تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین بازارهای کریسمس آلمان

معرفی بهترین بازارهای کریسمس آلمان

بازار کریسمس آلمان یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور در فصل زمستان است و این در حالی است که سایر کشورها با سنت‌های خود گردشگران را برای سفر کریسمس به خود جذب می‌کنند. هیچ کشوری مانند آلمان کریسمس را جشن نمی‌گیرد. فصل تعطیلات این جشن در اوایل آذر ماه آغاز می شود و تا اواسط دی ادامه دارد و در بازارهای کریسمسی، گردشگران می‌توانند شیرینی، کلوچه‌ و کیک‌های سنتی را از فروشگاه‌ها و بازارها فروخته خریداری کنند، از تماشای درختان تزئینی و تاج‌های گل که فضاهای عمومی را پر می‌کنند، لذت برده و در شهرهای قدیمی و دیدنی این کشور، به گشت‌وگذار بپردازند. اگر شما هم مایلید کریسمس را در آلمان بگذرانید، این مطلب را بخوانید. در اینجا ۱۶ بازار کریسمس آلمانی معرفی می‌شود که در سفر کریسمسی به این کشور، باید در لیست خود داشته باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

بازار کریسمس استریزل مارکت شهر درسدن

آیا می‌دانید چرا گردشگران در سفر کریسمس به بازار استریزل مارکت در شهر درسدن می‌روند؟ زیرا این بازار که در سال ۱۴۳۳ میلادی به عنوان یک بازار روز تأسیس شده، قدیمی‌ترین بازار کریسمس آلمان است و غرفه‌های آن  حداقل ۵۸۵ بار افتتاح شده‌اند. مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش در این بازار یک هرم است که مخصوص کریسمس ساخته شده و نزدیک به ۱۴ متر ارتفاع دارد. کیک میوه‌ای و کره‌ای پر از آجیل این بازار که با پودر قند پوشانده شده و با مهر خاصی بسته‌بندی می‎شود، یکی از بهترین چیزهایی است که در این بازار کریسمسی می‌توانید بخرید و نوش جان کنید. زمان این بازار ۲۷ نوامبر تا ۲۴ دسامبر یعنی از ششم آذر ماه تا سوم دی ماه است.

بازار کریسمس دوسلدورف

بازار کریسمس دوسلدورف در واقع از هشت بازارچه‌ی موضوعی در فاصله‎ی کوتاهی از یکدیگر تشکیل می‌شود و این بدان معناست که در طول تعطیلات، کل مرکز شهر به یک بازار کریسمس واقعی تبدیل می‌شود. یکی از پرطرفدارترین این بازارها، بازار موضوعی فرشته یا انگلشن مارکت است که به هنر نو اختصاص دارد. این بازار که در هاینریش-هاینه-پلاتز تشکیل می‌شود، دارای غرفه‌هایی است که در آن فرشتگان با بال‌های طلایی و نورهای سفید درخشان دیده می‌شوند. یکی دیگر از بازارهای کریسمس دوسلدورف، بازار کریسمس تالار شهر واقع در مارکت‌پلاتز است که به‌خاطر صنایع دستی‌اش معروف است. در این بازار شیشه‌گران، آهنگران و هنرمندان صنایع چوبی، آثار هنری خود را عرضه می‌کنند. بازار کریسمس دوسلدورف از ۲۱ نوامبر تا ۳۰ دسامبر یعنی از آخرین روز آبان تا دهم دی ماه برپا می‌شود.

بازار کریسمس اشتوتگارت

به هنگام سفر کریسمس در آلمان باید از بازار اشتوتگارت دیدن کرد که توسط بسیاری از آلمانی‌ها به دلیل درختان درخشان، صنعتگران محلی و تاریخ طولانی آن، به عنون یکی از سنتی‌ترین بازارهای کریسمسی شناخته می‌شود. این بازار کریسمس آلمان نخستین بار در سال ۱۶۹۲ برپا شده است و به درستی می‌‎توان آن را یک بازار تاریخی دانست. نزدیک به ۳۰۰ غرفه در پس‌زمینه‌ی قلعه‌ی قدیمی اشتوتگارت قرار دارد که قدمت آن به قرن دهم باز می‌گردد. نوشیدنی‌های مختلفی در این بازار سرو می‌شود و نودل‌های ضخیم از غذاهای تخصصی این منطقه است. بازار اشتوتگارت از ۲۷ نوامبر (ششم آذر ماه) تا ۲۳ دسامبر (دوم دی ماه) برگزار می‌شود.

