تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جنگل دیا

جنگل دیا ، جنگلی سخت و بکر است که در استان زیبا و همیشه سرسبز مازندران واقع شده است .در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید جنگل دیا مازندران در بیشتر آشنا شوید.

جنگل دیا

اجاره روزانه خانه در تهران

جنگل بکر 

جنگل بکر یا دست نخورده، جنگلی است که بدون دخالت انسان به‌وجود آمده‌است و ترکیب گونه‌های درختی و درختچه‌ای و علفی آن طوری است که وضعیت کاملاً طبیعی را نشان می‌دهد. چوب و سایر فراورده‌های آن در همان سیستم طبیعی تجزیه شده و به خود جنگل برمی‌گردد. به‌عبارت دیگر از جنگل بکر هیچگونه موادی (زنده یا غیرزنده) به خارج از آن حمل نمی‌شود.

رویش چوبی جنگل‌های بکر که به حالت تعادل رسیده باشند عملاً صفر است، یعنی همانقدر که چوب و سایر موادآلی تولید می‌شود همانقدر هم تجزیه می‌شود یا می‌پوسد، به عبارت دیگر چرخه رفت و برگشت مواد در یک جنگل بکر چرخ‌های بسته‌است.

در جنگل بکر بین تولیدکنندگان (گیاهان)، مصرف‌کنندگان (جانوران) و تجزیه‌کنندگان (جانوران ریز) یک اشتراک حیاتی متقابل و پایدار برقرار است. جنگل‌های بکر از تنوع زیستی بالائی برخوردارند و دارای اطلاعات ژنتیکی ارزشمندی هستند که تا به امروز بسیاری کشف نشده‌است.

امروز ارزش جنگل‌های بکر بسیار زیاد است هر چند که متأسفانه روند تخریب کمی و کیفی آن‌ها در دنیا رو به افزایش است. امروزه سعی بر این است که جنگل‌های بکر باقی‌مانده بر روی کره زمین را حفظ و از آن‌ها به‌عنوان ذخیره‌گاه‌های اطلاعات ژنتیکی و تنوع زیستی استفاده شود.

 این جنگل در محدوده غرب استان  مازنداران قرار دارد. طول این مسیر حدود ۲۲ کیلومتر است که قابل طی کردن در ۲ یا ۳ روز با تجهیزات ضروری کوهنوردی است.

جنگل دیا

جنگلی بکر و طبیعی که بیشتر اوقات مه غلیظی این جنگل را فرا می گیرد . برای رفتن به این جنگل حتما باید با تجهیزات ضروری بروید و از آشنایان محلی یا کسانی که کاملا جنگل را می شناسند کمک  بگیرید

جنگل دیا

اگر عاشق ماجراجویی و سفرهای سخت و دشوار هستید پیشنهاد می کنم به همچین سفری بروید چرا که با رفتن به این نقطه تحملتان در برابر مشکلات زندگی بالاتر می رود

جنگل دیا