تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آبشار اروان تایلند یکی از آبشار‌های هفت طبقه و حیرت انگیز تایلند است که در پارک ملی اروان در فاصله کمی از شمال غربی کانچانابوری واقع شده است. بازدید از این آبشار در سفر به تایلند یکی از کارهایی است که حتما باید انجام دهید چراکه زیبایی‌های این آبشار شما را شگفت زده خواهد کرد. با هم اقلیم همراه باشید تا با این آبشار و راهنمای سفر به آن آشنا شوید.

آبشار اروان تایلند

تالید کشوری جذاب است. هر نقطه از این کشور را که قدم بگذارید گردشگرانی را می‌بینید که درحال گشت و گذار هستند. چیزی که نظرهارا به این کشور جلب کرده، تفریحات جذاب و همچنین طبیعت فوق العاده آن است. زمانی که حرف از جاذبه های طبیعی می‌شود واقعا نمی‌توان تایلند را نادیده گرفت.

اجاره روزانه خانه در تهران

پارک ملی Erawan که در غرب تایلند در دامنه تپه‌های تناسریم در استان کانچانابوری قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین آبشارهای این کشور را در خود جای داده است. این پارک در سال 1975 به عنوان دوازدهمین پارک ملی تایلند تأسیس شد و مساحت آن 550 کیلومتر مربع است.

جاذبه اصلی این پارک آبشار 7 طبقه ایراوان با حوضچه‌های سبز زمردی است. همچنین چندین غار چشمگیر و طولانی در داخل پارک وجود دارد که برخی از آنها در عمق پارک قرار دارند و تعداد کمی از آنها در امتداد جاده‌های اطراف پارک هستند. نام این پارک و آبشار از فیل سفید سه سر اساطیر هندو گرفته شده است. گفته می شود که سطح بالای آبشار شبیه سر فیل است.

آبشار اروان تایلند

حدود 80 درصد از پارک را جنگل‌های برگریز مخلوط و بقیه در ارتفاعات بالاتر در عمق جنگل های برگریز و همیشه سبز خشک است. این پارک از تپه‌های آهکی، دشت‌ها و تعدادی نهر تشکیل شده است. مرتفع ترین بخش‌های آن حدود 165 تا 996 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

طبیعت فوق العاده پارک

آبشار هفت طبقه‌ی اروان یکی از بی نظیر ترین و بهترین آبشار‌های جنوب شرقی آسیا است و هم اکنون به عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند شناخته می‌شود. در اطراف این آبشار میمون های ماکاکوئی زندگی می کنند که جلوه‌ی بسیار زیبایی به این طبیعت بکر بخشیده‌اند. البته مارمولک‌های زیادی نیز گاهی در اطراف این آبشار دیده می‌شوند و باید حسابی حواستان را جمع کنید.

این آبشار 7 طبقه 1.5 متر وسعت دارد که یکی از بزرگترین آبشار های جهان است. آبشار اروان (اسم این آبشار) تایلند در اسطوره‌های هندو به فیل سفید رنگ سه سر گفته می‌شود.

erawan falls w 900

اگر قصد رفتن به این آبشار و رسیدن به استان کانچانابوری را دارید، باید از شهر بانکوک عبور کنید و پس از طی کردن مسیری 2 – 3 ساعته به آن برسید. برای بازدید از آبشار اروان تایلند می توانند با مینی بوس – اتوبوس و قطار شهری به این استان سفر کنند و از این آبشار شگفت انگیز دیدن کنند تا سفر آن ها به یک سفر فراموش نشدنی تبدیل شود.

حوضچه‌های سبز رنگی در این آبشار وجود دارد که با داشتن آب‌های شفاف و کریستالی جلوه‌ی زیبایی به این مکان بخشیده است و جزو زلال‌ترین حوضچه‌های دنیا نیزهستند.در این محل باید مسیری را طی کنید تا به طبقه هفتم آبشار برسید و پس شک نکنید که پس از رسیدن به طبقه هفتم احساس خواهید کرد که به بهشت رفته‌اید.