بازار کریسمس شهر ارفورت

آیا می‌دانید که چرا گردشگران در سفر کریسمس به بازار کریسمس ارفورت می‎روند؟ زیرا این بازار در محله‌ی قدیمی شهر قرار دارد، جایی که به خوبی حفاظت شده و کلیسای جامع سنت مریم و کلیسای سنت سوروس بخشی از مناظر دیدنی آن است. بنابراین گردشگران نه تنها از یک بازار کریسمس آلمان با بیش از ۲۰۰ غرفه خرید می‌کنند، بلکه آثار باستانی زیبایی را نیز می‌بینند که این هم فال است و هم تماشا. این بازار اطراف خیابان‌های دام‌پلاتز، فیشمارکت و میدان ویلی-براندت-پلاتز برپا می‌شود و در آن صنایع دستی سنتی مانند پارچه‌های آبی رنگ و سفال فرخته می‌شود. در بازار کریسمس ارفورت، خوراکی‌های مختلفی نیز مانند سوسیس برشته‌شده روی کباب‌پز و نان میوه‌ای ارفورت شیتچن که قدمت آن به قرن ۱۵ برمی‌گردد، فروخته می‌شود. زمان این بازار ۲۶ نوامبر تا ۲۲ دسامبر یعنی از پنجم آذر ماه تا اول دی ماه است.

بهترین بازارهای کریسمس آلمان

بازار کریسمسی مقابل کاخ شارلوتنبورگ برلین

اگر دوست دارید علاوه بر رفتن به یک بازار کریسمس آلمان منظره‌ای جادویی را نیز تماشا کنید، باید به این بازار کریسمس که در مقابل کاخ شارلوتنبورگ برپا می‌شود بروید و یک شب عاشقانه را در پایتخت آلمان جشن بگیرید. در این بازار یک گروه کر زنده موسیقی پس‌زمینه‌ی ملایمی را ارائه می‌دهند و این در حالی است که بیش از ۲۵۰ فروشنده‎ی مستقر در مقابل نمای نورانی کاخ، محصولات خود را عرضه می‌کنند. فروشندگان در این بازار خوراکی‌های شیرین سنتی مانند شیرینی زنجبیلی و نان بادامی مارزیپان را به همراه نوشیدنی‌های گرم می‌فروشند. شما می‌توانید هنگامی که از خوردن و نوشیدن خسته شدید،  برای قدم زدن به باغ‌های بی‌نظیر کاخ بروید. این بازار از ۲۵ نوامبر (چهارم آذر ماه) تا ۲۶ دسامبر (پنجم دی ماه) برپا می‌شود.

بازار کریسمس مقابل کلیسای جامع کلن

این بازار کریسمس در مقابل کلیسای جامع دیدنی کلن برپا می‌شود و همان چیزی است که شما از این فصل کلاسیک آلمانی در یک سفر کریسمس انتظار دارید: نوشیدنی، صنایع دستی و بزرگ‌ترین درخت کریسمس در منطقه. با این حال، یکی از چیزهایی که این بازار کریسمس آلمان را متفاوت و برجسته می‌کند، سرگرمی‌های آن است. بیش از ۱۰۰ اجرای صحنه‌ای در سراسر جشنواره‎ی بازار اجرا می‎شود که شما را به هیجان می‌آورد. بعد از اینکه از آهنگ‌ها و غذاها سیراب شدید، به سمت هوهه اشتراوسه و شیلدرگاسه، دو منطقه‌ی معروف خرید کلن، بروید تا کالری بسوزانید. این بازار از ۲۵ نوامبر یعنی چهارم آذر ماه آغاز می‌شود و تا ۲۳ دسامبر یعنی دوم دی ماه ادامه دارد.

بازار کریسمس دره‌ی راونا در شهر برایتناو

آیا می‌دانید که چرا گردشگران این بازار را دوست دارند؟ زیرا این بازار در وسط یک جنگل سیاه برفی واقع شده است، جایی که در فصل زمستان به اندازه‌ی کافی زیبا است، اما این بازار که روی یک پل با ارتفاع ۴۰ متر برپا می‌شود، جذابیت آن و سفر کریسمس شما را تکمیل می‌کند. در این بازار غرفه‌های فروش اجناس دست‌ساز کریسمسی و غذاهایی مانند خوک دودی و پاستای تخم مرغ با پنیر را می‌فروشند. شما می‌توانید به مسافرخانه‌ی هافگوت استرنن، که گوته شاعر آلمانی در آن اقامت داشت، بروید. فقط پول نقد کافی به همراه داشته باشید. زمان برپایی این بازار از ۱ تا ۲۳ دسامبر یعنی از دهم آذر تا دوم دی ماه است.

