تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

گرگان شهری زیبا در شمال کشور است که اتفاقا محل خوبی برای تفریح و زندگی به شمار میرود. اگر قصد دارید برای زندگی به این شهر بیایید پس باید بهترین محله های گرگان را بشناسید. با ما در هم اقلیم همراه شوید

معرفی شهر گرگان

شهرستان گرگان با سابقه تمدن شش‌هزارساله یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های ایران به شمار می‌رود. نام قدم این منطقه تا سال 1316 استرآباد بوده است. اکثریت مردم شهر گرگان با گویش استرآبادی (گرگانی) صحبت می‌کنند. جمعیت فعلی آن دارای تنوع فراوان و ترکیبی از قومیت‌های بومی و محلی، فارس، ترکمن و سادات، بلوچ، سیستانی، دیلمی، مازندرانی، سبزواری، کاشمری، شاهرودی و بسطامی است.

اجاره روزانه خانه در تهران

همان‌طور که می‌دانید گلستان یکی از استان‌های شمالی ایران است. این استان در گذشته بخشی از استان مازندران بوده، اما در سال 1376 استان مستقلی شد و با نام استان گلستان رسماً ثبت گردید. شهرستان گرگان مرکز استان گلستان است.

گرگان

شهرستان گرگان در بخش جنوبی استان گلستان واقع‌شده است. گرگان آب‌وهوای معتدل و تابستان‌هایی نسبتاً گرم و شرجی دارد. ازنظر ویژگی‌های طبیعی شهرستان گرگان به  سه ناحیه جلگه‌ای، کوهپایه‌ای و کوهستانی تقسیم می‌شود. مناطق جنوبی گرگان شامل اقلیم کوهستانی و نواحی شمالی اقلیم نیمه مرطوب دارند. تنوع اقلیم این منطقه شامل کوه، جنگل و مرتع، جلگه و دشت، صحرا و شوره‌زار، دریا و خلیج، رودخانه و تالاب و زمین زراعی می‌شود.

گرگان به دو بخش مرکزی و بهاران تقسیم می‌شود. بخش مرکزی شهرستان گرگان بخش مرکزی شهرستان گرگان دارای دو شهر با نام‌های گرگان ، جلین و سه دهستان با نام‌های دهستان استرآباد جنوبی، دهستان انجیرآب، دهستان روشن آباد و همین‌طور بخش بهاران این شهرستان دارای دو شهر با نام‌های سرخنکلاته و قرق و دو دهستان با نام‌های استرآباد شمالی و قرق است.

نکاتی که باید راجع به گرگان بدانید!

به نقل از سایت استانداری گلستان، فرمانداری گرگان، تقریباً تمامی شهرها و روستاهای گرگان لوله‌کشی گاز دارند و تقریباً تمامی روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند. همین‌طور تمامی نقاط شهری و روستایی این شهرستان زیبا داری مراکز بهداشت و خدمات پزشکی است.

خوب است که بدانید گرگان حدوداً دارای 16 مرکز آموزش عالی است. این شهرستان دارای 34 مکان ورزشی سرپوشیده و سرباز است. همین‌طور یک پایانه مسافربری دارد که سالانه حدود دو میلیون مسافر از این پایانه به گرگان یا سایر مناطق کشور سفر می‌کنند. از دیگر موارد حمل‌ونقل عمومی، بخش هوایی است که شهرستان گرگان با داشتن یک فرودگاه و برقراری پروازهای داخلی و خارجی ( بین‌المللی ) به جابجایی حدود سیصد هزار مسافر در سال اقدام می‌نماید.

در حال حاضر پروازهای داخلی از گرگان به شهرهای تهران، مشهد، زاهدان و در پروازهای بین‌المللی سوریه و عربستان سعودی برقرار است و  پیگیری جهت افزایش پروازها در دست اقدام است. کشاورزی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان محسوب می‌شود و همین‌طور این شهرستان دارای 4 شهرک صنعتی نیز است.

