تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاذبه های میاندورود 

شهرستان میاندورود یکی از شهرستان‌های استان مازندران به مرکزیت شهر سورک می‌باشد. این شهرستان از شمال به دریای خزر، از غرب به شهرستان ساری، از شرق به شهرستان نکا و از جنوب به جنگل ارتباط دارد.

جمعیت شهرستان میاندرود در سال 1390، برابر با 55776 نفر بوده‌ است. این شهرستان دارای دو بخش به نام بخش مرکزی به مرکزیت شهر سورک، دارای سه دهستان به نام‌های دهستان کوهدشت شرقی، دهستان میاندرود بزرگ و دهستان کوهدشت غربی و بخش گهرباران به مرکزیت روستای طبق‌ده با دو دهستان به نام‌های دهستان گهرباران شمالی و دهستان گهرباران جنوبی می‌باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

 میاندرود به لحاظ نزدیکی به کوه، مجاورت جنگل و همسایگی با دریا از آب و هوایی بسیار مطلوب بر خوردار می باشد. حاصلخیزی خاک و سلامت محصولات و فراوانی فرآورده­های کشاورزی و دامی از دیگر مشخصات این شهرستان به شمار می آید.شهرستان میاندرود دارای فرودگاه بین المللی دشت ناز، شرکتهای بزرگ صنعتی نظیر نکاچوب و کشت و صنعت و… می باشد.

پیشینه تاریخی 

مازندران که در سوابق دیر پای تاریخنگاری این بخش از قاره کهن، علائم و مستنداتی کهن و باستانی دارد، در برخی از مناطق خود نیز از تاریخی غنی تر و قدیمی تر برخوردار است که میاندرود ، یکی از برجسته ترین آنها است.

رجوع به منابع تاریخ نگاری ایرانی همچون کتاب «کلیله و دمنه» و تاریخ نویسی یونانی همچون کتاب «تاریخ هرودوت» راهنمای عملی و مناسب ما به سوی گره گشایی و رازگشایی از سوابق دیرین جلگه آبرفتی مجاور دریای مازندران است که البّته دقت در متون کتبی همچون «مادها در سرزمین مارها» و یا «از فنیقیه تا طبرستان» بخوبی روشنگر جایگاه و نقش میاندرود است.

وجه تسمیه نام زیبای «میان دو رود» در حقیقت اشاره به موقعیت جغرافیایی کم نظیری دارد که این منطقه در آن واقع شده است. میاندرود، میانِ دو رود «تجن» و «نکارود» قرار گرفته است.

برابر برخی از اسناد و کتب موجود، این منطقه از دیرباز جزء مناطق امن برای خاندان اهل بیت و شیعیان آنها به شمار می­رفته است. به گواهی تاریخ، بسیاری از شیعیانی که در دورانهای گذشته و بر اثر فشار حاکمان و سرداران ضد شیعه متواری می گردیده اند، یکی از مناطق کاملاً امن خود را، این نقطه از دیار طبرستان می دانسته اند.

جاذبه های گردشگری میاندورود 

پناهگاه حیات وحش دشت ناز 

پناهگاه حیات وحش دشت ناز با 55 هکتار وسعت در 35 کیلو‌متری شمال شرق میاندرود قراردارد و مسیر دسترسی آسفالته آن در 12 کیلومتری میاندرود به بهشهر در سه راهی اسلام‌آباد از جاده اصلی جدا شده و پس از طی مسافت 23 کیلومتر به مکان مذکور می‌رسد. فضای جنگلی جلگه‌ای آن از سال 1346 به‌صورت محل تکثیر گوزن زرد خالد‌ار‌ ایرانی در آمده است. در دشت ناز علاقمندان به طبیعت و حیات وحش صرفا با مجوز سازمان محیط زیست می‌توانند به تماشای گوزن و پرندگان زیبا نظیر قرقاول و کبوتران بپردازند.جاذبه های میاندورود 

پناهگاه حیات وحش سمسکنده 

پناهگاه حیات وحش سمسکنده، منطقه ای با 1000 هکتار مساحت، در 5 کیلومتری جنوب شرق میاندرود واقع شده و مسیر دسترسی آن از میاندرود تا سمسکنده بوده در ادامه با یک جاده روستایی به داخل محوطه راه می‌یابد. پوشش گیاهی آن گونه‌های جنگلی و جلگه‌ای بوده و قسمتی از آن مانند دشت‌ناز به عنوان زیستگاه گوزن زرد ایرانی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.جاذبه های میاندورود 

از دیگر جاذبه ها

از دیگر جاذبه های می توان به دریای سحرانگیز گهرباران و دامنه های آرامش بخش و روح افزای کوههای البرز و نیز جنگل سرسبز میاندرود، منطقه نمونه گردشگری برکه و برج آرامگاهی امامزاده علی اکبر اوسا اشاره نمود.