تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

غروب خورشید

بهترین مکان‌های دنیا برای تماشای طلوع و غروب خورشید را می‌شناسید؟

بدون شک تماشای غروب خورشید، یکی از رویایی‌ترین لحظات روز به شمار می‌آید. لحظه‌ای که خورشید با زمین خداحافظی می‌کند و از شب با تمام زیبایی‌ش دعوت می‌کند که جای او را بگیرد. این لحظات جابجایی شب و روز و رنگ‌های قرمز گرم، سایه‌های رقصنده و نور ملایم باعث می‌شود مردم در سراسر جهان تمایل به انجام کارهایی رمانتیک مانند عکس گرفتن با عزیزانشان، درست هنگام خداحافظی خورشید با زمین را داشته باشند. از سوی دیگر یکی از دلایل افراد سحرخیز برای زود بیدار شدن، تماشای طلوع خورشید به هنگام اولین لحظات نور پاشیدن این کره‌ی طلایی زیبا بر روی زمین است. برخی از مکان‌ها این کره‌ی خاکی، به دلیل طلوع و غروب خورشید زیبای‌شان به قدری مشهور هستند که الهام‌بخش مسافران بوده و سبب جذب تعداد بی‌سابقهای از گردشگران می‌شوند. فلایتیو در این مطلب ۱۰ مکان از بهترین نقاط روی سیاره‌مان برای تماشای طلوع و غروب خورشید به شما معرفی می‌کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

الورو (Uluru)، منطقه‌ی شمالی، استرالیا

الورو (صخره‌های آیرز) و کاتا جوتو (الگاز) معروف‌ترین مکان‌های طبیعی استرالیا هستند. تماشای غروب خوشید و تماشای طلوع آفتاب بر فراز این سازه‌های ماسه‌ای عظیم، تجربه‌ای هیجان‌انگیز است و باید در لیست تماشای هر بازدیدکننده‌ای قرار بگیرد. اینجا تماشای طلوع خورشید تجربه‌ای عجیب است زیرا پرتوهای خورشید که ناشی از برخورد این اشعه‌ها با جو زمین است، موجب تغییر رنگ نور خورشید شده و منظرهای بسیار دیدنی را فراهم می‌کند. خاکستر، ذرات گردوغبار و بخارآب موجود در جو زمین به عنوان یک فیلتر عمل می‌کند که می‌تواند نور آبی را از پرتوهای ورودی خورشید حذف کرده و نور قرمز را در زمان‌های مختلف روز منتقل کند. انعکاس سنگ و ابرهای آسمان رنگ‌های زنده‌ای را تولید کرده که منظره‌ای بسیار دیدنی و بی‌نظیر را ایجاد می‌کند.

سواحل کشور مالدیو

مالدیو بهترین مقصد لوکس جهان برای هر گونه تفریحی است، این کشور مترادف بهشت ​​است، چه برای ماه عسل، برای تماشای طلوع خورشید، غواصان یا افراد مشهور و هم‌چنین تماشای غروب خورشید. مالدیو که در خط استوا به سمت جنوب هند واقع شده است، بخش بیرون آمده‌ی یک رشته کوه آتشفشانی اقیانوسی از زیر آب، با مرجانهای زیبایی است که در برخی از نقاط تا عمق بیش از ۳ کیلومتر در آب فرو می‌روند. جزایر فوق‌العاده زیبا دارای برخی از دیدنی‌ترین سواحل جهان، تالاب‌های آبی شفاف، حیات‌وحش زیر آب باورنکردنی، تفرجگاه‌های بی‌نظیر لوکس، که جزایر خصوصی را در بر گرفته و مکان‌هایی که زیر آب ساخته شده‌اند و چشم‌نوازترین و گرمسیری‌ترین طلوع و غروب آفتاب بر روی کره‌ی زمین را دارد.

معبد آنگکور وات (Angkor Wat)، کامبوج

مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای کامبوج، با سواحل گرمسیری، جنگل‌های بکر و دورافتاده، شالیزارهای برنج و مزارع نخل به طرز شگفت‌انگیزی متنوع هستند. بیشتر مردم به اینجا می‌آیند زیرا این مکان دروازه‌ی ورودی ویرانه‌های باشکوه معابد باستانی مانند آنگور وات، آنگکور تام و تا فرام و سایر مکان‌های دیدنی کامبوج است. اما این مجموعه معبد وسیع، زیبا و فریبنده، دارای جادویی است که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند. تماشای طلوع خورشید در کنار حوضچه که بازتابی از برج‌های سه‌گانه‌ی جنگ آنگکور را به شما نشان می‌دهد، با پرتقال‌ها و گل‌های قرمز زیبا که در پشت مجموعه‌ی معبد به چشم می‌خورد، یک تجربه‌ی مسافرت نمادین است که بدون شک شما آن را دوست داشته و همواره به خاطر می‌آورید.