آبشار اروان تایلند

این پارک به طور کلی هر روز بسیار شلوغ است و در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات عمومی بسیار شلوغ است. در طول جشنواره سالانه  13-15 آوریل، طبقات آبشار به یک مکان جشن‌های دسته جمعی آبی تبدیل می‌شئد. همراه داشتن تجهیزات الکترونیکی غیر ضد آب مانند دوربین های حساس یا تلفن همراه در طول جشن توصیه نمی‌شود. به مردم توصیه می‌شود در طول تعطیلات طولانی‌تر از صعود به بالای آبشار جدا خوداری کنند، زیرا صف‌هایی به طول کیلومترها از انسان،  وجود خواهد داشت و ممکن است خطر آفرین باشد. در نظر داشته باشید که بردن غذا به نزدیکی آبشار اکیدا ممنوع است. بازدیدکنندگان باید برای هر بطری نوشیدنی 20 بات هزینه بپردازند که پس از بازگرداندن بطری‌ها قابل استرداد است. این کار برای اطمینان از اینکه بطری‌ها در طبیعت‌رها نمی شوند یا دور ریخته نمی‌شوند.

حیاط وحش اطراف آبشار اروان

به دلیل تعداد محدود مسیرها، امکان تماشای حیات وحش در پارک ملی Erawan بسیار محدود است. فقط گونه‌های نسبتاً رایج در سایر نقاط کشور را می‌توان در پارک یافت، نه اینکه زیستگاه‌های منحصر به فردی باشد. دیدن گونه‌های پستاندار، ماکاک‌های خرچنگ‌خوار و گرازهای وحشی در پارک ملی Erawan رایج است و با کمی کاوش می‌توانید آنها را ببینید.

آبشار اروان تایلند

در اعماق جنگل، حیوانات هیجان‌انگیزتری مانند ماکاک‌های آسام (در تایلند کمیاب)، گوزن پارس، گوزن سامبار، فیل‌های آسیایی، گیبون و سروهای هندوچینی یافت می‌شوند. البته توسعه ما این است که حتما با یک راهنمای حرفه‌ای به داخل عمق جنگل این منطقه قدم بگذارید

حدود 120 گونه پرنده در پارک ملی Erawan ثبت شده است. پرندگانی مانند عقاب های ماردار، قرقاول کالیج، قرقاول طاووس خاکستری، بال های کوتاه تر و نوک شاخ‌های بزرگ همه اینها جز پرندگان پارک ثبت شده‌اند.

ماندن در پارک

از آنجایی که اکثر مردم با بازدید چند ساعته از آبشار موافق هستند، توصیه کلی این است که یک سفر یک روزه از کانچانابوری یا بانکوک انجام دهید. برای افرادی که مایل به اقامت شبانه در پارک هستند، یک کمپ و محل اقامت در پارک برای اجاره وجود دارد.

چادر زدن

یک کمپینگ بزرگ در فاصله چند صد متری مرکز بازدیدکنندگان و پارکینگ پارک وجود دارد. اجاره چادر برای 2 نفر از 150 بات در روز و برای 3 نفر روزی 250 بات است. سایر لوازم جانبی که باید جداگانه پرداخت شوند، کیسه خواب 25 بات، بالش 10 بات و تشک خواب 20 بات است.

اقامتگاه‌های پارک

قیمت اقامتگاه‌های پارک، در پارک ملی Erawan از 800 تا 5000 بات متغیر است، در صورت رزرو از دوشنبه تا پنج شنبه، 20٪ تخفیف اعمال می شود. اقامتگاه‌ها را می‌توان از طریق وب سایت DNP از قبل رزرو کرد. از آنجایی که انتقال پول باید در مدت 2 روز انجام شود و با توجه به اینکه انتقال از خارج از کشور زمان می‌برد، رزرو فقط از داخل تایلند امکان‌پذیر است. پرداخت‌ها را می‌توان در فروشگاه‌های مختلف و یا  از طریق بانک‌های 7-Eleven انجام دهید.

تلفن(های)

اگر می‌خواهید از وضعیت پارک مطلع شوید و یا بلیطی رزرو کنید. به شما توصیه می‌شود از یک فرد تایلندی زبان بخواهید که از طرف شما تماس بگیرد.  034 574 222 (مرکز بازدیدکنندگان)

فقط از قبل از پرداخت هرگونه پول برای رزرو در تایلند بسیار مراقب باشید که سرتان کلاه نرود. پیشنهاد ما این است که این کار را با کمک هتل محل اقامتتان در تایلند انجام دهید.

منبعhttps://www.thainationalparks.com