تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شمال ایران سرشار از جاذبه‌های طبیعی بی ‌پایان است. دریا و جنگل و آب و هوای خوب و طبیعت زیبا، ترکیبی است که می‌تواند هر گردشگری را برای هفته‌ها، محو زیبایی‌های خیره ‌کننده خود کند. استان مازندران به دلیل داشتن بخش بزرگی از این جاذبه‌ها، در میان استان‌های شمالی ایران سرآمد است.

 یکی از این شهرستان‌های زیبا و دیدنی مازندران، شهر هچیرود است. این منطقه بکر و زیبا به دلیل جاذبه‌های طبیعی فراوان و کمتر دیده ‌شده، پتانسل‌های بالایی برای جذب گردشگر دارد. در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم، قصد داریم تا با شهر هچیرود مازندران بیشتر آشنا شده و درباره جاذبه‌ها و مشخصات آن اطلاعات کاملی را کسب نماییم.

اجاره روزانه خانه در تهران

هچیرود مازندران در کجا واقع شده است؟

استان مازندران را شاید بتوان سبزترین استان ایران دانست. این استان زیبا سرشار از شهرهای کوچک و بزرگ توریستی است که از دیرباز پاتوق مسافران از همه جای ایران بوده‌اند. برخی مناطق این استان اما هنوز هم برای بسیاری از گردشگران ناشناخته و یا کمتر شناخته شده است.

هچیرود مازندران

هچیرود یک شهر کوچک و زیبا در بخش غربی استان مازندران و در نزدیکی چالوس است که به تازگی از قالب یک روستا، به شهری کوچک تبدیل شده است. این شهر زیبا قبلا یکی از توابع شهر چالوس به حساب می‌آمد که در سال‌های اخیر به شکل یک شهر درآمده است.

 این شهر توریستی در کنار چالوس و در جوار اتوبان کناره قرار گرفته و قبل از متل قو و نمک آبرود واقع شده است. این شهر قبل از سال 1391 شمسی، مجموعه‌ای از چند روستا بود که در این سال، به شهر مبدل گردید. این شهر ساحلی و زیبای مازندران، از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه‌های البرز، از سمت شرق به چالوس و از سمت غرب به عباس آباد منتهی می‌شود.

مشخصات شهر هچیرود مازندران

این شهر تا سال‌های قبل از توریستی شدن مانند یک روستای سنتی مازندانی، بکر بود و کار اغلب مردم در این روستا کشاورزی و شالیکاری بود. اما در سال‌های گذشته و همراه با توریستی شدن این شهر، بیشتر اراضی آن نیز به شکل ویلا و باغ درآمده و بیش از پیش به شکل یک شهر توریستی و گردشگرپذیر درآمده است. جمعیت این شهر و پس از سرشماری سال 95، در حدود ۱۰۳۹۸ نفر بوده است و مردم آن نیز به زبان مازنی مکالمه می‌کنند.

درباره وجه تسمیه این شهر، گفته شده که نام این شهر به معنی «رود آرام» است. با توجه به شیب ملایم زمین‌های این روستا که به سمت دریا است، رودی که از این شهر می‌گذرد، حرکتی آرام به سمت دریای خزر دارد و به همین دلیل هچیرود به معنای رود آرام نامیده شده است.

هچیرود مازندران

جاذبه‌ها و زیبایی‌های هچیرود مازندران

این منطقه از مازندران که در گذشته نه چندان دور، روستایی زیبا و دل انگیز بوده است. بکر بودن و طبیعت بی‌نظیر آن در مازندران، مثال زدنی است. این شهر دلربا در منطقه‌ای بین دریای مازندران و نیز کوه‌های البرز واقع شده است.