غروب خورشید

پارک ملی گرند کنیون (Grand Canyon)، آریزونا، آمریکا

پارک ملی گرند کنیون، یک چشم‌انداز قدرتمند و الهام‌بخش در آمریکای شمالی و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور آمریکا است. ترکیب منحصربه‌فرد رنگ‌های بی‌نظیر خاک قرمز که جذابیت این مکان از نظر زمین‌شناسی را به همراه دارد، به همراه شکل‌هایی که با فرسایش خاک، توسط رودخانه‌ی کلرادو به وجود آمده‌اند، منظره‌ای خارق‌العاده به وجود آورده است. درهی گرند کنیون که ۴۶۶ کیلومتر طول، ۲۹ کیلومتر عرض و ۱.۶ کیلومتر عمق دارد، توسط این خاک رنگی و شکل‌های طبیعی که شبیه به حکاکی‌های زیبا هستند، تزئین شده است. زیبایی خارق‌العاده‌ی گرند کنیون در طلوع و غروب آفتاب، شبیه به این است که یک نقاش، یک پالت پر از رنگ را در دست دارد و هر لحظه در حال تغییر دادن رنگ‌های دره است. در زمان تماشای طلوع خورشید شما شاهد نور خیره‌کننده‌ای هستید که در میان صخره‌های سنگی غول‌پیکر می‌رقصد و هنگام تماشای غروب خورشید که سایه‌ها تمام تنگه را پوشانده‌اند، دیوارهای نارنجی و قرمز دره شبیه به در و دیوار آهنی زنگ‌زده می‌شوند. بدون شک در گرند کنیون، منطقه‌ی هوپی یک مکان مطلوب برای تماشای غروب خورشید است اما تعداد گردشگرانی که برای لذت بردن از آخرین لحظات روز به آنجا می‌روند، زیاد است. بنابراین می‌توان به یاکی یا پیما رفت که ازدحام کمتری دارند و غروب آفتاب در آنها به همان اندازه تماشایی است.

ماچو پیچو (Machu Picchu)، پرو

بدون تردید ماچو پیچو بزرگ‌ترین جاذبه‌ی گردشگری پرو و کاخی به جا مانده از تمدن اینکا است که هنوز بخش‌های زیادی از آن در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است. ماچو پیچو، در سال ۱۹۱۱ کشف شد و گمان می‌رود که اینکاها از آن به عنوان یک شهر تشریفاتی مخفی استفاده می‎کردند. مهم نیست که چند بار عکسی از این ویرانه‎های نمادین اینکا دیده باشید، هیچ جایی نمی‌تواند برای شروع روز، مانند حضور در این مکان جادویی که در کوه‌های آند واقع شده‎ است، باشد. اگر به تاریخ و گذشته علاقه دارید، برای تماشای طلوع خورشید هیچ جایی برایتان مناسب‎تر از ماچوپیچو نیست. خورشید از قله‌های کوهستان اطراف طلوع می‌کند، اولین تابش نور ملایم به جهان برخورد می‌کند و زمین را روشن می‌کند. روزی که با صدای پرندگان و جانوران در یک مکان نمادین با روح باستانی و در نزدیکی دروازه‎ی خورشید نتیپانکو آغاز شود، قطعاً بی‌نظیر و جادویی خواهد بود.

شهر کیپ تاون، آفریقای جنوبی

هرگز نمی‌توان غروب‌های زیبای این شهر زیبای آفریقای جنوبی را انکار کرد. کیپ تاون برخی از خیره‌کننده‌ترین غروب‌های آفتاب جهان را به گردشگران عرضه می‌کند. با کاهش هوای گرم تابستان و پایین آمدن دما در این  شهر گرمسیری، گردشگران و مردم محلی به ساحل اقیانوس اطلس سرازیر می‌شوند تا تماشای غروب خورشید و فرو رفتن آن در اقیانوس درخشان بنشینند. یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب، خط ساحلی بلابرگ‌استراند است که تصاویر فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد.

