تور های تابستان 1403لحظه آخراجاره خودرو در دبی

استانبول شهری جادویی و حیرت انگیز است. این شهر یکی از توریست پذیرترین شهرهای ترکیه است که نقش بسزایی در صنعت توریسم ترکیه ایفا می کند. از استانبول به عنوان تنها شهر اوراسیایی جهان نام برده می شود که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است و به وسیله تنگه بسفر که خود یکی از جاذبه های زیبای این شهر به شمار می رود، از یکدیگر تفکیک می شود. جاذبه های گردشگری استانبول بی شمار است و دارای تنوع بسیار بالایی است؛ گویا کلکسیونی از جذابیت ها را در یک شهر گرد هم آورده باشند.

اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید، آژانس هواپیمایی و گردشگری رویای زندگی بهترین آفرهای ویژه تور گردشگری استانبول و تورهای لحظه آخری و تور هوایی ارزان استانبول را ارائه می دهد. حتی اگر قصد اقامت در یک هتل خاص در استانبول را داشته باشید، کارشناسان زبده رویای زندگی با تمامی هتل های استانبول مرتبط بوده و به راحتی آن را برایتان رزرو می کنند. برای کسب مشاوره رایگان یا رزرو تور مورد علاقه خود می توانید با رویای زندگی تماس بگیرید یا به شعب تهران و کرج این آژانس مراجعه نمایید.

اجاره روزانه خانه در تهران

تور استانبول

واحد پول کشور ترکیه چیست؟

واحد پول رسمی کشور ترکیه لیر می باشد و با نماد (₺) به عنوان لیر ترکیه شناخته می شود. لیر دارای واحد کوچک تری به نام کروش یا قروش است و هر لیر معادل ۱۰۰ کروش می باشد. هم اکنون اسکناس های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ لیری در استانبول وجود دارد که می توانید قبل از سفر به ترکیه پول خود را به این اسکناس ها تبدیل کنید. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، می توانید به دو روش پول خود را به لیر ترکیه تبدیل کنید:

  • از طریق صرافی های ایران پول خود را به لیر تبدیل کرده و همراه خود ببرید.
  • پول خود را به دلار تبدیل کنید و هر زمان لازم بود، در صرافی های استانبول آن را به لیر تبدیل کنید.

برای سفر به استانبول به چه میزان پول لازم است؟

برای محاسبه هزینه سفر به استانبول باید شرایط و عوامل متعددی را در نظر بگیرید. زمان سفر به استانبول، نوع بلیط هواپیما و نوع ایرلاینی که با آن به استانبول پرواز می کنید، محل اقامت از نظر درجه کیفی و ستاره هتل، تعداد شب های اقامت، هزینه غذا و میزان خدمات گردشگری که قصد دارید در استانبول از آن بهره مند شوید، از جمله عوامل و المان های موثر برای محاسبه هزینه سفر به استانبول است. مثلا هزینه یک تور استانبول ۳ روزه از هزینه تور ۶ شب و ۷ روزه استانبول به مراتب کمتر خواهد بود.

عمده ترین هزینه سفر به استانبول مربوط به بلیط هواپیما و به ویژه هزینه های اقامت در استانبول می شود. در حالت کلی اگر قصد داشته باشید، به یک تور ۵ روزه استانبول بروید و ۴ شب در استانبول اقامت کنید هزینه ای مابین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار برای هر نفر را بر اساس کیفیت خدمات گردشگری در استانبول باید در نظر بگیرید. در ادامه نوشتار به بررسی برخی از هزینه های سفر به استانبول می پردازیم.

برای سفر به استانبول به چه میزان پول لازم است؟

پیش از سفر به استانبول چه هزینه هایی لازم است؟

هنگامی که می خواهید به یک سفر خارجی مانند سفر به استانبول بروید، باید برخی مقدمات و مدارک سفر را آماده کنید و بر این اساس باید برخی هزینه های آماده سازی پیش از سفر به استانبول را متحمل شوید. از عمده ترین هزینه های پیش از سفر به استانبول می توان به هزینه صدور یا تمدید پاسپورت اشاره کرد. همچنین سایر هزینه ها مانند عوارض خروج از کشور را نیز باید در نظر بگیرید که در لیست زیر به برخی از این هزینه های پیش از سفر به استانبول اشاره می کنیم:

  • هزینه سازمان شهرداری: ۶۲۵۰ تومان
  • هزینه سازمان نیروی انتظامی: ۷۵۰۰۰ تومان
  • هزینه انگشت نگاری: ۱۵۰۰۰ تومان
  • هزینه عکس و احراز هویت: ۴۲۰۰۰ تومان
  • هزینه دادرسی: ۲۰۰۰۰ تومان
  • هزینه های دفتری: ۳۳۰۰۰ تومان
  • عوارض خروج از کشور برای بار اول: ۴۰۰۰۰۰ تومان
  • عوارض خروج از کشور برای بار دوم: ۶۰۰۰۰۰ تومان
  • هزینه عوارض خروج از کشور بار سوم: ۸۰۰۰۰۰ تومان

هزینه بلیط هواپیما برای سفر به استانبول چقدر است؟

اگر می خواهید به استانبول سفر کنید، هواپیما راحت ترین و سریع ترین وسیله سفر به استانبول است. از تهران که سوار هواپیما می شوید، پس از حدود ۳٫۵ ساعت پرواز به فرودگاه جدید استانبول یا فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول خواهید رسید. هزینه بلیط هواپیما بر اساس نوع بلیط، نوع ایرلاین ایرانی و خارجی و زمان پرواز متغیر است. به طور متوسط بلیط رفت و برگشت پرواز اکونومی ایرلاین های داخلی حدود ۸ میلیون تومان، بلیط پرواز پریمیوم اکونومی حدود ۱۲ میلیون تومان و بلیط پرواز فرست کلاس تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

