تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مسجد جامع داراب

مسجد جامع داراب از مکان دیدنی شهر تاریخی داراب و قدیمی‌ترین بنا شهر الان است شهر داراب در استان فارس قرار دارد و دارای چهار برج یازده ضلعی متساوی‌الاضلاع است. در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این مسجد  در داراب بیشتر آشنا شوید.

شکل کلی بنا

روی برج‌ها آجری با خط کوفی آیات قرآن نوشته شده است.مانند: نخستین آیات سوره آیه‌الکرسی ، عبارات لااله الاالله، محمد رسول الله،

اجاره روزانه خانه در تهران

مسجد جامع داراب

حیاط مسجد پوشیده از درختان خرما، پرتقال و نارنج است. در گوشه حیاط  دو سنگ آسیاب وجود دارد که  گذشته برای کوبیدن ساروج استفاده می‌شد.

بنا  اصلی به‌ صورت مکعب مستطیل که در زوایای چهارگانه آن چهار مناره دیده می‌شود. شبستان مرکزی بزرگترین بخش ان است.که درسمت شمال و جنوب دو ایوان سراسری پهن و در سمت غرب دو ایوان با پهنا کم و با سقف کوتاه قرار گرفته است.

در مناره‌های مسجد چندین سنگ نوشته بوده است که الان تنها یکی که مربوط به معافیت مالیاتی تجار در دوره قاجاریه ، باقی‌مانده است.

مسجد جامع داراب

که  سال ۱۳۷۹ در تابستان به موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان شیراز منتقل شده است.

  مناره‌های این مسجد ۱۱ ضلع مساوی تشکیل شده که بر روی آن‌ها نزدیک نیم متر با روسازی گچ، آجر و سنگ با اشکال مربع و تزیین شده است.

دو مناره ضلع شرقی و شمالی از جهت خانه‌بندی و تزیینات متفاوت است. پایین  هر مناره‌ درهستکه توسط راه‌ پله مارپیچ به پشت‌بام مسجد می رسد.

مسجد جامع داراب

درجنوب غربی راهرو  عریض با سقف مدور که از شبستان اصلی کوچک‌تر ، قرار دارد که به حیاط وصل شده اند.

روشنایی شبستان توسط ۶ پنجره هلالی شکل کوچک و دو پنجره بزرگ تامین می‌شود.

مسجد جامع داراب

ضلع جنوب غربی مسجد، منبری از گچ و آجر قرار دارد و در پشت آن نیز حوض بزرگی قرار دارد.

این مسجد در ۱۹ دی ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۵۹۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.