گرگان

دیدنی‌های دیگر گرگان

صنایع‌دستی شهرستان شامل انواع قالی، قالیچه، پشتی، چادرشب بافی، جاجیم باقی، سوزن‌دوزی، سفالگری، گلیم‌بافی، نمدبافی، معرق، نقاشی مینیاتور و… است که حدود 60 کارگاه کوچک خانگی و 123 کارگروه صنعتی را به خود اختصاص داده است. خوب است این شهرستان یکی از قدیمی‌ترین کارخانه جات بافت پارچه‌های ابریشمی و حریر را داشته که پارچه‌های آن بسیار معروف بوده است. همین‌طور صنایع وابسته به کشاورزی و دام‌پروری مثل کارخانه‌های روغن‌کشی و پنبه‌پاک‌کنی تأثیر به سزایی در اقتصاد این شهرستان داشته است.

ازآنجاکه گرگان یک شهر تاریخی محسوب می‌شود پتانسیل مناسبی برای جذب توریست دارد. خوب است که بدانید این شهرستان حدوداً دارای 9 هتل و 5 مهمان‌پذیر است. از جاذبه‌های گردشگری (اکو توریست) گرگان می‌توان به پارک جنگلی نهارخوران، النگ دره، قرق، ضصت کلا، گرمابدشت، سد نومل، آببندان روستای محمدآباد، بازار تعل بندان، آبشار زیارت، آبگرم زیارت و منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما و روستاهای چهارباغ و شاه کوه اشاره کرد.

1 8

همچنین جالب است که بدانید گرگان پس از اصفهان و یزد و شیراز بیشترین بافت تاریخی و معماری ایران را ازلحاظ وسعت و اهمیت در برگرفته است. ازجمله این آثار می‌توان به مسجد جامع گرگان، امامزاده نور، امامزاده بی‌بی حور، کاخ اختصاصی دوره قاجاریه، تپه‌های تورنگ تپه، مدرسه عمادیه، خانه تقوی هزار پیچ، کاروانسرای قزلق، کاروانسرای گرگان، آب‌انبار گرگان جدید و درب نو و کنسولگری روسیه اشاره کرد.

گرگان مهد مشاهیر و بزرگان زیادی نظیر

  • ابوالقاسم میرفندرسکی از حکما و عرفای عصر شاه‌عباس و صاحب کتاب و رساله صناعیه است. میر محمدباقر میرداماد استرآبادی صاحب آثاری چون حبل‌المتین است.
  • فخرالدین اسعد گرگانی از داستان‌سرایان بزرگ ایران که قصه ویس و رامین را به نظم درآورد است.
  • لامعی گرگانی از مداحان نظام الملک طوسی بوده است.
  • عبدالقادر جرجانی، از بزرگان ادبای قرن 5و دارای دو کتاب اسرار البلاغه و دلائل الاعجاز است.
  • از دیرباز تاکنون بوده است.

بهترین نقاط گرگان (بخش مرکزی، شهر گرگان) برای زندگی کجاست؟ (به نقل از بخش املاک سایت دیوار)

“اگر نگاهی به گرگان در نقشه ایران بیندازید، می‌بینید که این شهر زیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصش مناطق مختلف زیبایی برای زندگی دارد و اگر شما قصد مهاجرت یا خرید ملک در گرگان را دارید، گزینه‌های فراوانی را پیش‌ رو خواهید داشت. اگر بخواهیم بر اساس قیمت املاک در گرگان محلات را دسته‌بندی کنیم، بر اساس جدیدترین آگهی‌هایی که در دیوار ثبت‌شده، می‌توان محلات بالا شهر گرگان را در لیست زیر دسته‌بندی کرد

گران‌ترین محله های گرگان

خیابان عدالت یا همان منطقه نهارخوران، جنگل سروش، فرهنگ شهر، زیباشهر، میناگل، گلهشر، علی‌محمدی، دخانیات، شهرک تالار.

شهر گرگان

منطقه متوسط شهر

مناطقی که قیمت خانه‌ها در آن‌ها در میانه جدول قیمت‌ها قرار می‌گیرد و محل زندگی طبقه متوسط است را می‌توان در دسته‌بندی زیر جای داد: امام رضا، ولیعصر یا شالی‌کوبی، سرخواجه، پنج آذر، قدس یا چاله باغ، لشکر

ارزان‌ترین محله های گرگان

ارزان‌ترین محله‌های گرگان هم عبارت‌اند از: کوی عرفان، شهرک زیتون، کوی انجیرآب، الغدیر، قزاق محله. پیشنهاد می‌کنیم اگر به هر دلیلی قصد ادامه زندگی خود را در گرگان دارید حتما برای مدتی قبل از نقل مکان در آنجا زندگی کنید و تحقیق بررسی‌های لازم را در آنجا به عمل آورید.