تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

راهنمای سفر زمینی به باکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم راهنمای سفر زمینی به باکو را خواهیم داشت. برای آشنایی با شهر باکو، پایتخت آذربایجان و سفر زمینی به آن در ادامه با ما همراه باشید.

باکو بزرگ‌ترین شهر، بندر و همچنین پایتخت جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود که بر ساحل غربی دریای خزر واقع شده است. کشور آذربایجان و شهر باکو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است و هر ساله ایرانیان زیادی به آذربایجان سفر می کنند. از آنجایی که آذربایجان کشور همسایه ایران است و فاصله نزدیکی دارد، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه برای شما و خانواده تان خواهد بود.

اجاره روزانه خانه در تهران

شهر باکو و کلا کشور آذربایجان علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و مکان های تاریخی منحصر به فرد، مقصدی بسیار عالی برای عاشقان غذا نیز می باشد. پس با سفر به این شهر با یک تیر چند نشان می زنید، دیدن جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیبا، امتحان کردن غذاهای متنوع و لذیذ و همچنین داشتن سفری مقرون به صرفه. در ادامه با ما باشید تا بیشتر با شهر باکو آشنا شوید.

راهنمای سفر زمینی به باکو

راه های سفر به باکو (آذربایجان) کدامند ؟

برای سفر به آذربایجان، شما می‌توانید از راه‌های هوایی و یا زمینی (اتوبوس و ماشین شخصی) استفاده کنید. از آنجایی که بین ایران و آذربایجان فاصله چندانی وجود ندارد، این سفرها می‌توانند هیجان‌انگیز و به شدت لذت‌بخش باشند. در این مقاله ما سفر زمینی به باکو را برای شما توضیح می‌دهیم. همچنین از طریق لینک زیر می توانید مقاله اختصاصی راهنمای سفر به باکو را مطالعه کنید و با شهر باکو، جاهای دیدنی آن، آب و هوای باکو، بهترین فصل سفر، غذاهای لذیذ و خوردنی ها و همچنین هزینه های سفر به باکو آشنا شوید.

راهنمای سفر زمینی به باکو

سفر زمینی به باکو

برای سفر زمینی به باکو شما از طریق اتوبوس و ماشین شخصی می‌توانید اقدام کنید. اینکه کدامیک را انتخاب کنید بسته به شرایط خودتان است و اینکه دوست دارید چطور سفر کنید.

سفر به باکو با اتوبوس

استفاده از اتوبوس برای سفر به باکو برای افرادی که ماشین شخصی ندارند و ترجیح می‌دهند که از راه کم‌هزینه‌ تری به باکو برسند، بهترین گزینه است. برای سفر به آذربایجان با اتوبوس، می‌توانید تهران و یا تبریز را به عنوان شهر مبدا خودتان انتخاب کنید.

  • اتوبوس‌های تهران-باکو از پایانه غرب حرکت می‌کنند و قیمت بلیط‌ های آن 280 هزار تومان است.
  • اتوبوس‌های تبریز-باکو متاسفانه اخیرا فعالیتی نداشته‌اند، اما آخرین قیمتی که برای بلیط آن‌ها وجود دارد، 180 هزار تومان می‌باشد.

راهنمای سفر زمینی به باکو

سفر به باکو با ماشین شخصی

سفر به آذربایجان با ماشین شخصی را برای افرادی پیشنهاد می‌کنیم که دوست دارند در حین سفر آزادی عمل بیشتری داشته باشند. اگر با ماشین شخصی‌تان وارد خاک آذربایجان شوید، انقدر جذب مسیر زیبا خواهید شد که به احتمال زیاد، حتی خستگی رانندگی هم از یادتان خواهد رفت. در ادامه، راه سفر به باکو با ماشین شخصی از دو مرز مختلف را برای شما توضیح داده‌ایم.

برای سفر به آذربایجان از کدام مرزها می‌توان رفت؟

کشورمان با جمهوری آذربایجان دارای دو مرز مشترک است:

مرز آستارا: این مرز در استان گیلان قرار دارد و پر رفت و آمدترین مرز برای سفر به باکو به حساب می‌آید. اگر بخواهید از مرز آستارا سفر به آذربایجان را شروع کنید، حدود 500 کیلومتر از تهران تا مرز آستارا باید بروید (از جاده تهران-رشت) و سپس 290 کیلومتر نیز از مرز آستار تا باکو راه دارید (در کل 790 کیلومتر). درضمن مرز آستارا به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد.راهنمای سفر زمینی به باکو

مرز بیله سوار: این مرز در استان اردبیل قرار دارد. اگر در استان‌های غربی و شمال‌غربی کشور هستید (مثلا اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و…) بهتر است برای سفر به باکو از این مرز استفاده کنید چون نسبت به مرز آستارا، مسیر کمتری را طی خواهید کرد. اگر قصد دارید سفرتان را از تهران شروع کنید، حدودا 750 کیلومتر باید طی کنید تا به شهر مرزی بیله سوار برسید و از آنجا تا باکو هم 205 کیلومتر باید رانندگی کنید (یعنی روی هم رفته، 955 کیلومتر). مرز بیله سوار هم مانند مرز آستار، به صورت 24 ساعته فعالیت دارد.

راهنمای سفر زمینی به باکو

مدت زمان سفر زمینی به باکو از شهرهای مختلف

در اینجا مدت زمان سفر زمینی به باکو از برخی شهرهای مختلف کشور را در اختیارتان گداشته ایم. این زمان‌ها بدون در نظر گرفتن زمان توقف و استراحت در مسیر محاسبه شده است. فقط توجه کنید که در همه موارد مدت زمان سفر از مرز آستارا مشخص شده است، به غیر از تبریز که مرز بیله سوار برای این سفر انتخاب شده است.

  • مشهد به باکو: 20 ساعت
  • اصفهان به باکو: 15 ساعت
  • شیراز به باکو: 21 ساعت
  • یزد به باکو: 17 ساعت
  • رشت به باکو: 7 ساعت
  • ساری به باکو: 13 ساعت

نکاتی که قبل از سفر به آذربایجان باید بدانید؛ :

زبان رسمی مردم آذربایجان، ترکی آذری است. البته اگر به زبان آذری آشنایی ندارید و انگلیسی‌تان خوب است، نگران نباشید، اکثر جوانان باکو به زبان انگلیسی آشنایی دارند و شما می‌توانید از زبان انگلیسی کمک بگیرید.

  • واحد پول آذربایجان منات (AZN) است که قیمت فعلی منات در تاریخ 12 اسفند 1398، 8700 تومان (هشت هزار و هفتصد تومان) می باشد.
  • برای سفر به آذربایجان باید ویزا بگیرید. مدت زمان اقامت در باکو با ویزای توریستی 30 روز است. شما به چندین روش امکان گرفتن ویزا دارید. در مجموع گرفتن ویزا آذربایجان دشواری چندانی ندارد.
  • عوارض خروج از کشور برای بار اول برای هر نفر 220 هزار تومان، بار دوم 330 هزار تومان و بار سوم، 440 هزار تومان است.

راهنمای سفر زمینی به باکو