تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روستای سیاه بیشه

در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با روستای سیاه بیشه در استان مازندران آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

روستای سیاه بیشه از توابع مرزن آباد در ۴۰ کیلومتری جنوب آن کنار جاده چالوس قرار دارد که با خانه‌های شیروانی خود و چشم انداز زیبا در محاصره درختان و طبیعت سرسبز استان مازندران است. اهالی خونگرم روستای سیاه بیشه با لبخند از شما استقبال می‌کنند.

اجاره روزانه خانه در تهران

چند ساعت توقف در این روستا لحظاتی خوش برای شما می‌سازد و ریه‌هایتان از هوای تازه پر می‌شود. در سیاه بیشه شکار ممنوع است. طرح منطقه نمونه گردشگری در قسمت بالای روستای سیاه بیشه در نظر گرفته شده است اما تاریخ شروع و اتمام چنین پروژه‌ای مشخص نیست.

جنگل های هیرکانی سیاه بیشه

این جنگل که بیشتر کوه های بیشه را فرا گرفته است، بیشترین سهم را در ایران به خود اختصاص می دهد. زیرا امتداد جنگل های هیرکانی به جمهوری آذربایجان میرسد. از آنجایی که این جنگل عمر بسیار زیادی دارد، از آن به عنوان موزه طبیعی و فسیل زنده یاد میشود.روستای سیاه بیشه

منطقه حفاظت ‌شده چهار باغ

منطقه حفاظت ‌شده چهار باغ با مساحتی بیش از ۱۹ هزار هکتار، شامل اکوسیستم‌‌های جنگلی، کوهستانی و رودخانه‌ای می‌شود. این منطقه روستاهای زیادی از جمله دلیر، ایلت، مچر، نوکرس، واسپول، دزماکوی، کیجان، انگورن، چهار باغ و پولادکوه را دربرمی‌گیرد. از جمله گونه‌های جانوری ساکن در منطقه چهار باغ می‌توان به پازن (کل و بز)، خرس، پلنگ، مرال، شوکا، روباه، گرگ، خوک، کبک معمولی و عقاب طلایی اشاره کرد.

روستای سیاه بیشه

گردنه زیبای هزارچم سیاه بیشه

یکی دیگر از جاذبه های اطراف روستای سیاه بیشه گردنه هزار چم می باشد. پیچ های بسیار تند که نزدیک به 360 درجه هستند، این گردنه را به شهرت رسانده اند. علاوه بر این پیچ های تند و خطرناک، پوشش گیاهی زیبایی که در اطراف جاده است نیز می تواند چشم هر بیننده ای را به سمت خود خیره کند.روستای سیاه بیشه

دره اندرسم 

این دره دیدنی و جذاب از دیگر مکان های گردشگری و جاذبه های سیاه بیشه به شمار می رود. علت نامگذاری این دره با نام اندرسم، وجود خرس های قهوه ای است که در جنگل های بیشه میزیستند. می توانید در اطراف دره با درختان و پوشش گیاهی زیبایی روبرو شوید و از آلو های جنگلی خوشمزه آن بچشید.

روستای سیاه بیشه