تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

 معبد انگکور وات

 معبد انگکور وات،در کامبوج قرار دارد دارای معماری شگفت انگیز است.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این معبد شگفت انگیز در کامبوج بیشتر آشنا شوید.

این معبد از بزرگترین اماکن مذهبی جهان به شمار می رود . این معبددر سال 1113 تا1150 بعد از میلاد مسیح ساخته شداست.

اجاره روزانه خانه در تهران

وسعت این بنا دویست هکتار و به شهر معبد معروف است.

این معبد برای پرستش خدای ویشنو بنا نهاد است،با گذر زمان تغییر کاربری داد و مجسمه بودایی به معبد اضافه شد.

 معبد انگکور وات

معماری معبد انگوروات

برج اصلی معبد 65 متر ارتفاع داد و 4 برج کوچک با حصار احاطه شد با الهام از کوهستان میرو (Meru)  کوهستانی مقدس و افسانه در هند که در کوه هیمالیا گفته می شود.از این کوه به عنوان اساطیر یونان و سکونت گاه خدایان یاد و شناخته می شود.

 معبد انگکور وات

معرفی معبد انگوروات

این معبد در شهر انگکور قرار دارد شهر که به عنوان اپپراتوری خمر (Khmer Empire) معرفی می شود،در زندگی مدرن امروزی تغییرات داشته است.ولی معبد کوچک بزرگ از اون دوران را در خود دارد جمعیت بیش از یک میلیون نفر بود است.

این شهر انقلاب صنعتی از بزرگترین شهر جهان است.

و بر طبق اسکن هوایی این شهر دارای یک هسته مرکزی است.500 هزار نفر جمعیت  در خود جای می داد،طبق تحقیقات یک شهر گمشد نیز پیدا شده است،شهر “ماهندراپَرواتا” (Mahendraparvata) 40 کیلومتر ماند تا شمال شهر انگکور وات  قرار گرفته است.

 معبد انگکور وات

اطراف این قلعه خندقی با پهنا200 و 4 متر عمق وجود دارد وظیفه محافظت از معبد را دارد،ورودی اصلی  در سمت غرب از خدای ویشنو می گوید.کخ در گذرگاهی از جنس سنگ ساخته شده است و مجسمه شیر محافظت می شود.

در دوم در شرق قرار گرفت است،و با مقایسه با اولین در کم تر از زرق برق برخوردار است.

برج 65 متری در وسط معبد وجود دارد که مجسمه خدای ویشنو بر تارک برج واقع شده است.برای وارد شدن به برج از پلکان سنگی بالا بروید.

 معبد انگکور وات

نقاشی های در این برج پیدا شد به تازگی که قبلا از دید پنهان شده بودند.تالار برج صحنه نمای شاز تصاویری از آلات موسیقی سنتی خمرها بوده است که به صورت دست جمعی نواخته می شده است.

ناقوس،زنگ،زیلوفون،سنتورچوبی،سازی های بادی ،سازهای ضربی، وجود دارد در تالار این برج  و تصاویری از مردمانی بر اسب در حال حرکت دیده می شود که به تازگی توسط لیزر کشف شده است.

 معبد انگکور وات

سوریاوارمان دوم که بوده است؟

پادشاه به نام سوریاوارمان دوم” ( Suryavarman II) دستور ساخت این شهر را داد است.

در دوران نوجوانی عموی خود Dharaninderavarman به خاطر قدرت کشته است.او سعی کرد به ویتنام حمله کندتا قلمر خود را گسترش دهد.

این امپراتور خدای ویشنو ستایش می کرد.و تندیسی  از خدا بر فراز برج اصلی قرار دارد.در بخش جنوبی معبد حجار وجود دارد.

” این حجاری نشان می‌دهد که چگونه خدایان و شیاطین، آب‌های زیرین سپر ویشنو را به هم می‌زنند تا اکسیر حیات و فناناپذیری را تولید کنند.”

ساختن همچین معبد با چنین متراژ واقعا زمان بر و کاری سخت بود است،نیازمند استخراج معادن سنگ،ماسه  حفاری شده است.و هزاران نفر  گل لای جابه جا می کردند.

در ساخت این معبد از خاک سرخ برای استحکام بیتر استفاده شده است.خاک در ابتدا بسیار نرم است ولی در مجاورت نور خورشیدبسیار سخت می شود.

 معبد انگکور وات

روی سطح معبد از خاک آهک ساخته شده است.پوششی برای حجاری معروف بسیار ایده ال بوده است.بلوک از سنگ آهک از تپه های کولن آورده شده است.

در زیر این برج فضایی که به تالار خاص می رسد وجود دارد،در سال1934 یک باستان شناس موفق به کشف این تالار شد،که دو برگ زرین با دو کریستال بزرگ در آن کشف کرد.

 معبد انگکور وات

در بخش زیریم مجسمه ویشنو قرار گرفت و معبد برای پرستش ویشنو ساخته شد .خاکستر پادشاه سورپا.ارنام دوم در این برج  اختلاف نظر وجود دارد که شاید آرامگاه آن پادشاه بود باشد.

خانم النور وضعیت برج ها با وضعیت ماه اشاره می کند که نقش مهمی در رصد آسمان و وضعیت ستارگان داشته است.

شب های بلند کامبوج،آسمان صاف شب و ستارگان که پهنه آسمان را برای خود گرفته اند.

این معبد از بزرگترین معبد جهان است که سالانه بازیدکنند فراوانی دارد.

 معبد انگکور وات