بازار جادوی کریسمسی برلین

پایتخت آلمان بیش از ۷۰ بازار کریسمسی دارد، اما بازار جادوی کریسمس با محصولات متنوع و فضای بی‌نظیرش، سالانه بیش از ششصد هزار گردشگر را به غرفه‌های زیبا و چادرهای سفیدش می‎کشاند. این بازار توسط سه ساختمان تاریخی کلیسای جامع فرانسو، کنسرواتوار برلین و ساختمان نمایشگاه دوچر دام احاطه شده و از ۲۵ نوامبر (۴ آذر) تا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) برپا است.

بازار شب نوشیدنی موزل

نام این بازار، یک جناس هوشمندانه از کلمه‌ی بازار کریسمس و نوشیدنی است که در نهایت به بازار شب‌های نوشیدنی نامیده شده است. این نام معرف همه چیز در مورد این بازار است. منطقه‌ی موزل به‌خاطر تاکستان‌هایش معروف است و بازار و جشن، در دامنه‌ی تپه، درون چهار انبار که سابقاً محل تولید نوشیدنی بوده و در زیرِ زمین قرار دارند، برگزار می‌شود. در این بازار در کنار نوشیدنی انگور، کلی غذای خوب برای نوش جان کردن وجود دارد. بنابراین منتظر ساندویچ‌هایی باشید که کمی بزرگ‌تر‎ و سنگین‌تر از براتوورست (سوسیس‌های کبابی) معمولی هستند. شما اینجا می‌توانید استیک‌های کباب‌پز و فلام‌کوچن، یک غذای پیتزا مانند را نوش جان کنید. زمان این بازار از ۲۲ نوامبر تا ۱ژانویه یعنی از اول آذر تا ۱۱ دی ماه است.

بازار کریسمسی نورنبرگ

بازار کریسمسی نورنبرگ یکی از محبوب‌ترین بازارهای کریسمسی جهان است که سالانه حدود دو میلیون بازدیدکننده را در سفر کریسمس به این شهر می‌کشاند. برای رفتن به این بازار کریسمس آلمان به هاوپت‌مارکت، واقع در میدان مرکزی شهر قدیم نورنبرگ بروید. هر سال، جشن‌ها رسماً با سخنرانی فردی که نماد بازار کریسمس است و به صورت سنتی به افراد هدیه می‌دهد، از بالکن یک کلیسای قدیمی یادگار دوران گوتیک، آغاز می‌شود. این بازار از ۲۹ نوامبر (۸ آذر) برپا شده و تا ۲۴ دسامبر (۳ دی) ادامه می‌یابد.

بازار کریسمس فرایبورگ

شما با یک ساعت رانندگی از فرایبورگ می‌توانید به جنگل سیاه برسید. بنابراین طبیعی است که صنایع دستی و غذاهای بازار کریسمس فرایبورگ منعکس‌کننده‌ی فرهنگ و آداب و رسوم  این منطقه از آلمان باشد. در این بازار کریسمس آلمان، کفش‌های حصیری و حیوانات اسباب‌بازی رنگارنگ ساخته شده از چوب و همچنین شمع‌هایی از جنس موم زنبور عسل به شکل مخروط‌های کاج را خواهید دید. هر چیز که خریدید و هر کاری که انجام دادید، فراموش نکنید حتماً مقداری استریبل (چیزی که آمریکایی‌ها به آن کیک قیفی می‌گویند) بخورید. این یک غذای خاص محلی است که زیر مناره‌ی ۱۱۵ متری ساختمان گوتیک شهر در یک صحنه‌ی کلاسیک کریسمسی سرو می‎شود. زمان این بازار ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) تا ۲۳ دسامبر (۲ دی) است.

