تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آیا نمی‌دانید چگونه وقت خود را در شهر پاناما بگذرانید؟ خوب، برای شما خبر خوبی داریم! راستش را بخواهید، من زمان زیادی را صرف کاوش در شهر پاناما سیتی و اطراف آن کردم و در این مقاله به طور مفصل در مورد بهترین کارهایی که در پاناما سیتی، پاناما می‌توان انجام داد، نوشتم!

پاناما سیتی، پاناما به عنوان هیجان‌انگیزترین مقصد در آمریکای مرکزی شهرت ندارد. با این حال، پس از صرف مدت زمانی برای کشف این شهر در آمریکای مرکزی، متوجه شدم که این شهر چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

پاناما سیتی اولین توقف ما در پاناما بود و ما برای کشف اولین مقصد خود در آمریکای مرکزی هیجان‌زده بودیم. همان‌طور که مشخص است، شهر پاناما مکان مناسبی برای بررسی تاریخ بسیار مهم مربوط به آمریکای لاتین، دیدن معماری شگفت‌انگیز و آشنایی با برخی از گونه‌های حیات‌وحش است که این بخش از جهان را بسیار خاص می‌کند.

با نگاهی به گذشته، بسیار خوشحالم که از زمانم در پاناما سیتی به بهترین نحو ممکن استفاده کردم و واقعاً فکر می‌کنم دیگران نیز باید این کار را انجام دهند! در این مقاله 15 بهترین فعالیت‌های گردشگری که در پاناما سیتی، پاناما باید انجام دهید، آورده شده است! تا پایان مقاله با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

از کانال پاناما دیدن کنید

نمادین‌ترین کاری که در پاناما سیتی انجام می‌شود و کاری که همه باید انجام دهند، بازدید از کانال پاناما است! کانال پاناما در سراسر جهان شناخته شده است و برای تجارت جهانی حیاتی است. این کانال بیش از 82 کیلومتر (51 مایل) امتداد دارد و از دریاچه‌های مصنوعی تشکیل‌شده است.

فرانسوی‌ها ساخت کانال پاناما را در سال 1881 آغاز کردند، اما مجبور شدند به دلیل از دست دادن کارگران و مشکلات ساخت‌وساز، کار ساخت‌وساز را متوقف کنند. ایالات‌متحده این پروژه را در سال 1904 به دست گرفت و در سال 1914 به پایان رساند.

البته، حقایق بسیار جالب‌تری در مورد کانال وجود دارد و زمانی که به آنجا بروید، بیشتر در مورد آن‌ها خواهید آموخت. چند تور مختلف به کانال پاناما وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کانال پاناما

Miraflores Locks  مرکز بازدیدکنندگان و عرشه تماشای کانال پاناما است. این مرکز، خانه موزه و بهترین تماشاخانه برای بازدید از کشتی‌های عظیم در مسیر کانال است. شما می‌توانید از قفل‌های Miraflores در تور یا به تنهایی بازدید کنید. ورودی موزه و عرشه تماشا، 15 دلار آمریکا برای بزرگ‌سالان و 10 دلار برای کودکان است.

اگر نمی‌خواهید کشتی‌ها را از طریق کانال تماشا کنید، می‌توانید این کروز کوچک در کانال پاناما یا یک کروز کامل را از طریق کانال نیز انجام دهید. در این تورها به معنای واقعی کلمه با یک قایق از کانال عبور می‌کنید. کروز کوچک فقط شما را از بخش کانال باریک عبور می‌دهد، در حالی که تور کامل شما را از طریق هر 3 کانال و دریاچه مصنوعی از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس می‌برد  شکی نیست که بازدید از کانال پاناما در پاناما سیتی ضروری است. اینکه چگونه این کار را انجام دهید به شما بستگی دارد، اما این جاذبه منحصر به فرد واقعاً ارزش کاوش را دارد!

در شهر قدیمی کاسکو ویجو قدم بزنید

وقتی مردم شهر پاناما را تصور می‌کنند، به آسمان‌خراش‌های بلند و کازینوهای بزرگ آن فکر می‌کنند. با این حال، منطقه Casco Viejo (با نام مستعار سان فیلیپ) بخش قدیمی شهر است و بسیاری از جذابیت‌های شهر در آن نهفته است. در اینجا می‌توانید آن معماری خیره‌کننده استعماری، کلیساهای زیبا، رستوران‌های عجیب‌وغریب و بسیاری از تاریخ پاناما را بیابید.