 این شهر هم طبیعت دل ‌انگیز کوهستانی و جنگل‌های سرسبز و خرم هیرکانی را در خود جای داده است و هم از موهبت‌های دریا و ساحلی بودن برخوردار است. شالیزارهای بی‌پایان این منطقه نیز بخشی از زیبایی‌های دل‌انگیز آن را تشکیل می‌دهد. به علاوه در سال‌های اخیر و با تبدیل شدن این منطقه، به یک منطقه گردشگرپذیر تمام‌عیار، شما با سفر به این شهر می‌توانید به راحتی ویلا و باغ برای اقامت خود پیدا کنید. به علاوه اگر قصد خرید باغ و یا ویلا در شمال ایران را دارید، می‌توانید از ویلاهای فروشی این منطقه نیز بازدید نمایید.

به دلیل کوهستانی بودن این منطقه، هچیرود مازندران آب و هوای بسیار دل ‌انگیزی نیز دارد و برای فرار از آب و هوای شهرهای بزرگ، گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، بهتر است در ماه‌های خرداد و تیر به آن سفر کنید تا هم از زیبایی‌های طبیعی و جنگل‌های زیبا استفاده کنید و هم شالیزارهای زیبا را ببینید و هم بتوانید تنی به آب دریا بزنید.

هچیرود مازندران

چرا هچیرود مازندران برای اسکان بسیار مناسب است؟

 این منطقه زیبا و بکر، علاوه بر این که جاذبه‌های فراوانی توریستی و گردشگری را در خود جای داده است، به دلایل گوناگون می‌تواند محلی مناسب برای اسکان مسافران در این سرزمین باشد.

 هچیرود به شهرهای چالوس و نمک‌آبرود دسترسی بسیار خوب دارد و فقط چند کیلومتر با این شهرها فاصله دارد. جاده‌های منتهی از این شهر به چالوس و نمک ‌آبرود، زیاد شلوغ نیست و حتی در اوج فصول گردشگری، ترافیک فلج کننده و آزار دهنده‌ای ندارد. این منطقه به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این دو شهر مانند دریا و سواحل زیبای چالوس، تله کابین، متل قو و نیز بازار‌ها و مناطق گردشگری دیگر نزدیک است. علاوه بر این موضوع، به دلیل بکر بودن و کمتر شناخته شده بودن این منطقه، توریست‌های کمتری به آن مراجعه می‌کنند. علاوه بر این موضوعات، قیمت اجاره باغ و ویلا در آن از بسیاری از شهرهای مجاور کمتر است.

مزایای خرید ویلا و یا اسکان در هچیرود مازندران

  • ساحلی بودن شهر و وجود مناظر و امکانات گردشگری دریایی
  • جنگلی بودن و دسترسی به مناطق بکر و زیبای جنگلی
  • آب و هوای بسیار خوب در فصول گرم سال
  • دسترسی به جاده‌های اصلی استان مازندران
  • دسترسی و نزدیک بودن به شهرهای مهم این استان مانند چالوس، نمک آبرود و …
  • نزدیک بودن به امکانات گردشگری بسیار خوب مانند تله کابین، رستوران‌های سنتی و شمالی و فرنگی، امکانات گردشگری شهرهای مجاور، فروشگاه‌ها و برندهای مستقر در این منطقه
  • وجود ویلاهای بسیار برای اسکان و یا خرید
  • وجود رودخانه هچیرود که مناطق گردشگری خاص خود را در اطراف این منطقه به وجود آورده است.
  • وجود شالیزارهای پهناور و باغ‌های زیبا
  • بکر بودن منطقه و بافت سنتی و قدیمی در عین توریستی بودن آن
  • دسترسی به محصولات کشاورزی مانند برنج و مرکبات در فصل‌های گوناگون

هچیرود مازندران

روستاهای منطقه هچیرود مازندران

یکی از دل‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه، بازدید از روستاهای زیبا و بکر آن است. این منطقه که خود قبلا مجموعه‌ای از چند روستا بوده است، از چندین ده کوچک و با صفا تشکیل شده است.

مهم‌ترین روستاهای این منطقه از مازندران، هرطه کلا، هچیرود، دلگشا و چاخانی هستند. این روستاها قبل از سال 1391 که این منطقه به شهر تغییر نام دهد، جزو توابع شهرستان چالوس استان مازندران به حساب می‌آمدند. این روستاها هنوز هم با این که هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کنند، مناطقی بکر با طبیعت دل‌ انگیز و کشف ‌نشده برای بسیاری به حساب می‌آیند.