هزینه اقامت هتل در استانبول چقدر است؟

در استانبول هتل های فراوان و متنوعی احداث شده است. هر کدام از هتل ها بر اساس درجه و ستاره ای که دارند، خدمات متفاوتی به گردشگران ارائه می دهند و بر این اساس قیمت گذاری می شوند. هتل های ۵ ستاره لوکس نسبت به هتل های ۳ یا دو ستاره معمولی از هزینه های به مراتب گران تری برای اقامت برخوردارند. همچنین هتل هایی که به مرکز شهر نزدیک ترند نسبت به هتل های حاشیه شهر، گران تر هستند. در استانبول اقامتگاه ها و هاستل هایی نیز احداث شده اند که با هزینه کمتری گردشگران را پذیرش می کنند.

هزینه هتل در استانبول

هزینه رزرو هتل ۲ ستاره برای هر شب بر اساس موقعیت و امکانات آن، حدود ۳۵۰ تا ۱۰۰۰ لیر ترکیه خواهد بود. این هزینه برای هتل های ۳ ستاره حدود ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ لیر ترکیه، برای هتل های ۴ ستاره مابین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ لیر ترکیه و برای هتل های ۵ ستاره لوکس بین ۳۰۰۰ لیر تا ۱۳۰۰۰ لیر ترکیه خواهد بود.

هزینه هاستل و مهمانپذیر در استانبول

برای رزرو یک شب هاستل نیز بر اساس امکانات، نزدیکی به جاذبه های گردشگری و عمومی یا خصوصی بودن آن، بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ لیر ترکیه برایتان آب می خورد. این هزینه برای اقامت گاه یا مهمانپذیر بر اساس موقعیت و امکانات و دسترسی به مترو، در هر شب حدود ۱۸۰ تا ۱۵۰۰ لیر ترکیه هزینه خواهد داشت.

هزینه هاستل و مهمانپذیر در استانبول

هزینه خورد و خوراک در استانبول چقدر است؟

در استانبول رستوران های شیک و کافه های جذاب بسیار زیادی وجود دارد تا جایی که این شهر را به یک مقصد دوست داشتنی برای شکم گردی و تجربه طعم ها و غذاهای جدید ترکی و محلی تبدیل کرده است. بیشتر هتل های استانبول رزرو اتاق تنها با وعده صبحانه انجام می دهند و برای ناهار و شام باید از رستوران های سطح شهر استفاده کنید و همین موضوع تا حدودی هزینه گردشگری در استانبول را بالا می برد. البته در استانبول انواع رستوران های خیابانی و کافه های محلی وجود دارند که قیمت غذا در آن ها بسیار مناسب است.

در مجموع می توان هزینه غذا در رستوران های استانبول را اینگونه دسته بندی کرد:

  • هزینه غذا در یک رستوران ارزان برای هر نفر از ۵۰ لیر آغاز می شود.
  • هزینه غذا در رستوران های متوسط برای هر نفر حداقل ۱۰۰ لیر است.
  • هزینه غذا در رستوران های لوکس استانبول برای هر نفر ۲۰۰ لیر به بالا برآورد می شود.
  • هزینه غذا در رستوران خیابانی و فست فود برای هر نفر حدود ۳۵ لیر می باشد.

هزینه حمل و نقل در استانبول چقدر است؟

این موضوع را در نظر بگیرید که کم هزینه ترین روش حمل و نقل در استانبول استفاده از مترو، تراموا و اتوبوس های شهری است. در استانبول هزینه تاکسی گران است و اگر دو یا سه خانواده هستید، برای حمل و نقل، ماشین های ون مانند به نام دولموش را کرایه کنید. در مجموع برای استفاده از حمل و نقل عمومی، حتما استانبول کارت تهیه کنید. استانبول کارت حدود ۷۰ لیر هزینه دارد و تا ۵۰۰ لیر قابل شارژ است و پرداخت هزینه های حمل و نقل با استانبول کارت مقرون به صرفه تر خواهد بود.

حرف آخر

برای رزرو بهترین تور گردشگری به استانبول، آژانس گردشگری و مسافرتی رویای زندگی در دسترس شماست. بهترین و جذاب ترین سفر خود به استانبول را با رویای زندگی تجربه کنید. اگر می خواهید به یک تور ارزان و جذاب استانبول بروید و از خدمات ویژه گردشگری بهره مند شوید با کارشناسان حرفه ای رویای زندگی تماس بگیرید. کارشناسان مجرب این آژانس بهترین مشاوره را به صورت رایگان به شما ارائه می دهند. همچنین می توانید به شعب تهران و کرج این آژانس مراجعه حضوری داشته باشید.

سوالات متداول:

در سفر به استانبول چه نوع ارزی با خود به همراه ببریم؟

در سفر به استانبول بخشی از پولتان را به لیر و عمده آن را به دلار یا یورو همراه خود ببرید. این کار باعث می شود تا در صورت نوسانات دلار دچار خسارت نشوید و هر زمان نیاز بود می توانید از لیر و یا دلار استفاده کنید.

برای اقامت در استانبول کدام مناطق را انتخاب کنیم؟

اقامت در حوالی میدان تکسیم و خیابان استقلال باعث می شود تا به مناطق گردشگری و مراکز خرید متعدد دسترسی داشته باشید و از هزینه های حمل و نقل شما به طور چشمگیری کاسته شود.