چند راه برای کشف این بخش قدیمی شهر وجود دارد. می‌توانید به تنهایی قدم بزنید و معماری و بسیاری از کافی‌شاپ‌های این منطقه قدیمی را ببینید. این کار هم یک تجربه عالی است و هم برای کسانی که بودجه کمی دارند عالی خواهد بود (پاناما ارزان نیست!). اگر شما هم مانند من هستید و دوست دارید در مورد تاریخ شهرهای مهم یاد بگیرید، تور کاسکو ویجو یک تور با راهنما است.

شهر قدیمی کاسکو ویجو

همان‌طور که در بالا ذکر شد، من یک تور یک روزه با راهنما انجام دادم که توانستم از بسیاری از جاذبه‌های دیدنی بازدید کنم. این تور شامل پیاده‌روی در Casco Viejo و توقف کوتاهی در Causeway آمادور بود. در بخش بازدید از شهر قدیمی، عمیقاً در تاریخ غوطه‌ور شدیم، از یک نمایشگاه قهوه معروف بازدید کردیم و آن‌قدر چیزهای زیادی یاد گرفتیم که بسیار تحت تأثیر قرار گرفتیم. بدون شک، من فکر می‌کنم که یک شرکت در یک تور با راهنما راهی برای کشف این شهر زیبا است.

کاوش در Casco Viejo قطعاً یکی از بهترین کارها برای انجام در پاناما سیتی است و من اقامت در این منطقه را به‌شدت پیشنهاد می‌کنم. در Casco Viejo می‌توانید بسیاری از بهترین هتل‌های شهر را بیابید و در محله‌ای امن و زیبا اقامت کنید.

از پلازا بولیوار دیدن کنید

پلازا بولیوار پاناما سیتی

مکان بعدی در لیست من جایی است که در  Casco Viejo حتماً  از آن بازدید خواهید کرد. برای کسانی که نمی‌دانند، سیمون بولیوار یکی از مهم‌ترین افراد در آمریکای جنوبی است، با بازدید از این میدان کلی اطلاعات مهم راجع به وی به دست خواهند آورد. تشکیل کلمبیای بزرگ که شامل پاناما، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی و پرو شد حاصل تلاش این فرد است. او این کار را با آزادسازی منطقه شمالی آمریکای جنوبی از دست اسپانیایی‌ها انجام داد.

متأسفانه، کلمبیای بزرگ به تشکل خود پایدار نماند، اما سیمون بولیوار در تاریخ ماندگار شد و داستان و دستاوردهای زندگی او این کشورها را به شکل امروزی درآورد. در پلازا بولیوار، یک مجسمه واقعاً جالب از سیمون بولیوار وجود دارد. در واقع، می‌توانم بگویم این زیباترین چیزی است که از این رهبر مشهور در طول سفرهایم دیده‌ام. بازدید از اینجا کوتاه و شیرین است، اما می‌توانید بخشی از تاریخ را ببینید و همچنین از دیدن یک میدان زیبا لذت ببرید.

 مرکز طبیعت Punta Culebra

Punta Culebra پاناما سیتی

اگر شما هم مانند من عاشق حیات‌وحش هستید، از بازدید از مرکز طبیعت Punta Culebra لذت خواهید برد. این مرکز بزرگ نیست و فقط یک ساعت یا بیشتر برای کاوش در محوطه نیاز دارید. در این مرکز یک پارک بزرگ در فضای باز وجود دارد که در آن می‌توانید ایگواناها و کوالاهای تنبل‌ و  قورباغه‌ها، ستاره‌های دریایی و حتی لاک‌پشت‌ها را پیدا کنید.

