تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سرعت و راحتی پرواز، سبب شده است که مردم سفر با این وسیله نقلیه را به سایر موارد ترجیح دهند. طبیعتا اگر با هواپیما سفر کرده باشید، اصطلاح بلیط چارتری را شنیده‌اید. بلیط چارتری در حقیقت یک نوع بلیط هواپیما است که خرید آن کمی با بلیط سیستمی تفاوت‌ دارد. با توجه اهمیت این تفاوت‌ها و نکات مهم در خرید بلیط چارتری قصد داریم در این مقاله به نکاتی که باید قبل از خرید این نوع بلیط در نظر بگیرید را برای شما بازگو کنیم.

بلیط‌های هواپیما به دو نوع سیستمی و چارتر دسته‌بندی می‌شوند. بلیط‌ سیستمی از ابتدای فروش تا آخرین روز، یعنی روز پرواز، قیمت ثابتی دارد. اما قیمت بلیط چارتری نوسانات قیمتی متعددی را تا روز پرواز خواهد داشت. چرا که بلیط‌های چارتر به صورت یکجا توسط شرکت‌های چارترکننده خریده شده و یک به یک به فروش خواهد رسید. این نوع بلیط از نظر میزان خدمات و امکانات تفاوتی با بلیط‌های سیستمی ندارد. حتی ممکن است بلیط بخشی از صندلی‌های یک هواپیما به صورت سیستمی و الباقی آن به صورت سیستمی به فروش برود. البته خرید بلیط چارتر مزایا و معایبی دارد که باید پیش از خرید آن به این موارد دقت فرمایید.

اجاره روزانه خانه در تهران

نکات ضروری برای خرید بلیط چارتر

مزایا و معایب بلیط هواپیما چارتر

بزرگ‌ترین حسن خرید بلیط هواپیما از نوع چارتری، قیمت مناسب بودن آن است. البته از این مزیت تنها در زمانی می‌توان استفاده کرد که درخواست مسافرت به یک مقصد معین، کاهش یافته باشد. در این مواقع کاهش قیمت قابل‌توجهی اتفاق خواهد افتاد و می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را به راحتی تهیه کنید. دلیل این اتفاق نیز آن است که در صورتی که تمام صندلی‌ها در پرواز چارتر فروخته نشود، صندلی‌های باقی مانده برای جلوگیری از ضرر ارزان تر فروخته خواهد شد. بدین ترتیب، اگر خوش شانس باشید و به موقع اقدام کنید، با هزینه بسیار کمتری پرواز را تجربه خواهید کرد.

همچنین اگر بخواهید در دوره پیک پروازها مثل ایام پیش از عید نوروز، خود را به یک شهر پرگردشگر برسانید، احتمالا تمام بلیط‌های سیستمی به فروش رفته‌اند. اما معمولا بلیط‌های چارتری با قیمتی بالاتر در دسترس شما خواهند بود.

مزایا و معایب بلیط هواپیما چارتر

اگر بخواهیم یکی از اصلی‌ترین معایب بلیط چارتر را معرفی کنیم، لازم بودن دقت بالا در خرید این بلیط را نام خواهیم برد. زیرا این بلیط‌ها در مدت زمان کوتاهی به فروش می‌رسند و به همین دلیل خرید آن‌ها سرعت بالایی می‌خواهد که ناخودآگاه از دقت افراد خواهد کاست. همچنین در اکثر مواقع این نوع بلیط امکان کنسلی ندارد. البته در بعضی مواقع استثنایی این امکان وجود دارد اما احتمالا جریمه قابل‌توجهی از مبلغ بلیط کثر خواهد شد.

علاوه بر آن چه ذکر کردیم، بلیط‌های سیستمی امکان را به شما می‌دهند که از مدت‌ها قبل بلیط خود را تهیه نمایید. بدین ترتیب با از موعد سفر خود نیز مطمئن خواهید شد. همچنین قیمت بلیط‌های سیستمی بر اساس سه رده سنی مختلف معین شده است و به همین دلیل هزینه سفر کودکان خانواده کمتر خواهد بود. اما در خصوص بلیط‌های چارتر، این قاعده بر قرار نیست و قیمت‌ بلیط برای بزرگسالان و خردسالان یکسان محاسبه می‌شود.

اعتبار چارتر کننده پرواز

یکی از نکاتی که باید توجهی ویژه‌ای به آن داشته باشید، اعتبار شرکت چارتر کننده پرواز است. چرا که اگر چارتر کننده پرواز معتبر نباشد، امکان بروز مشکلات پس از خرید بلیط محتمل خواهد بود. بنابراین بهتر است که برای جلوگیری از بروز این مشکلات، بلیط چارتر خود را از شرکتی با اعتبار قابل‌توجه تهیه فرمایید. بدین ترتیب بابت کنسل شدن و یا جعلی بودن آن نگران نخواهید بود. در این صورت حتی اگر پرواز مورد نظر لغو شود، هزینه آن به صورت تمام و کمال به شما باز گردانده خواهد شد.

در این موارد دقت کنید.

چطور می‌توان بلیط هواپیما چارتر خرید؟

برای خرید بلیط هواپیما چارتر دو راه پیش روی شما خواهد بود. این دو راه شامل خرید حضوری و خرید غیرحضوری بلیط چارتر است. در روش حضوری باید به یکی از آژانس‌های سطح شهر مراجعه نمایید و با دادن اطلاعات لازم به اپراتور آژانس بلیط خود را دریافت نمایید.

چطور می‌توان بلیط هواپیما چارتر خرید

در روش غیر حضوری، می‌توانید خرید بلیط را از طریق اینترنت و در هر جا که باشید انجام دهید. این روش خرید بلیط هواپیما چارتر را می‌توان راحت‌ترین راه دانست زیرا علاوه بر آن که زمان کمی می‌طلبد، احتیاجی به جا به جایی فیزیکی و مراجعه حضوری نخواهید داشت. علاوه بر این انواع اقسام بلیط‌ها را مشاهده نموده و از بین گزینه‌های موجود، بهترین بلیط را تهیه خواهید نمود. شرکت علی بابا یکی از شرکت‌های با‌سابقه در زمینه فروش بلیط اینترنتی است.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت علی بابا، بلیط چارتری مورد نظر خود را خریداری نمایید. در این سایت می‌توانید با استفاده از فیلتر قیمت، ارزانترین بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین می‌توانید یک اتاق در هتل مورد نظر خود نیز رزرو کنید. بدین ترتیب با چند کلیک ساده تمام موارد لازم برای سفر شما آماده خواهد بود. پس حتما پیش از سفر خود، سری به سایت علی بابا بزنید.