تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین مراکز خرید اصفهان

اصفهان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایران است که در سراسر سال از مسافران داخلی و خارجی زیادی میزبانی می کند.بدون شک یکی از بخش های جذاب و دوست داشتنی سفر به اصفهان و هر شهر دیگری گشت و گذار در مراکز خرید آن شهر است.در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم با بهترین مراکز خرید اصفهان آشنا می شویم.با ما همراه باشید.

بازار بزرگ ، یکی از مهمترین مراکز مکان های اصفهان

بازار بزرگ اصفهان

اجاره روزانه خانه در تهران

اصفهان آثار باستانی زیادی دارد که از دوران صفویه در این شهر باقی مانده اند یکی از این آثار نیز بازار بزرگ اصفهان است که به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید اصفهان نیز شناخته می شود.در زمانی که میدان نقش جهان مرکز شهر اصفهان محسوب می شد این بازار از مسیرهای فرعی با محله های مسکونی این شهر مرتبط می شد.این بازار تا به امروز مکان تبادل کسب و کارهای بسیاری بوده و در واقع کسب و کارهای متنوعی در آن وجود داشته است.

جالب است بدانید این بازار به به مسجد جامع اصفهان می رسد.یکی از اصلی ترین عناصر در ساخت بازار بزرگ اصفهان میدان ها هستند.این میدان ها در سال های اخیر نقش مهمی داشته اند و از لحاظ حکومتی نیز مهم بودند.

بازار هنر اصفهان

بازار هنر اصفهان

این بازار نیز در زمان صفویان ساخته شده و از شاهکارهای معماری این شهر به شمار می رود.این بازار قبلا به نام بازار کاروانسرای مادر شاه شناخته می شد اما سپس به بازار هنر تغییر نام داد.

بازار هنر اصفهان دارای یک سقف بلند است که آن را خیلی معروف کرده و به دلیل ارتفاع 8 متری سقف به بازار بلند نیز معروف است.ساخت بازار هنر اصفهان در سال 1116 هجری قمری شروع شد و دو سال بعد به پایان رسید.

تلاش های زیادی برای مرمت و بازسازی سقف بلند این بازار انجام گرفت اما همچنان خطر تخریب سقف آن را تهدید می کند.


همچنین بخوانید : غذاهای محلی اصفهان


بازار قیصریه اصفهان

بازار قیصریه اصفهان

بازار قیصریه یکی دیگر از قدیمی ترین بازارهای اصفهان است که قدمت آن نزدیک به قدمت خود شهر اصفهان است!این بازار که در گذشته به نام بازار سلطانی شناخته می شد ، در دوران صفویه یکی از بزرگترین بازارها بوده است.این بازار در زمان صفویه بخش قدیمی شهر را به بخش جدید متصل می کرد.

بازار قیصریه اصفهان در سه طبقه ساخته شده بود و طبقه سوم آن به بخش نقاره خانه اختصصا داشت که این طبقه امروزه تخریب شده است.در آن زمان نقاره ها جنبه نظامی داشتند و برای انتقال اخبار مهم مورد استفاده قرار می گرفتند.

سرای هنرمندان اسپادانا

شهر اصفهان در سال های دور به صنایع دستی معروف بوده است.در سرای هنرمندان اسپادانا می توانید انواع صنایع دستی مربوط به این شهر را پیدا کنید.این مجموعه در میدان نقش جهان قرار دارد  و دسترسی به آن آسان است.در این مجموعه می توانید از معماری و صنایع دستی لذت ببرید و اگر از چیزی خوشتان آمد آن را با خود به خانه ببرید.

مجتمع پارک اصفهان

مجتمع پارک اصفهان

مجتمع پارک اصفهان حدود 40 سال پیش با مساحتی حدود 15 هزار متر مربع و با 400 فروشگاه ساخته شد و فضای سبز آن نیز از بخش های قابل توجه آن است.در این مجموعه که یکی از بهترین مراکز خرید اصفهان به شمار می رود می تواند اجناسی مانند پوشاک ، لوازم الکترونیکی ، لوازم آرایشی و … را خریداری کنید.علاوه بر این فروشگاه ها رستوران ها وکافه هایی نیز وجود دارد که می توانید  پس از خرید از آن ها استفاده کنید و لذت ببرید.

مرکز خرید جلفا

مراکز خرید اصفهان

مرکز خرید جلفا از بهترین مراکز خرید اصفهان است که ساختمان آن با معماری امروزی ساخته شده و در واقع جدید است.در این مرکز خرید انواع برندهای داخلی و خارجی وجود دارند.این مجموعه وصعت زیادی ندارد اما تنوع محصولات در آن قابل قبول است.پس از خرید نیز می توانید در محله جلفا گشتی بزنید و لذت ببرید.

خیابان چهارباغ عباسی

بلوار چهارباغ اصفهان

به جرات می توان گفت یکی از مهمترین بخش های شهر اصفهان و جاهای دیدنی ایران این خیابان است.در این خیابان می توانید به هر بخشی از شهر دسترسی داشته باشید و به سرعت خود را به جاذبه ها برسانید.بسیاری از مراکز خرید اصفهان در این خیابان پراکنده شده اند و تنوع محصولات در این خیابان بالاست.

فروشگاه دنیل تیسو

اگر از بهترین مراکز خرید اصفهان بازدید کردید و فرصت داشتید که باز هم گشتی در فروشگاه ها بزنید پیشنهاد می کنیم از این فروشگاه نیز بازدید کنید.دنیل تیسو یک برند ترکیه ای است که کار آن تولید پوشاک می باشد که اولین نمایندگی آن در اصفهان است.این شرکت یکی از بزرگ ترین صادر کننده های پوشاک در ترکیه است و تمام محصولات آن دارای یک سال گارانتی هستند.اگر به دنبال کت و شلوار هستید پیشنهاد می کنیم از این فروشگاه بازدید کنید.