بخش لاک‌پشت‌ها باید بهتر شود و ارتقاء پیدا کند. اما در هر صورت این بخش از پاناما سیتی پناهگاهی مناسب برای حیواناتی است که نمی‌توانند از دست افرادی که به هر قیمتی می‌خواهند حیوانات را در خانه خود زندانی کنند، فرار کنند. ورودی پارک تنها ۷ دلار آمریکا است و اگر دیدن یک کوالای تنبل در لیست شما است، پس این یک راه راحت برای دیدن این حیوان جذاب بدون نیاز به ترک پاناما است. برای من شخصاً، بازدید از این مرکز طبیعت یکی از منحصربه‌فردترین کارهایی بود که در پاناما سیتی پاناما انجام شد!

 تور جزایر سان بلاس در پاناما سیتی

جزایر سان بلاس پاناما سیتی

جزایر سان بلاس یک نقطه برجسته در پاناما است! برای اکثر مردم، از جمله من، این بهشت یکی از دلایل حضور ما در شهر پاناما است. برای کسانی که نمی‌دانند، جزایر سن بلاس مجموعه‌ای از 378 جزیره دورافتاده در سواحل پاناما هستند. آب اینجا فیروزه‌ای است، سواحل آن سفید مرواریدی است و درخت‌های نارگیل و فراوانی زندگی دریایی، آن را به یکی از زیباترین بهشت‌های جزیره‌ای شکل روی زمین تبدیل کرده است. جزایر سن بلاس یکی از جاذبه‌های برتر پاناما است.

برای تجربه منحصر به فرد حیات‌وحش از جزیره میمون دیدن کنید

جزایر میمون در پاناما سیتی

با آمدن به شهر پاناما، واقعاً می خواستم تنوع حیات‌وحش این کشور را ببینم. مردم اغلب فراموش می کنند که این بخش از جهان چقدر متنوع است، بنابراین تصمیم گرفتم تور جزیره میمون ها را در رودخانه چاگرس و دریاچه گاتون انجام دهم.

تور ما از شهر پاناما شروع شد اما به سرعت شهر را ترک کردیم و به سمت گامبوآ مارینا حرکت کردیم تا قایق خود را به جزیره برسانیم. گردش در رودخانه و دریاچه جالب بود. هم دریاچه گاتون و هم رودخانه چاگرس در واقع بخشی از کانال پاناما هستند و اغلب می‌توانید کشتی‌هایی را ببینید که از طریق کانال سفر می‌کنند.

با این حال، هدف اصلی من جزیره میمون ها بود! 4 گونه مختلف میمون در این جزیره وجود دارد و به همین دلیل است که این جزیره به این نام شهرت دارد. میمون زوزه دار گوشته دار، میمون کاپوچین چهره سفید، میمون تامارین و میمون جغد لمورین. اما باید بگویم که شما مجاز به ترک قایق و قدم زدن در جزیره میمون ها نیستید، راهنماهای قایق از ارتباط های ویژه برای جلب توجه میمون ها استفاده می کنند. ما در سفرمان 3 گونه میمون و همچنین یک کروکودیل دیدیم!

این یکی از آن تجربیات حیات‌وحش است که مرزهای اخلاقی را در مورد حیات وحش و حیوانات رعایت می کند.  بله، جزیره محافظت شده است و میمون ها فقط با موز تغذیه می شوند!

در شهر پاناما سیتی غذا بخورید و بنوشید

این تور غذا و نوشیدنی، در شهر پاناما برای کسانی که تورهای سنتی پیاده‌روی را کمی خسته‌کننده می‌دانند، گزینه عالی است. به جای اینکه فقط در مورد تاریخ پاناما سیتی صحبت کنید، از برخی از بهترین مکان‌های پاناما سیتی برای خوردن و نوشیدن دیدن خواهید کرد. ما از آبجو دستی نمونه گرفتیم، از قهوه و شکلات پانامایی لذت بردیم و حتی در یک بازار غذاهای دریایی محلی، مقداری سرویچ مصرف کردیم.

این تور شما را به یادگیری، خوردن و نوشیدن در زیباترین قسمت شهر پاناما وامی‌دارد. بهترین بخش این است که گرسنه نخواهید ماند! این تور 2 ساعت طول می‌کشد، بنابراین کوتاه و شیرین است. به نظر من، اگر قصد دارید این تور را انجام دهید، این کار را در ابتدای ورود انجام دهید! به این ترتیب می‌توانید مجدداً برای صرف غذا به این مکان‌ها مراجعه کنید.

