تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

استان مازندارن دارای جاذبه‌های گردشگری و جنگل‌های بسیار زیبایی است که می توانند شما را روزها سرگرم خود کنند. یکی از شهرهای زیبا و توریستی استان مازندران شهر ساحلی تنکابن است. در جنوب این شهر محله‌ای به نام خرم آباد وجود دارد که این منطقه محل شروع جاده‌ای است که تا ارتفاعات البرز و تا حوالی استان قزوین ادامه دارد. این جاده و جنگلی که آن را پوشش داده است یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایران محسوب می‌شود و به جاده و جنگل دو هزار مشهور است. در این مطلب از سایت هم اقلیم به این مکان شگفت انگیز می‌پردازیم.

جنگل دو هزار تنکابن

جاده دو هزار از تنکابن ( شهسوار ) شروع می‌شود و با گذر از جنگل‌های زیبایی البرز و رودخانه دو هزار خود را به حوالی قزوین می‌رساند.در این جاده و مسیری که طی می‌کنید شاهد مناظر بسیار زیبا و خیره کننده ای خواهید بود.یکی از مواردی که در هیچ جای دیگر نمی‌توانید آن را تجربه کنید تماشای دریایی خزر از ارتفاعات کوه‌های سرسبز البرز است.

اجاره روزانه خانه در تهران

جنگل دو هزار تنکابن

در سال 1372 این منطقه تحت عنوان روستای دو هزار و با مرکزیت روستای امام زاده قاسم به تصویب رسید. دهستان دو هزار شامل 31 روستا می شود و وسعت آن حدود 268 کیلومتر است.اغلب مردمان این منطقه به شغل باغداری و دامداری مشغول هستند و درآمد آن ها از این راه به دست می‎‌آید.

با توجه به آب و هوای مطلوب جنگل دو هزار می توانید در فصل های بهار،تابستان و پاییز تجربه ای بی نظیر از سفر به جنگل دو هزار داشته باشید.در فصل زمستان هوا کمی سرد می شود اما اگر با سرما مشکل چندانی ندارید باز هم سفر به این منطقه می‌تواند جذاب باشد.

جنگل دو هزار

پرورش گل گاوزبان در روستاهای این منطقه رواج دارد و محصولاتی چون گندم، گردو،سیب، فندق از محصولات زراعی آن هستند. اگر به صنایع دستی و خرید سوغاتی نیز علاقه دارید می‌توانید محصولاتی مانند چادر شب، سفره، کلاه پشمی و جوراب را که توسط مردان و زنان محلی ساخته می شود در این منطقه خریداری کنید.

پوشش گیاهی جنگل دو هزار

پوشش گیاهی جنگل دو هزار اغلب شامل درختان شمشاد، توسکا، بلوط، راش و افرا می‌باشد. این جنگل‌ها در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز با رنگ‌های زیبای خود و چشم انداز‌های زیبا شما را مبهوت خواهند کرد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری مازندارن و این منطقه می‌توان به آبشار ماهی ورزان و مزارع گل گاوزبان اشاره کرد.

طرز ساخت ویلاهای این منطقه به نوعی است که چشم انداز‌های زیبایی را نسبت به جنگل دارند. در سفر به مازندران می‌توانید در این منطقه ویلایی اجاره کنید و در آن از تماشای مناظر زیبا و شنیدن صدای رودخانه و پردنگان لذت ببرید.

رسم و رسومات

از مراسم‌های رایج در این منطقه می‌توان به مراسم سیزده شو، جشن تیرماه، مراسم نوروز خوانی، سیزده بدر، چهارشنبه سوری، شب یلدا و مراسم جمع آوری گل گاوزبان اشاره کرد که از سنت‌های جالب و دوست داشتنی این منطقه هستند. در این مراسمات موسیقی محلی روستاهای دو هزار با آهنگ ها و نواهای محلی به صدا در‌می‌آید.

جاذبه های گردشگری اطراف

در مسیر جاده دو هزار علاوه بر چشم‌اندازهای فوق‌العاده به مکان‌های دیدنی دیگری نیز برخورد خواهید کرد که هر کدام به تنهایی یکی از جاذبه‌های گردشگری شمال ایران هستند.

جنگل سه هزار : این جنگل در کیلومتر 10 جاده سه هزار از این جاده منشعب می‌شود. مکان دقیق آن محل رسیدن دو رودخانه دو هزار و سه هزار است.

دشت دریاسر : در کیلومتر 24 این جاده و پس از روستای امام زاده قاسم، یک دو راهی را مشاهده خواهید کرد؛ مسیر سمت چپ این دوراهی شما را پس از طی کردن 7 کیلومتر به روستای زیبای عسل محله می‌رساند. سپس با در این روستا به دشت سرسبز و زیبای دریاسر خواهید رسید.

پارک جنگلی چالدره : این پارک در کیلومتر 18 جاده دو هزار قرار دارد و برای استراحتی کوتاه بی‌نظیر است. امکانات خوب این پارک نظیر آلاچیق، سرویس بهداشتی و پارکینگ باعث شده است به محلی محبوب برای استراحتی کوتاه تبدیل شود.

جنگل دو هزار تنکابن

چطور به منطقه دو هزار برویم؟

به شهر تنکابن بروید و از تنکابن به سمت منطقه خرم آباد حرکت کنید؛ پس از سپری کردن 15 کیلومتر در مسیر 2000 به منطقه‌ای به نام قلعه گردن خواهید رسید. از قلعه گردن با توجه به تابلوها مسیر دو هزار را ادامه دهید.