تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

از تله کابین آنتالیا تا پیست اسکی ساکلیکنت  جاذبه های دیدنی در شهر آنتالیا  ترکیه

شهر زیبای آنتالیا یکی از برترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه و حتی در دنیاست و سواحل ماسه ای آن پذیرای میلیونها مسافر از سراسر دنیاست که اغلب برای گذراندن تعطیلاتی دل انگیز راهی این شهر می گردند. آفتاب داغ این شهر و سواحل طلائی رنگ و همچنین آبهایی زلال و فیروزه ای بهشتی برای گردشگران پدید آورده که همتای آن در کمتر نقطه ای از این کره خاکی به چشم می خورد .

البتهدر این میان نباید از امکانات رفاهی بی نظیر این شهر غافل شد وجود صدها هتل و اقامتگاه لوکس که انواع خدمات مورد نیاز مسافران را به راحتی در اختیارشان قرار می دهند نیز در تحقق این امر بی تاثیر نبوده است . امکانات ارائه شده از سوی اغلب هتل های این شهر بقدری بالا و تمام عیار است که مسافران بندرت حاضرند محل اقامت خود را ترک و راهی بازدید از شهر شوند. با این همه شهر آنتالیا دارای طبیعتی شگفت انگیز است و در هر گوشه ای با پدیده ای خارق العاده بینندگان را مسحور می کند . به جرات میتوان گفت با یکبار سفر به این شهر مسافر دائمی آن خواهید شد . در ادامه این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم قصد داریم تا خوانندگان را با برخی از جاذبه های دیدنی و تفریحی در این شهر آشنا نماییم . پس با ما همراه باشید:

اجاره روزانه خانه در تهران

تور کشتی آنتالیا

تله کابین آنتالیا

سفر با تله کابین تور آنتالیا بخش هیجان انگیز گشت و گذار شما در این شهر خواهد بود. با سوار شدن بر این تله کابین از فراز شهر عبور می کنید و به تپه های سرسبز اطراف می رسید . این تله کابین از سواحل دریای مدیترانه به کوه‌های توروس می رود و در این میان گردشگران شاهد مناظری با شکوه خواهند بود که در میان لذت از طبیعت زیبای اطراف و ثبت عکسهای یادگاری تنها کاری است که میتوان انجام داد.

پیست اسکی ساکلیکنت

به گزارش سفر باتو ، پیست اسکی ساکلیکنت در میان کوههای توروس قرار دارد که در طول زمستان پذیرای ورزشکارن بسیاری است . البته در کنار این ورزش مفرح میتوانید پاراگلایدر آنتالیا را امتحان کرده و چرخی در ارتفاعات تورورس بزنید . کوههای توروس یکی از بهترین مناطق برای ورزش و کوهپیمایی است  و هانطور که گفتیم ورزشکاران بسیاری در فصل بهار و زمستان برای اسکی و یا پاراگلایدر عازم این منطقه می شوند. همچنین در این مجموعه امکانات مختلفی از جمله تله سیژ، پاراگلایدر و مجموعه های تفریحی و  اقامتی وجود دارد .

شهر قدیمی فاسلیس

پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر از ویرانه های شهر باستانی و باشکوه فسلیس دیدن کنید . فسلیس در دوران باستان منقطه ای تجاری و بسیار مهم بوده و در آن زمان تجارت انواع کالاهای نفیس نظیر روغن گل رز و عطر در آن رواج داشته است .  این شهر مهد قدرت و ثروت بوده و در جای جای این شهر باستانی گوشه های از قدرت را می‌توان مشاهده نمود . شهر باستانی فاسلیس مابین سه منطقه کمر، پارک ملی آنتالیا و الیمپوس قرار دارد که هر سه این مناطق بسیار جذاب و دیدنی است بنابراین سعی کنید با یک برنامه ریزی درست از تمامی این مناطق دیدن نمایید.

شهر باستانی لیسیان

این شهر باستانی شگفت انگیز و بسیار پر طرفدار که بازدید از آن در الویت برنامه های گردشگران گنجانده می گردد در واقع مقبره های تاریخی است که در میان صخره های لیسیلن قرار دارد . این منطقه باستانی در لیسیای آنتالیا و در میان دامنه های شهر موغلا قرار گرفته است  . در مسیر رسیدن به این منطقه تاریخی از برخی آثار تاریخی این شهر همچون آمفی‌تئاتر و خرابه‌های منازل دیدن خواهید کرد .

کلیسای سنت نیکولاس

کلیسای باشکوه سنت نیکولاس در شهر دمره قرار دارد و برای رسیدن به آن می بایست مسیری سه ساعته را از شهر آنتالیا به این سمت طی نمایید . در شهر دمره جاذبه های تاریخی فراوانی به شچم می خورد که معروف ترین آنها همین بنای باستانی کلیسای سنت نیکولاس است. این بنا یادگار فرمانروایی امپراطوری بیزانس است که قدمت آن به قرون پنجم تا دوازدهم میلادی باز می گردد .  جالب است بدانید اسقف اعظم ارتدکس شرق که به نام بابا نوئل مشهور شده در داخل همین بنا دفن گردیده است .  اسقف اعظم سنت نیکولاس به فقرا و علی الخصوص کودکان کمک می‌کرد و بعدها روش وی برای کمک به کودکان فقر و یتیم به نماد سال نو میلادی تبدیل شد .

شهر باستانی میرا

منطقه زیبای میرا بسیار از آثار باستانی این سرزمین را در خود جای داده است .  برخی باستان شناسان قدمت این منطقه را به قرن یکم پیش از میلاد نسبت می‌دهند. آمفی تئاتر باستانی میرا یکی از شگفتی های تاریخی دنیاست که عظمت امپراتوری های یونان و رم را به جهانیان نشان می دهد. این آمفی تئاتر باستان گنجایش حدود هزار و سیصد نفر را دارد و در دوران باستان محل تجمع مردم شهر و تماشای جنگهای خونبار گلادیاتورها بوده است . کمی آنطرف تر گور دخمه‌ های تاریخی را خواهید دید که در میان سنگها و صخره ها حفر شده اند و بازدید از برخی از آنها ممنوع است.