بازار کریسمس لایپزیگ

پس از بازار درسدن، لایپزیگ ادعای قدیمی‌ترین بازار کریسمس آلمان را دارد که قدمت آن به سال ۱۴۵۸ بازمی‌گردد. این بازار، روبه‎روی تالار شهر قدیم، جایی که یوهان سباستین باخ قرارداد کاری خود را امضا کرد، واقع شده است. شما در این باز همه چیز پیدا می‌کنید: از «جنگل جادویی»، یک تاسیسات سبک با حیوانات جنگلی آلمان گرفته، تا نمونه‌ای از روستای فنلاند که غذاهای منطقه‌ای مانند ماهی قزل آلا دودی و گوشت گوزن شمالی را سرو می‎کند. زمان برپایی این بازار از ۲۶ نوامبر تا ۲۳ دسامبر ششم آذر تا دوم دی ماه است.

بازار کریسمس مونیخ

حدود ۲۵۰۰ چراغ، یک درخت کریسمس عظیم، که بر فراز مارین پلاتز و در بازار مونیخ قرار دارد، را تزئین می‌کنند. در این بازار شاد، فعالیت‌های جشنی مانند کرامپوس ران (که در آن حدود ۳۰۰ دونده با لباس‌های ترسناک در شهر می‌چرخند) و نوشیدن در کشتی برپا می‎شود که هم در بین مردم محلی و هم برای بازدیدکنندگان محبوب هستند. می‎گویند که قدمت این بازار به قرن ۱۴ باز می‌گردد. طوری برنامه‌ریزی کنید که وقتی از خوردن و نوشیدنی خسته شدید، بتوانید به گشت‎وگذار و تفریح ادامه دهید و از موسیقی که هر روز ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر به صورت زنده اجرا می‌شود، لذت ببرید. این بازار از ۲۷ نوامبر (۷ آذر) آغاز شده و تا ۲۴ دسامبر (۳ دی) ادامه دارد.

بازار روتنبورگ اوب در تاوبر

تعداد کمی از بازارهای کریسمس به زیبایی فوق‌العاده‌ی بازار روتنبورگ اوب در تاوبر، شهری قرون وسطایی هستند. در دسامبر، این شهر به سرزمین عجایب زمستانی با پشت بام‌های پوشیده از برف و ویترین فروشگاه‌های درخشان تبدیل می‌شود. در بازار روتنبورگ اوب، که از قرن پانزدهم شروع شده است، حتماً یک اسکنی بال نوش جان کنید که شیرینی‌هایی به شکل توپ هستند و با همه چیز از پودر قند گرفته تا شکلات و آجیل پوشانده می‌شوند. زمان برپایی این بازار از ۲۹ نوامبر (۹ آذر) تا ۲۳ دسامبر (۲ دی) است.

بازار تاریخی کریسمسی راتهاوس‌مارکت هامبورگ

این بازار کریسمس آلمان تمام هامبورگ را علیرغم زمستان‌های خاکستری، به منظره‌ی جشنی تبدیل می‌کند که ردیفی از چادرها و غرفه‌ها را در خود جای داده است. رفتن به این بازار، تجربه‌ای سنتی در سفر کریسمس شما است و شما را با محصولات دست‌ساز و غذاهای محلی مانند نان‌های شیرینی روستی‌تالر که روی آن‌ را با زغال اخته و یا ژامبون و پنیر آشنا می‌کند. با این حال، خود را محدود نکنید و از بازار سانتا پائولی در منطقه‌ی چراغ قرمز نیز دیدن کنید. شما می‌توانید به بازار غرور زمستانی نیز بروید و محصولات آنجا را نیز تماشا کرده و از آن خرید کنید. زمان این بازارها ۲۵ نوامبر (۵ آذر) تا ۲۳ دسامبر (۲ دی) است. برای سفر و بازدید از بهترین بازارهای کریسمس نیاز است تا بلیت هواپیمای خارجی را خریداری کنید.

بازار کریسمس کنستانس

این بازار گسترده از مرکز شهر تا سواحل دریاچه‌ی کنستانس، بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آلمان، کشیده شده است و به نام بادن‌سی نیز شناخته می‌شود. این بازار کریسمس آلمان با ۱۷۰ غرفه و بیش از صد هزار چراغ، یک فضای رویایی را برای شما به ارمغان می‎آورد. در این بازار می‌توانید غذای سنتی منطقه، یعنی نودل‌های ضخیم ساخته شده از سیب زمینی، را نوش جان کنید و مدتی را در «کشتی کریسمس»، قایق بزرگی که در بندر لنگر انداخته و منظره‌ای پانوراما دارد، بگذرانید. زمان برپایی این بازار ۲۸ نوامبر تا ۲۲ دسامبر یعنی از هشتم آذر تا اول دی ماه ماه است.