تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

قیمت لباس در ترکیه چقدر با ایران تفاوت دارد

کشورهای دنیا شاید از نظر آب‌وهوایی با هم تفاوت چندانی نداشته باشند، بالاخره در بیشتر کشورهای دنیا چهار فصل وجود دارد، اما از نظر فرهنگی حتی شهری با شهر دیگرش هم فرق می‌کند. کشورهای متعددی هستند که مثل ایران فارسی صحبت می‌کنند؛ اما تقریبا هیچ‌کدام از آن‌ها تعلقات مذهبی ایرانی‌ها را ندارند. اگر دوست ‌دارید بدانید فرهنگ ترکیه چه سوغاتی برای مسافران این شهر آماده کرده، پس با ما همراه باشید. شرکت علی بابا تور ترکیه را با کم‌ترین قیمت و مناسب‌ترین کیفیت می‌فروشد. برای تجربه خاطرات به‌یادماندنی حتما سری به این سایت بزنید.

محصولات معروف ترکیه

ترکیه یکی از آسیایی و خاورمیانه‌ای‌ترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود. این کشور در نقطه استراتژیکی در دنیا واقع شده است. ترکیه جز ارتباط با خاورمیانه، مرز مشترک با اروپا و آسیا دارد و به‌نوعی کشور مرزی بین این دو قاره به‌شمار می‌رود. همین مساله باعث شده در ترکیه فرهنگ‌های مختلفی رایج باشد. قسمتی از آن‌ها مذهبی و قسمتی دور از مذهب هستند. همان‌طورکه می‌دانید هر فرهنگی برای خودش نماد و محصولی به‌عنوان سوغات دارد. فرهنگ هنری اصفهان میناکاری و کاشی‌کاری هنری است. یزد کوزه‌ها و خشت‌وگل دارد و…

اجاره روزانه خانه در تهران

تعدد فرهنگ‌ها در ترکیه باعث شده این کشور سوغات فراوان و رنگارنگی هم داشته باشد؛ از لباس و پوشاک مختلف گرفته تا وسایل و خوراکی‌های خوشمزه. در ادامه با ما همراه باشید تا زیروبم سوغات ترکیه را برایتان مشخص کنیم.

سوغات این کشور

خوراکی‌ها

بخش بزرگی از سوغات ترکیه را خوراکی‌های این کشور تشکیل می‌دهند. شاید نام معروف‌ترین آن‌ها یعنی بستنی ماراش را شنیده باشید. بستنی‌هایی که نمی‌افتند و درواقع فروشنده با بازی‌های خودش خریدار را سرگرم می‌کند. این خوراکی‌ها در سطح ترکیه بسیار زیاد است. البته پیشنهاد می‌کنم از خیر هیچ‌کدام آن‌ها نگذرید؛ زیرا خیلی خوشمزه هستند.

خوراکی‌ها ترکیه

دمنوش‌های ترکی

کافه‌های ترکیه پر است از نوشیدنی‌های محلی و دمنوش‌هایی که فقط در ترکیه می‌توان یافت. فکر نکنم یک بار چای ترکیه را بخورید و دست از سرش بردارید. این چای طعم دلنشین و لذت‌بخشی دارد که نوشیدنش خستگی از تنتان بیرون می‌برد.

برای خرید این چای بهتر است درطول تور ترکیه به بازار بزرگ ادویه در استانبول بروید یا سراغ مغازه‌های ادویه فروشی در بازار بزرگ را بگیرید. قیمت این دمنوش‌ها چیزی بین هفت تا 27 لیر یا دو تا هشت دلار است.

راحتی‌های ترکی

نمی‌دانم مبدع راحت‌الحلقوم یزد ایران بوده یا استانبول ترکیه؛ اما می‌دانم که هر دو محصول خوش‌طعم و لذت‌بخش هستند. این خوراکی ترکی درواقع میان‌وعده یا همان راحتی خودمان است که مثل ژله لرزان هستند و خوردنشان راحت.

راحتی‌های ترکیه در بیشتر شیرینی فروشی‌های سطح استانبول فروخته می‌شوند؛ اما بهتر است برای خرید محصولی مرغوب راهی بازار آراستا یا بازار ادویه شوید. برای خرید راحتی ترکی باید چیزی بین پنج تا 18 دلار بپردازید.

صنایع‌دستی

سنگ چشم زخم

یکی از نشانه‌های نفوذ فرهنگ در رفتار مردم فروش سنگ چشم زخم در ترکیه است. مردم این کشور که اعتقاد بسیار زیادی به چشم زخم دارند، برای خود نمادی درست کرده‌اند که درواقع راهی برای دوری از این پدیده باشد.

سنگ چشم زخم یا همان باباقوری خودمان محصولی است که در قسمت‌های مختلف انواع صنایع‌دستی این کشور استفاده می‌شود. درواقع چشم زخمیکی از اشیای تزیینی است که با دلیل خاصی استفاده می‌شود.

قالی

درست است که کرمان، اصفهان و… مهد فرش دنیا هستند؛ اما ترکیه هم سبک خاصی در طراحی قالی‌های خود دارد که در کم‌تر کشوری استفاده می‌شود. اگر دوست دارید قالی‌های ترکی را بخرید، باید از این مساله نیز مطلع باشید که این قالی‌ها چیزی حدود 300 دلار قیمت دارند.

 

قیمت لباس در ترکیه چقدر با ایران تفاوت دارد

لباس‌های ترکی

نمی‌دانم اطلاع دارید یا نه، اما ترکیه یکی از بهترین مراجع خرید لباس‌های خارجی است. اولا این کشور یکی از تولیدکنندگان این عرصه است، دوما محصولات برند و خاصی که در کشور خودمان نیست در ترکیه وجود دارد. شما می‌توانید بهترین پوشاک عمرتان را در بازارهای ترکیه بخرید؛ به‌شرطی که توان پرداخت هزینه‌ای از 50 تا 100 دلار را داشته باشید.

این درحالی است که در کشور خودمان پوشاک مرغوب ترکیه نیست یا اگر هم باشد، قیمت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید بهترین پوشاک این کشور را در بازار بزرگ استانبول پیدا کنید. لباس‌هایی که همیشه به تنتان بهترین شکل و شمایل را می‌دهند و زیبا هستند.

مراکز تجاری معروف هر شهر

معروف‌ترین شهر ترکیه که بازارهای بزرگی دارد و بیشتر مسافران نیز راهی همان‌جا می‌شوند، استانبول به‌حساب می‌آید. استانبول شهری دیدنی و جذاب وسط ترکیه است و همین مساله باعث شده امکانات رفاهی فراوانی داشته باشد. از جاذبه‌های گردشگری مختلف گرفته تا بازارهای بزرگ که بازدید از آن‌ها سفرتان را رنگی می‌کند.

معروف‌ترین بازارهای استانبول شامل بازار بزرگ این شهر، بازار ادویه، بازار آراستا و… است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن‌ها پیدا می‌شود.

تور ترکیه شاید یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های حال حاضر کشور باشد؛ سفری ساده و مطمئن بدون دردسر و سختی. شما می‌توانید به‌راحتی از مرز رد شوید و نیازی به معطلی برای ویزا نیست. پس پیشنهاد می‌کنم همین الان برای خرید بلیط تور ترکیه اقدام کنید. علی بابا منتظر شما است تا بهترین گزینه برای سفر  را دراختیارتان قرار دهد.