تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

با توقف تورهای اروپایی و خارجی و بسته شدن مرزها اولین و بزرگترین صنعتی که ضربه خورد شرکت ها هواپیمایی و به طور کلی دنیای گردشگری بود.

تاثیر کووید 19 بر قیمت بلیط هواپیما در آینده

اجاره روزانه خانه در تهران

کووید 19 تاثیر عمده ای در فعالیت و درآمد شرکت های هواپیمایی در سطح جهانی داشته است و شکل کار و وضعیت آن ها را تا سال های آینده تغییر شکل داده است.

با این حال بسیاری از ایرلاین شروع به کار و فروش بلیط هواپیما خارجی و بین المللی خود کرده اند، البته همانطور که انتظار می رود تعداد این پروازها و مسافر ها اصلا شبیه روزهای قبل از کرونا نیست.

تمام این موارد چه تاثیری بر قیمت بلیط هواپیما خواهد داشت؟ آیا شاهد افزایش یا کاهش قیمت ها خواهیم بود؟ آیا اکنون زمان مناسبی برای شروع رزرو بلیط است؟

این مقاله به قیمت گذاری بلیط هواپیما پس از بیماری همه گیر کووید 19 می پردازد.

در حالی که تصور می شود تغییرات روزانه و ماهانه و به طور کلی به تغییرات جزئی در بلیط هواپیما خواهیم داشت و انتظار می رود تنها برای مدتی این تغییر بلیط را خواهیم داشت، اما می دانیم که شاهد تغییرات دائمی تری در قیمت بلیط هواپیما و دیگر وسایل حمل و نقل مسافربری خواهیم داشت.

این مسئله نه تنها به ایرلاین های داخلی و بنا به شرایط دلار بلکه در تمامی ایرلاین های فعال در جهان مشاهده خواهد شد؛ بلکه باید گفت یکی از مشکلات جهان پس از همه گیری ویروس کرونا است.

جنگ اینده در قیمت بلیط هواپیما

یک سال آینده را تصور کنید، اکثر مردم جهان واکسن کووید 19 را دریافت کرده اند و محدودیت مرزها کاهش می یابد و اکثر افردا آماده سفر خارجی و اخلی هستند و ایرلاین ها نیز بیش از یک سال است که تنها برای سرپا ماندن کار کرده اند.

تقاضا مسافران بالا رفته و ایرلاین ها نیز در این مدت ضرر هنگفتی داشته اند، چه ایرلاین های بزرگ جهان مانند لوفتهانزا و امارات ایرلاینز چه ایرلاین های ارزان قیمت جهان مانند ایرلاین ترکیه ای سان اکسپرس و …، پس بدون شک شما شاهد جنگ بزرگی در قیمت بلیط هواپیما خواهیم داشت.

البته تصور می شود که اکثر ایرلاین ها برای جذب مسافر شروع به کاهش قیمت بلیط های خود خواهند کرد.

تاکنون که در دوران کرونا تنها شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما به همراه هزینه اضافه انجام تست های  PCR یا همان کووید 19 بودیم، اما با عادی شدن شرایط و کاهش محدودیت ها در سفر و ورود و خروج مرزها باید شاهد کاهش قیمت ها باشیم.

جنگ قیمتی برای مسافران هم مفید خواهد بود، انگیزه سفر ایجاد می کند و در کنار شرکت های هواپیمایی دیگر شرکت ها و مشاغل وابسته به گردشگری رونق خواهد گرفت.

این کاهش قیمتی که پیش بینی می شود تنها تا زمانی است که تقاضا بالا باشد و تا حدودی ضررهای ایجاد شده کرونا جبران شود.

ارزان شدن کلاس های پروازی بالاتر

اثر دیگر کووید 19 می تواند این باشد که تقاضا برای انتخاب بلیط هواپیما بیزینس و فرست کلاس  مدتی طول بکشید تا بهبود یابد. بدون مسافران این کلاس های پروازی ضرر جبران نخواهد شد. پس باز هم می توان گفت شاهد کاهش قیمت کلاس های پروازی بالاتر خواهیم بود.

با اتقاف افتادن این پیش بینی مسافران که بیش از یک سال از سفر محروم بودند نیز جذب خرید بلیط در کلاس های پروازی بالاتر و پرداخت هزینه بیشتر می شوند.

آیا زمان خوبی برای رزرو بلیط است؟

از انجایی که به طور رسمی تاریخ دقیقی برای تولید واکسن کرونا اعلام نشده و هنوز مشخص نیست چه زمانی مرزها به روی مسافران بازخواهد شد، هنوز وقت مناسبی برای خرید بلیط هواپیما سفر های پس از کرونا نیست.

تاثیر کووید 19 بر قیمت بلیط هواپیما در آینده

البته هنوز ایرلاین ها نیز برنامه ای برای این سفرها در نظر نگرفته اند، اما به محض باز شدن پروازها می توانید بلیط هواپیما سفر خارجی خود را تهیه کنید. بدون شک ایرلاین ها برای جلب رضایت مسافران در تغییر تاریخ سفر نیز کمی انعطاف پذیرتر خواهند بود.

در حال حاضر بلیط هواپیما داخلی به فروش می رسد و نیازی به نگرانی نیست تنها باید نتظر باز شدن پروازهای اروپایی باشیم.