تپه آنکون

تپه آنکون در پاناما سیتی

در طول اقامتم در شهر پاناما، می‌خواستم از این جنگل بتونی فرار کنم و یک روز صبح به یک پیاده‌روی خوب بروم. بنابراین، از هتلم پرسیدم که بهترین مکان نزدیک برای رفتن کجا خواهد بود و آن‌ها آنکون هیل را پیشنهاد کردند. از Casco Viejo با تاکسی رفتم. پارک و وای قشنگ بود! همان‌طور که از تپه بالا می‌رفتیم، می‌توانستیم انواع حیوانات را ببینیم. در اینجا مارمولک‌های زیادی را دیدیم. شما همچنین می‌توانید تنبل‌ها و میمون‌ها را در پارک ببینید، اما ما آن‌قدر خوش‌شانس نبودیم!

پیاده‌روی در بالای تپه آنکون به پایان رسید و مناظر شهر از این چشم‌انداز باورنکردنی بودند! پیاده‌روی تا قله حدود 35 دقیقه با سرعتی ثابت طول می‌کشد. در بالای تپه کاری برای انجام دادن وجود ندارد جز تحسین منظره‌ها و چشم‌اندازهای زیبا. اما پیاده‌روی در این مسیر زیبا لذت‌بخش است و این یکی از بهترین فعالیت‌های گردشگری است که می‌توان در شهر پاناما انجام داد!

در گذرگاه آمادور پیاده‌روی کنید و از صرف یک وعده غذایی لذت ببرید

گذرگاه آمادور در پاناماسیتی

گذرگاه آمادور جاده‌ای دست‌ساز است که 3 کیلومتر در اقیانوس آرام تا چند جزیره کوچک امتداد دارد. در انتهای گذرگاه، مناظر شهر زیباست و بازدید از آن یک فعالیت کوتاه عالی در شهر پاناما است! از هتل شما، بازدید از گذرگاه آمادور آسان است. توصیه می‌کنم با تاکسی به ابتدای مسیر بروید و تا انتهای آن یک پیاده‌روی خوب داشته باشید، جایی که رستوران‌های زیبای زیادی با چشم‌انداز شهر پیدا خواهید کرد.

شما همچنین می‌توانید با قیمت بسیار ارزان در مسیر جاده دوچرخه‌سواری کنید. شرکت Burke Bikes دوچرخه‌ها را با قیمت حدود 10 دلار در ساعت اجاره می‌دهد. شما می‌توانید در غروب آفتاب از این مکان زیبا بازدید کنید و من پشیمانم که این کار را نکردم. با این حال، مناظر در یک روز آفتابی نیز شگفت‌انگیز است. ناهار را در یک رستوران کوچک خوردیم و قبل از بازگشت به هتلمان از نوشیدن چند کوکتل لذت بردیم.

Panama Viejo در پاناما سیتی

panama Viejo در پاناما سیتی

کاسکو ویجو قدیمی‌ترین قسمت شهر نیست. پاناما ویجو قدیمی‌ترین قسمت شهر پاناما است و امروزه یک سایت باستان‌شناسی است که مکانی محبوب برای بازدید در شهر پاناما است Panama Viejo در واقع اولین شهری بود که در سواحل اقیانوس آرام قاره آمریکا ساخته شد و یک مسیر تجاری مهم بود. به همین دلیل، شهر اغلب توسط دزدان دریایی مورد حمله قرار می‌گرفت. متأسفانه دزدان دریایی در سال 1671 شهر را به طور کامل ویران کردند و تنها ویرانه‌هایی از شهر باقی‌مانده است.

این روزها، ویرانه‌ها به عنوان میراث جهانی یونسکو و مکانی عالی برای بازدید از تاریخ و اهمیت شهر در آن دوران هستند. این سایت دارای علائم تفسیری به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی است و کاوش آن فقط یک ساعت طول می‌کشد. این یک فعالیت ضروری برای دوستداران تاریخ یا کسانی است که شیفته دزدان دریایی هستند!

