانات مدرن بیشماری در اختیار شهروندان قرار می گیرد. اما در کنار اینها باید به امکانات تفریحی و آموزشی، از ورزشهای المپیکی تا سالن های موسیقی و گالری های هنری نیز اشاره کرد. رسانه ها، کسب و کارها و حوزه هایی که به دست دانش آموزان و دانشجویان اداره می شود، موقعیتی استثنایی برای آشنایی با افراد با افکار مشابه را فراهم می کند. تحصیل در کانادا می تواند در حکم یک گنجینه تحقیقاتی باشد و محققان در رشته های مختلف را به سوی خود جذب می کند.

تحصیل در کانادا

کشوری ایمن و با فرهنگی غنی

کانادا کشور امنی است و کیفیت بالای زندگی، نرخ پایین جرم و جنایت، مزایای درمانی عالی دانشجویان و دانشگاه‌هایی که بر امنیت و سلامت دانشجویان متمرکز هستند، این کشور را تبدیل به یکی از مطمئن ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی کرده است. رتبه کانادا در شاخص صلح جهانی در میان ده کشور برتر جهان است.

اما یکی از قواعد حضور در یک کشور جدید، از جمله کانادا، آنست که شماره تماس و راههای ارتباطی سفارتخانه کشور خودتان را برای موارد ضرور در دسترس قرار دهید. دوره های رانندگی در اکثر شهرها از یک روند نرمال و استاندارد برخوردار است و حرکت مناسبی برای آشنایی با منطقه سکونتتان خواهد بود؛ رانندگی در زمستان، بخصوص در شرق کانادا، می تواند بسیار خطرناک باشد.

باید همیشه از قواعد راهنمایی رانندگی پیروی کنید و در زمستان (برف و یخبندان) حتی لازم است که یک گام از قانون جلوتر باشید و رانندگی خود را با توجه به وضعیت راه (و نه قانون) هماهنگ کنید. رویکرد دولت کانادا به تشکیل شرایط تنوع نژادی مثبت است و همین موضوع باعث شده که از تشکیل گروههای فرهنگی در شهرهای مختلف استقبال کند.

دولت کانادا از حفظ احترام و سنت های بومی مردم حمایت می کند و به عقاید و ارزشهای همه افراد احترام می گذارد. در بهترین کشور برای تحصیل، هیچ فشاری از هیچ جهتی برای حفظ بعضی ارزشهای مشخص بر شما وارد نخواهد شد.

امکان مهاجرت

کسانی که در حال تحصیل در دانشگاههای کانادا هستند، باید بدانند که زندگی گسترده ای در بیرون از دانشگاهها در جریان است. وقت گذرانی در اماکن تفریحی یا دیدن طبیعت و چشم اندازهای طبیعی، کار سختی برای ساکنین کانادا به شمار نمی رود و همه اینها به سادگی در اختیارتان قرار دارد. شاید نتوان در چند خط به همه نقاط اشاره کرد اما از مرغزارهای بریتیش کلمبیا تا کوهستان های آلبرتا، گستره آسمان در نواحی شمالی، تپه ماهورها و سواحل جذاب آتلانتیک، صحنه های بسیار زیبا و دل انگیزی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

روز 27 ژوئن با توجه به تنوع نژادی گسترده کانادا، به عنوان روز فرهنگها نام گرفته و تنوع، برابری و نقاط مشترک بین افراد مختلف در این روز گرامی داشته می شود. بنا به آمارها، بریتیش کلمبیا را می توان متنوع ترین استان کشور دانست؛ یکی از ویژگی هایی که کانادا را تبدیل به بهترین مقصد تحصیلی دانشجویان خارجی می کند، همین موضوع است.

ویزای تحصیلی کانادا، یک ویزای موقتی است و می توانید بعد از فارغ التحصیلی، به دنبال تبدیل ویزای موقتی خود به ویزای دائم باشید. تجربه کانادایی یکی از راه‌های موثر و ساده تر برای مهاجرت دائمی دانشجویان به کانادا است.

متقاضی باید یک از دوره های تحصیلی اش را در کانادا گذرانده باشد و یک سال تجربه کار در کانادا را نیز داشته باشد. فرایند بررسی درخواست ویزای دائم این افراد معمولا از 15 تا 18 ماه طول می کشد و بعد از آن تبدیل به یک شهروند کانادایی خواهید شد. معمولا دانشجویان خارجی دلشان می خواهد که با گرفتن مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی، بعد از اتمام دوره تحصیل وارد بازار کار کانادا شوند. در اینصورت می توانید وضعیت موقتی خود در کانادا را ادامه داده و گامهایی برای اخذ اقامت دائم کانادا نیز بردارید.

اما فرایند اخذ اجازه کار و ثبت درخواست اقامت دائم، دو مسیر بسیار متفاوت است که ممکن است بتوانید/نتوانید این دو کار را با هم انجام دهید. اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی به کسانی که دلشان می خواهد در کانادا بمانند، کمک می کند.