تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

 آبشار کبودوال

آبشار ها همیشه از زیبا ترین جلوه های آفرینش بوده اند که علاوه بر جذابیت بصری، صدای بسیار آرامش بخشی نیز دارند. در این روز های فراگیری ویروس کرونا و افزایش مشکلات عمومی، چه چیزی بهتر از اینکه سری به قلب طبیعت بزنیم و قدری از مشغله های خود فاصله بگیریم؟ آبشار کبودوال، بلند ترین آبشار خزه ای کشور ایران و موضوع مقاله امروز است. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم می خواهیم بیشتر با این جاذبه طبیعی آشنا شویم و از زیبایی های طبیعت لذت ببریم.

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال را بیشتر بشناسیم!

زندگی آبشار کبودوال با چشمه های جنوبی کوه هارون گره خورده و با ارتفاعی بالغ بر 1780 متر بالا تر از سطح دریا، به عنوان یکی از بلند ترین آبشار های خزه ای جهان شناخته می شود. این آبشار از زیر مجموعه های شهر علی آباد کتول به شمار رفته و به تازگی به قطبی گردشگری تبدیل شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

از آنجا که آب این آبشار تنها از یک چشمه در بالای کوه سرچشمه می گیرد، آبی زلال، شفاف و قابل شرب دارد؛ به همین دلیل است که آبشار کبودوال به عنوان پاک ترین آبشار ایران هم شناخته می شود. ارتفاع این آبشار زیبا به 12 متر می رسد و حوضچه آن 2 متر عمق دارد. این آبشار در سال 1394 به عنوان یکی از میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

آبشار کبودوال

تفریحات منطقه آبشار کبودوال

برای رسیدن به این آبشار ، باید با خودرو مسیری پنج کیلومتری را در قلب جنگل طی کنید که منظره ای فوق العاده دارد. این جاده جنگلی احتمالا شما را به یاد جاده چالوس خواهد انداخت. پس از رسیدن به محوطه آبشار می توانید از پل یا مناظر موجود در اطراف عکاسی کنید تا این نقاشی طبیعت را همه جا به همراه خود داشته باشید. در مسیر منتهی به آبشار کبودوال چشمه ها و آبشار های زیادی وجود دارد که می توانید در آن ها به آب تنی و شنا بپردازید یا به سادگی از مشاهده این مناظر غرق در لذت شوید.

آبشار کبودوال

امکانات رفاهی موجود در اطراف آبشار کبودوال

خوشبختانه از آنجا که آبشار کبودوال یکی از جاذبه های مهم گردشگری استان گلستان به شمار می رود، امکانات رفاهی مناسبی را دارا می باشد. در ابتدای مسیر یک پارکینگ احداث شده تا شما نگرانی از بابت جای پارک خودرو خود نداشته باشید. در محوطه آبشار سرویس های بهداشتی به همراه نگهبان وجود دارد. همچنین دکه هایی با انواع غذا های خیابانی همچون آش، بوفه و سوپرمارکت، آلاچیق و سکوی استراحت به‌همراه تاسیسات مکانیکی و برقی محوطه و محوطه‌سازی، نمازخانه و سنگ‌فرش بودن مسیر دسترسی به آبشار در این منطقه وجود دارد تا سفری راحت و خاطره انگیز داشته باشید.

اقامت در آبشار کبودوال

اگر علاقه مندید تا چند روز را در این محیط طبیعی و جذاب اقامت کنید، می توانید یکی از اقامتگاه های بومگردی در آن حوالی را رزرو کنید. روش دیگر این است که در یکی از هتل های شهر گرگان که فقط 50 کیلومتر تا آبشار کبودوال فاصله دارد، اقامت کنید. می توانید به اجاره ویلا یا خانه مردم بومی منطقه نیز فکر کنید.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار کبودوال چه وقت است؟

از آنجا که این آبشار در ارتفاعات قرار گرفته، ممکن است که بازدید از آن در فصول سرد برای عموم مردم خطرناک باشد. اگر به دنبال آب و هوایی مطبوع و طبیعتی سرزنده هستید، فصول بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از این آبشار است. اما اگر به دنبال مناظری فوق العاده می گردید که با رنگ های زرد، قرمز و نارنجی رنگ آمیزی شده، فصل پاییز مناسب شما می باشد. در صورتی که در فصول پاییز و زمستان از این جاذبه طبیعی دیدن می کنید، حتما لوازم مورد نیاز همچون لباس گرم، کفش مناسب و خوراکی را به همراه خود داشته باشید تا در طی بازدید از آبشار کبودوال به مشکل برنخورید.

آبشار کبودوال

چگونه به آبشار کبودوال برویم؟

اگر قصد رفتن به آبشار کبودوال را دارید، ابتدا باید از گرگان خود را به علی آباد کتول رسانده و به سمت جنوب شرقی شهر پیش بروید. جاده کمربندی را ادامه دهید تا جاده کبودوال را ببینید. زمانی که از سد خاکی رزین گل عبور کنید، فقط 4.5 کیلومتر تا پارکینگ مجموعه فاصله دارید. پس از پرداخت عوارضی 500 متر تا پارکینگ فاصله خواهید داشت. لازم به ذکر است که به دلیل لیز بودن پلکان منتهی به این آبشار ، این مسیر مناسب افراد سالمند نمی باشد.