تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روستای پونل

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای پونل را که یکی از جاهای دیدنی گیلان است داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

روستای پونلروستای پونل یکی از زیباترین و سر سبزترین روستاهای توابع شهرستان رضوان شهر در استان گیلان می باشد. پونل در جوار جاده ترانزیتی انزلی،‌تالش، آستارا ،‌رشت و میانه به خلخال قرا دارد. شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل واقع شده است. مردم  این روستا بیشتر به کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

اجاره روزانه خانه در تهران

جاده جدید خلخال به پونل یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی به شمار می رود.گردشگران بسیاری در فصول بهار و تابستان و پاییز  از این جاده زیبا دیدن می کنند. روستای پونل از قدیمی ترین روستاهای شهرستان رضوان شهر و همچنین استان گیلان می باشد که دارای جمعیتی بالغ بر 5000 نفر و 1200 خانوار می باشد که از پرجمعیت ترین روستاهای رضوانشهر محسوب می شود.

روستای پونلروستای پونل دارای موقعیت اقلیمی منحصر به فردی است زیرا دارای کوه و جنگل می باشد و سالانه از گردشگران بسیاری پذیرایی می کند. گردش در این روستای توریستی و بهره بردن از هوای این منطقه خستگی را از تن هر گردشگری بیرون خواهد کرد و جان دوباره ای به او خواهد بخشید.

دو بنای قدیمی و زیبا در این روستا وجود دارد که مشخص می کند این مکان از قدمت بالایی برخوردار است. اولین آن  پل خشتی که در قدیم به وسیله راه اهن تنگی به سیاه وزان در کنار مرداب بندر انزلی متصل بود و دیگری ساختمانی مشهور به قنطور که در زمان جنگ جهانی دوم بر بالای این روستا ساخته شده و چشم هر گردشگری را به خود جلب می کند.

روستای پونل

جاده‌ پونل به خلخال

جاده اسالم به خلخال که یکی از معروف ترین جاده ها می باشد که گیلان را به اردبیل وصل می کند و به خاطر زیبایی غیر قابل انکارش بسیاری آن را بهشت روی زمین می نامند. اما در کنار این جاده زیبا، جاده دیگری وجود دارد که ارتباط بین دو استان گیلان و اردبیل را میسر می کند که این جاده جاده پونل به خلخال می باشد.

طول جاده پونل به خلخال در حدود 70 کیلومتر می باشد. این جاده نیز از زیباترین جاده های کشور محسوب می شود و شما می توانید معجزه طبیعت بکر را در این جاده مشاهده نمایید. شایان ذکر است که جاده اسالم به خلخال به سبب قدیمی تر بودن  دارای رستوران های بین راهی و دکه های مواد اغذیه فراوانی می باشد و مسیر جاده پونل به خلخال خلوت تر و از لحاظ تعداد رستوران ها کمتر می باشد.

جاده پونل به خلخال

بلاشک جاده پونل به خلخل از زیباترین جاده های ایران به شمار می رود. جاده ای با پیچ های فراوان که به جذابیت این جاده افزوده است به طوریکه بعد از هر پیچ با صحنه ای زیبا و رویاییی روبرو خواهید شد، گاهی با جنگلی انبوه و گاهی دشت و مرتع های وسیع با دام های در حال چرا.

در ابتدای این جاده از سمت پونل کارگاه سد سازی وجود دارد که همین سد باعث بوجود آمدن دریاچه ای کوچک در جوار این جاده شده است. در طول مسیر تا ییلاقات که در حدود 40 کیلومتر است انواع رستوران ها وجود دارد که آماده پذیرایی از مسافران هستند.

روستای پونل

بهترین زمان سفر

از آنجاییکه این جاده زیبا از منطقه ییلاقی در استان گیلان شروع می شود و به شهرستان کوهستانی خلخال ختم می شود بیشتر اوقات سال آب و هوایی سرد و خنک دازد. می توان گفت در چهار فصل سال این جاده زیبا و دیدنی می باشد. البته در هر زمان که قصد سفر به این جاده را داشتید حتما قبل از حرکت شرایط آب و هوایی این منطقه را بررسی نماید.در فصل بهار در این منطقه می توان هنوز باقی مانده هایی از آثار زمستان را مشاهده کرد. اواخر بهار تا اواسط تابستان هوای بهاری، خنک، مطبوع و بهشت سرسبز این منطقه بسیار دیدنی می‌شود.

مقالات بیشتری بخوانید