تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

منطقه ییلاقی خلجستان

منطقه ییلاقی خلجستان قم به عنوان بهترین روستای قم و بهشت گم شده قم، آب و هوای معتدل کوهستانی دارد و از مناطق ییلاقی  از جاهای دیدنی قم به شمار می رود. در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این منطقه ییلاقی بیشتر آشنا شوید.

منطقه ی کوهستانی خلجستان، در غرب شهر قم، بهشت زیبا و سرسبز این استان کویری می باشد. بخش خلجستان دارای دو دهستان به نام های دستجرد و قاهان و یک مرکز شهری به نام دستجرد می باشد و 64 آبادی در این بخش واقع شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

این بخش خوش آب و هوا دارای دره های بسیاری همچون دره قاهان، دره کهندان و دره دستجرد می باشد و درون هر دره روستاهای بسیاری با باغ ها و مزارع کشاورزی زییا و دل انگیز وجود دارد. مردم این بخش علاوه بر کشاورزی به دامداری نیز مشغول هستند.

روستای دستجرد قم

رودهای فصلی بسیاری همچون رود سولقان و وزوا در دهستان قاهان، رود دستجرد و مرواریدر در روستای دستجرد وجود دارد که با گذر از میان باغهای سرسبز این منطقه زیبایی بسیاری خلق کرده است. درخت 1500 ساله در روستای آمره نیز دیدن دارد.منطقه ییلاقی خلجستان

خلجستان علاوه بر جاذبه های طبیعی قم، از نظر تاریخی نیز حائز اهمیت می باشد. جاهای تاریخی قم بسیاری همچون چهار طاقی، تپه تاریخی و سفونجرد از آثار دوره ساسانیان و پل تاریخی طینوج از دوره صفویه و بناهایی دیگر همچون آتشکده نویس، قلعه وتوس کهندان، قلعه چک، آب انبار راهجرد، حمام روستای وسفونجرد، آب انبار آغلک، کاروانسرای شاه عباسی طینوج و… در این بخش وجود دارد.

منطقه ییلاقی خلجستان قم از جمله جاهای تفریحی قم محسوب می شود ولی در کنار طبیعت خوش آب و هوای این منطقه می توان از اماکن مذهبی قم و از فیض زیارت امامزاده های این بخش چون: امامزاده هادی جمیزقان، امامزاده شاهزاده جعفر، امامزاده شاهزاده زکریا عیسی آباد، امامزاده علمدار کیاب، امامزاده شاهزاده ابراهیم، امامزاده ام سلمه، امامزاده عاقب و سه خواهران بهره برد.

دسترسی

این منطقه ییلاقی در فاصله 25 کیلومتری روستای دستجرد واقع شده است که از مرکز استان قم، حدود 70 کیلومتر فاصله دارد.