ویلاهای هچیرود

گفتیم که در این منطقه به راحتی می‌توانید برای اسکان کوتاه‌ مدت خود به عنوان گردشگر، ویلا و منزل مسکونی پیدا کنید. اما این منطقه به قطب خرید و فروش زمین و ویلا نیز تبدیل شده است. با گسترش گردشگری در این بخش از مازندران و با بالا رفتن قیمت ویلا‌ها در چالوس و نمک‌آبرود، دیگر مناطق اطراف مانند هچیرود مازندران نیز به عنوان مناطق گردشگری معرفی شدند و زمین‌های این مناطق نیز به افراد غیربومی فروخته شده است.

امروز ویلاسازی در این منطقه نیز رشد قابل توجهی داشته و تا جایی پیش رفته که ممکن است طبیعت زیبا و بکر آن را با مشکلاتی رو به ‌رو کند. اما هنوز هم می‌توانید در این منطقه از مواهب زیبای طبیعت شمال مانند یک روستای واقعی استفاده کنید و لذت ببرید. یکی از دیگر مزایای اجاره ویلا در این منطقه این است که هم در آن می‌توانید ویلاهای لوکس و شیک و استخردار پیدا کنید و هم ویلاهایی با قیمت مناسب.

 باغ‌های هچیرود مازندران

یکی از شغل‌های مردمان این خطه از مازندران در گذشته و امروز، باغداری است. اگر در فصول گوناگون به این منطقه سر بزنید حتما از دیدن باغ‌های میوه این منطقه ذوق‌ زده خواهید شد. درختان آلوچه و گوجه‌ سبز و بهار نارنج، در فصل بهار و درختان مرکبات و پرتقال در پاییز، زینت‌ بخش مناظر و زیبایی‌های هچیرود بوده است.

امروزه با این که با سرعت زیادی باغ‌ها در حال تبدیل شدن به ویلا و باغ‌های گردشگری هستند، اما هنوز هم درصد زیادی از زمین‌های این شهر به باغ‌های میوه اختصاص پیدا می‌کند. هنوز هم می‌توانید با پرسه در کوچه باغ‌های این شهر، تمشک جنگلی پیدا کنید و یا در بهار، از عطر بهار نارنج لذت ببرید.

هچیرود مازندران

رودخانه هچیرود

یکی دیگر از زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی این منطقه، رودخانه آن است. رودخانه هچیرود به داشتن مناظر  طبیعی و سرسبز و زیبا در اطراف آن معروف است. اطراف این رودخانه جنگل‌ها و مناظر طبیعی دل‌ انگیزی وجود دارد که هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. آب و هوای خوب و خنک و سایبان درختان سرسبز مکان مناسبی برای تفریح و تفرج مسافران فراهم کرده است. در این منطقه حتی می‌توانید تنی به آب بزنید و یا ماهیگری کنید.

سخن آخر

هچیرود مازندران را شاید بتوان از مناطق بکر و کمتر شناخته شده در این استان زیبا و سرسبز دانست. ساحل زیبای دریای مازندران، وجود رودخانه هچیرود در این منطقه، دسترسی خوب به جاده‌های اصلی، نزدیکی به امکانات گردشگری بی‌شمار  و ویلاسازی‌های گسترده، این منطقه را به یک شهر مناسب برای اسکان و یا خرید ویلا تبدیل کرده است.

اگر می‌خواهید از زیبایی‌های این شهر کوچک دلربا لذت ببرید، می‌توانید از اتوبان کرج- چالوس برای دسترسی به آن استفاده کنید و پس از رسیدن به شهر چالوس، در فاصله 5 کیلومتری غرب چالوس که منطقه‌ای به نام «خط هشت» قرار دارد، می‌توانید جاده منتهی به هچیرود را پیدا کنید.