ارزان‌ترین روش برای سفر به شهرهای مختلف، استفاده از اتوبوس است. سفر  با اتوبوس نیز در بسیاری موارد می‌تواند خوشایند و لذت‌بخش باشد و زمانی‌که مسیرهای جدید را برای اولین بار تجربه می‌کنید، حتما جذابیت سفرتان تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. برای خرید بلیط اتوبوس نیز روش‌های مختلفی وجود دارد. علاوه بر آن آژانس‌های گردشگری متعدد و اپلیکیشن‌های خرید اینترنتی و پرداخت امکان خرید بلیط را فراهم می‌کنند. در عین حال با مراجعه حضوری به پایانه‌ها و ترمینال‌ها امکان خرید حضوری وجود دارد. در این میان آژانس‌ گردشگری علی بابا شرایطی راحت برای خرید بلیط اتوبوس و سایر خدمات سفر ایجاد می‌کند. برای استعلام بلیط اتوبوس علی بابا نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه آن را باهم بررسی می‌کنیم.

استعلام بلیط اتوبوس علی بابا تلفنی و آنلاین

استعلام بلیط اتوبوس به روش‌های مختلف

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای خرید بلیط اتوبوس وجود دارد. این موارد شامل خرید حضوری، خرید غیرحضوری و آنلاین از وب‌سایت‌های معتبر مخصوص به این کار و خرید غیرحضوری با ورود به اپلیکیشن موبایلی است. خوشبختانه علی بابا به‌عنوان یکی از آژانس‌های گردشگری معتبر  و با سابقه درخشان در ایران تلاش کرده تا دو روش خرید غیرحضوری را با کیفیت مطلوب برای مخاطبان خود فراهم کند. بنابراین برای خرید و استعلام بلیط اتوبوس علی بابا نیز روش‌های راحت و سریعی در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه سه روش خرید بلیط و استعلام آن را باهم مرور می‌کنیم.

خرید بلیط به روش حضوری

در گام ابتدایی تصور کنید که بلیط سفر خود را به روش حضوری خرید می‌کنید. برای این کار ابتدا باید به پایانه‌ها و ترمینال‌های اتوبوس در سطح شهر خود مراجعه کنید و بلیط را به‌صورت فیزیکی تهیه نمایید. این روش اگرچه قدیمی‌ترین راه برای خرید بلیط است، اما معایب متعددی دارد. به‌طور مثال باید ترافیک و تلف شدن وقت را هم در نظر بگیرید. علاوه بر آن هزینه اضافه‌ای برای رسیدن تا پایانه و ترمینال بپردازید که قیمت و هزینه سفر را بیشتر می‌کند. اگر شما هم چندان با این روش موافق نیستید، پیشنهاد می‌کنم دو روش بعدی را امتحان نمایید.

خرید غیرحضوری بلیط اتوبوس از طریق وب‌سایت

خرید غیرحضوری بلیط اتوبوس از طریق وب‌سایت

راه‌کار ساده و دردسترس دیگر برای خرید بلیط اتوبوس این است که به وب‌سایت پایانه‌ها و ترمینال‌های سطح شهر خود مراجعه کنید و به روشی آسان و غیرحضوری بلیط تهیه نمایید. در این روش نیازی به مراجعه حضوری نیست و در هر ساعت از شبانه‌روز شرایط برای خرید بلیط فراهم می‌شود. بنابراین هزینه اضافه بابت رساندن خود به پایانه نیز پرداخت نمی‌کنید و در ترافیک و ازدحام جمعیت وقتتان تلف نمی‌شود.

البته علاوه بر پایانه‌ها و ترمینال‌هتاف برخی وب‌سایت‌های پرداخت معتبر و مطمئن هم شرایط را برای خرید بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما ایجاد کردند. در عین حال آژانس‌های گردشگری نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند. با این حال حتما در موقع خرید بلیط به روش غیرحضوری از وب‌سایت‌ها، دقت داشته باشید که از مراجع معتبر و آژانس‌های گردشگری با سابقه درخشان و باکیفیت بلیط تهیه کنید.

خرید غیرحضوری بلیط اتوبوس با اپلیکیشن

اگرچه مراجعه به وب‌سایت پایانه‌ها، ترمینال‌ها و آژانس‌های گردشگری وجود دارد؛ اما شرایط باز هم آسان‌تر شده است. خوشبختانه ما در روزهای مدرن هستیم که اینترنت و دیجیتال شرایط را برای پیشبرد اهداف و فعالیت‌های روزمره راحت‌تر کردند. بنابراین کافی است که یک گوشی موبایل هوشمند و بسته اینترنت در اختیار داشته باشید تا تمام فعالیت‌های بانکی یا خرید اینترنتی و غیرحضوری کالاها و خدمات مختلف مانند خدمات سفر را انجام دهید.

در حال حاضر اپلیکیشن‌های پرداخت مختلفی طراحی و عرضه شده است. همچنین آژانس‌های گردشگری معتبری مانند علی بابا نیز علاوه بر امکان خرید غیرحضوری از وب‌سایت، اپلیکیشن خرید بلیط اتوبوس و سایر خدمات سفر را طراحی و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. بنابراین هزینه‌های اضافی، ترافیک و تلف شدن وقت هم از بین می‌شود. همچنین در هر ساعتی از شبانه‌روز کافی است گوشی هوشمند خود را به اینترنت وصل کنید  و با نصب اپلیکیشن موبایلی علی بابا برای خرید بلیط اتوبوس و سایر خدمات سفر اقدام نمایید.

استعلام بلیط علی بابا

استعلام بلیط علی بابا

اگر شما هم به یکی از دو روش اینترنتی با ورود به سایت یا اپلیکیشن علی بابا، می‌خواهید بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید، این کار بسیار آسان است. ابتدا باید یک حساب کاربری در علی بابا برای خود ایجاد کنید. بعد از آن  به بخش خدمات مربوط به اتوبوس بروید و تاریخ رفت یا برگشت و مسیر مبدا و مقصد را مشخص کنید.

علی بابا در این صفحه نیز امکان فیلتر کردن و مرتب‌سازی بر اساس گران‌ترین و ارزان‌ترین قیمت، ساعت  و روز حرمت و موارد دیگر را فراهم کرده است. همچنین در هنگام خرید بلیط ظرفیت اتوبوس و نام تعاونی ساعت حرکت، تعداد صندلی باقی مانده و قیمت بلیط را مشاهده و بعد از آن برای خرید بلیط اقدام کنید.

نکته آخر اینکه در حال حاضر دو نوع اتوبوس VIP و معمولی در ناوگان اتوبوسرانی استفاده می‌شود. بنابراین در موقع خرید بلیط به نوع اتوبوس هم دقت کنید، زیرا هر کدام قیمت متفاوتی برای بلیط دارند و مسلما قیمت بلیط اتوبوس معمولی به دلیل امکانات و خدمات کمتر و محدودتر، ارزان‌تر است.

 سفر خوشی داشته باشید…