تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

رقبای اتریوم کدامند؟

با توجه به این‌که اتریوم 2.0 به‌شدت در حال توسعه است، ولی رقبای بسیار زیادی مثل Solana، Polkadot، Cardano، Binance Smart Chain دارد که ممکن است هرلحظه جای این ارز را بگیرد.

ارز دیجیتال

اجاره روزانه خانه در تهران

حال سؤال پیش می‌آید چه چیزی باعث شده است که ارزهای دیگر به فکر گسترش فناوری‌های برتر و حل مشکلات شبکه اتریوم باشند تا بتوانند جایگزین این ارز شوند.

ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز با منبع باز است؛ که توسعه‌دهندگان زیادی را دعوت به همکاری می‌کند. این ارز در سایت کوین مارکت کپ داری رتبه دوم است و پس از بیت کوین این ارز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

این ارز در سال 2015 راه‌اندازی شد و به‌عنوان محبوب‌ترین ارز غیرمتمرکز جهان برای خدمات مالی، برنامه‌ها و بازی‌ها شناخته می‌شود. به لطف عملکرد قرارداد هوشمند، کاربران می‌توانند تراکنش‌های مالی پیچیده‌تری ازجمله انتقال سایر کلاس‌های دارایی دیجیتال مانند NFT (توکن‌ های غیرقابل تعویض) را انجام دهند.

در ادامه رقبای ارز دیجیتال اتریوم را بررسی می‌کنیم.

رقبای اتریوم

پلتفرم‌های نوظهور بلاک چین که قاتلین اتریوم هم به آن‌ها گفته می‌شود در تلاش هستند تا سهم بیشتری از بازارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن غیرقابل تعویض (NFT) و بازار قراردادهای هوشمند را به دست آورند.

خب همان‌طور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم ارز دیجیتال اتریوم منبع باز است و ارزهای دیجیتال که در حال رقابت با این ارز هستند به فکر بهبود یک یا چند نقص این ارز در تلاش اند. این نقص ممکن است در سرعت شبکه و هزینه‌های بالای آن و … باشد. با این حساب سرمایه‌گذاران احتمال می‌دهند بلاک چین‌های نسل دوم یا سوم می‌توانند با ارائه خدمات بهتر، قبل از این‌که اتریوم مشکلات خود را برطرف کند جایگزین این ارز شوند.

زنجیره هوشمند بایننس

اولین رقیب ارز دیجیتال اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس است. این ارز مختص به صرافی بایننس در سال 2019 فعالیت خود را آغاز کرد. این ارز در سایت کوین مارکت کپ رتبه سوم با نام  BNB را به خود اختصاص داده است. این توکن بسیار کاربردی به‌عنوان وسیله‌ای برای ایمن‌سازی مدل توافقی PoSA استفاده می‌شود.

جالب است بدانید از آنجایی که BNB تورم ایجاد نمی‌کند، بایننس به‌طور مرتب سکه سوزی می‌کند تا بتواند ارزش این ارز را افزایش دهد.

این ارز نسبت به ارز اتریوم تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری را ارائه می‌دهد؛ که این مزیت می‌تواند باعث پیشرفت آن نسبت به اتریوم شود.

سولانا

یکی دیگر از رقبای ارز دیجیتال اتریوم، سولانا است. سولانا اولین بلاک چین در مقیاس وب جهانی و سریع‌ترین شبکه در صنعت است که یک زیر ساخت باز برای استقرار DAPP و قراردادهای هوشمند ارائه داده.

توکن این ارز در سایت کوین مارکت کپ رتبه چهارم را داراست. جالب است بدانید این ارز ادعا می‌کند مشکلات سه‌گانه بلاک چین اتریوم را برطرف کرده است و حدود 3800 برابر سریع‌تر از اتریوم و فقط 0.00025 دلار برای هر تراکنش هزینه دارد، درحالی‌که میانگین اتریوم 6.498 دلار در هر تراکنش است. این ویژگی باعث شده است این ارز رقابت تنگاتنگی با ارز اتریوم داشته باشد.

کاردانو

کاردانو یک بلاک چین عمومی و منبع باز برای ساخت DApps و اجرای قراردادهای هوشمند است و ارز آن در سایت کوین مارکت کپ رتبه ششم را دارد.

این ارز در سال 2017 پس از اتریوم راه‌اندازی شد و یک بلاک چین نسل سوم شناخته می‌شود.

پولکادات

از پولکادات به‌عنوان ارز دیجیتال نسل جدید یاد می‌شود. هدف از ایجاد این ارز ایجاد یک اینترنت به هم‌پیوسته از بلاک چین است.

توکن این ارز در سایت کوین مارکت کپ رتبه هشتم را دارد. هدف از ایجاد این ارز حل دو مورد از بزرگ‌ترین مقیاس‌پذیری و حاکمیت که به نحوه مدیریت ارتقاء پروتکل توسط جوامع اشاره دارد؛ و یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگری که نسبت به ارز اتریوم دارد این است که این ارز پروتکل بدون فورک است.

این ارز در کوتاه مدت نمی‌تواند جایگاه اتریوم را بگیرد اما قطعاً می‌تواند جایگزین تکنولوژیکی و ایجاد کننده انقلابی در اکوسیستم بلاک چین باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر این داشتیم رقبای محبوب‌ترین ارز دیجیتال غیرمتمرکز جهان را برای شما توضیح دهیم. همان‌طور که گفتیم بر روی این ارز قابلیت‌های زیادی مانند خدمات مالی، برنامه‌ها، بازی‌ها و همچنین پروژه‌های زیادی روی آن اجراشده است. شما می توانید تمامی این ارزها را از کوینکس خریداری کرده و در کیف پول خود نگهداری کنید.

این ارز رقبای بی‌شماری دارد که در حال حاضر 4 رقیب اصلی و فعلی اتریوم به ترتیب جایگاه و ارزش بازار عبارت‌اند از بایننس، سولانا، کاردانو و پولکادات اما اینکه این پروژه‌ها تا چه اندازه موفق شوند و آیا می‌توانند جای اتریوم را بگیرند به زمان و نحوه عملکرد آن‌ها بستگی دارد.