جزیره‌ی سانتورینی (Santorini)، یونان

سانتورینی را با ترکیبی از صخره‎های بلند سیاه، آب‌های فیروزه‌ای و روستاهای سفید رنگ می‎توان زیباترین جزیره‌ی یونان نامید. سانتورینی به دلیل چشم‌اندازهای دیدنی خود از گنبدهای آبی و خانه‌های سفید تمیز و کلیساهایی بر روی صخره‌های آتشفشانی، که همه در پس‌زمینه‌ی آب‎های زیبا و شگفت‌انگیز دریای اژه قرار گرفته‎اند، الهام‌بخش همه‎ی بازدیدکنندگان است. روستای عاشقانه‎ی اویا که بر فراز صخره‌های قرمز سانتورینی ساخته شده است‌، بهترین نقطه‌ای است که می‌توانید از آنجا غروب خورشید در دریای مدیترانه را تماشا کنید. این تجربه‎ی خیره‌کننده، هر شب جمعیت زیادی از گردشگران را به روستای اویا می‌کشاند.

پارک ملی هالیکالا (Haleakala)، هاوایی، آمریکا

پارک ملی هالیکالا یک آتشفشان عظیم است که بیش از ۷۵ درصد جزیره‌ی ماوئی در هاوایی را تشکیل می‎دهد.  جاهایی در این پارک وجود دارد که شما می‏توانید از آن آتشفشان سر به آسمان کشیده، جنگل‎های سرسبز بامبو و آبشارهای فوق‌العاده را تماشا کنید. این‌ها مکان‌هایی هستند که می‎توانید در آن‌ها از بالای ابرها مناظر باورنکردنی اقیانوس آرام را تماشا کنید یا در یک صحرای فرازمینیِ شبیه به سیاره‌ی مریخ، تجربیات بی‌نظیری را داشته باشید. یکی از خاطره‌انگیزترین تجربیات هاوایی تماشای طلوع خورشید هالیکالا از ارتفاع ۳ هزار کیلومتری است. تماشای غروب خورشید نیز به همان اندازه تجربه‌ای باورنکردنی است که به طور چشم‌گیری شروع یا پایان روز را رنگ آمیزی می‌کند. طلوع و غروب آفتاب مشهور جهانی هالیکالا بسیار دیدنی و جذاب است.

پارک ملی نامیب-ناوکلوفت (Namib-Naukluft)، نامیبیا

نامیبیا یکی از کم جمعیت‌ترین کشورهای جهان است و مقصدی برتر برای کسانی است که از مناظر طبیعی بی‌نظیر و تماشای حیات وحش لذت می‎برند. پارک ملی دیدنی نامیک-ناوکلفت با مناظر زیبا، با اسکلت درختان سیاه و تپه‌های قرمز رنگ، که در بین بلندترین‌ها در جهان قرار دارند، از مشهورترین جاذبه‌های نامیبیا به شمار می‎آید. تپه‌ی ۴۵ معروف‌ترین تپه‌ی پارک برای تماشای طلوع خورشید است، زیرا از جاده‌ی ورودی به راحتی قابل دسترسی است. حضور در این مکان و آغاز کردن روز، ارزش این صعود را دارد زیرا چشم‌انداز صدها تپه‌ی شنی که به آرامی روشن می‌شوند و تغییررنگ می‌دهد، در جای دیگری به دست نمی‌آید. نور صبحگاهی و حضور در این بیابان وسیع شما را برای شروع یک روز بی‌نظیر آماده می‌کند.

کوهستان برومو (Mount Bromo)، جاوه، اندونزی

کوهستان برومو، نمادین‌ترین کوه اندونزی، دارای ارتفاع ۲۳۲۹ متر بوده و دارای قله‌ای است که یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان است. کل قله‌ی این کوه توسط آتشفشان منفجر شده و دهانه‌ی داخل آن دائماً دود سفید گوگردی را بیرون می‌دهد. این قله مجسمه‎ای با شکوه و طبیعی است و دامنه‌ی آن توسط توده‌ی وسیعی از ماسه‌های آتشفشانی ریز احاطه شده است. این فضا به طرز عجیبی ماورایی و غیرزمینی است و این چشم‌انداز نفس‌گیر و روحانی برای بسیاری از گردشگران دیدنی است. بسیاری از مسافرانی که برای کوه‌نوردی به این کوهستان می‌آیند، تلاش می‎کنند تا به تماشای طلوع خورشید بر فراز کوه برومو بروند و این تجربه‌ی عالی را از دست ندهند.