اطلاعات مهم: ورودی پاناما ویجو برای بزرگ‌سالان تنها 6 دلار آمریکا است که شامل بازدید از موزه و برج تماشا می‌شود. برای رسیدن به آنجا، کافی است از Casco Viejo تاکسی بگیرید. رانندگی فقط حدود 20 دقیقه طول می‌کشد.

 پارک ملی سوبرانیا پاناما سیتی

Soberania پارک ملی در پاناما سیتی

پارک ملی Soberania که تنها 45 دقیقه از شهر فاصله دارد، بهشت ​​استوایی پر از گونه‌های متنوعی از حیات‌وحش است. در واقع این پارک به عنوان یکی از بهترین مکان‌های پاناما برای تماشای پرندگان شناخته می‌شود!

بازدید از پارک ملی Soberania از شهر پاناما بسیار آسان است و با رفتن به این پارک می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ بازدید از مکان‌های دیدنی و مسیرهای پیاده‌روی. اولین مکان برای بازدید جنگل‌های بارانی نامیده می‌شود و در اینجا تعداد زیادی مسیرهای مشخص شده و همچنین یک برج مشاهده وجود دارد. مسیرهای موجود در مرکز پارک کوتاه‌تر است و برای خانواده‌ها یا کسانی که کوهنوردی نمی‌کنند مناسب‌تر است. ورودی اینجا 30 دلار است.

دومی جاده خط لوله است. این گزینه بسیار ارزان‌تر و همچنین معتبرتر است. در مجموع، جاده Pipeline دارای 17 کیلومتر مسیر پیاده‌روی است و جایی است که می‌توانید میمون‌ها، تنبل‌ها و طیف عظیمی از پرندگان و خزندگان را ببینید. ورود به جاده Pipeline فقط 5 دلار آمریکا هزینه دارد.

کلیسای  La Iglesia del Carmen در پاناما سیتی

 La Iglesia del Carmen در پاناما سیتی

یکی دیگر از مکان‌های گردشگری جذاب در این لیست از بهترین فعالیت‌های گردشگری که در پاناما سیتی انجام می‌شود، بازدید از La Iglesia del Carmen  (همچنین به‌عنوان کلیسای بانوی ما مونت کارمن شناخته می‌شود) است. این کلیسای گوتیک خیره‌کننده یکی از زیباترین کلیساهای شهر است.

اگرچه بازدید از کلیسا هیجان‌انگیزترین تجربه‌ای نیست که در شهر پاناما خواهید داشت، اما این بازدید از این کلیسا ارزش دارد، به‌خصوص زمانی که در حال کاوش در شهر هستید. پیشنهاد می‌کنم داخل کلیسا را به‌اندازه بازدید از نمای بیرونی آن مشاهده کنید.

شما می‌توانید با تاکسی یا حتی وسایل حمل‌ونقل عمومی به کلیسا برسید، زیرا کلیسا روبروی جاده ایستگاه مترو Estación Iglesia del Carmen  قرار دارد.

جزایر دیگر نزدیک شهر پاناما را کاوش کنید

بیشتر مردم نام جزایر سن بلاس را شنیده‌اند، اما چیزی که نمی‌دانند این است که تعداد زیادی جزایر شگفت‌انگیز دیگر از شهر پاناما برای کاوش وجود دارد. در واقع، بیشتر آن‌ها بسیار نزدیک‌تر هستند و بازدید از آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. در زیر بهترین جزایر نزدیک پاناما سیتی را که می‌توانید سفرهای شگفت‌انگیز یک‌روزه یا چند روزه انجام دهید آورده شده است:

جزیره تابوگا

جزیره تابوگا یکی از نزدیک‌ترین جزایر به شهر پامانا است و تنها 30 دقیقه با کشتی برای رسیدن به آن زمان نیاز دارید. هنگامی‌که در جزیره هستید، می‌توانید یک روز اقامت داشته باشید یا در یکی از هتل‌های جزیره اقامت کنید و این ماجراجویی را به یک استراحت آرام تبدیل کنید. این کشتی از مسیر آمادور حرکت می‌کند و برای بزرگ‌سالان 20 دلار آمریکا هزینه دارد. اگر می‌خواهید تجربه بهتری داشته باشید، تور کاتاماران نیم روزه یک گزینه عالی است.

جزیره سابوگا

یکی دیگر از جزیره‌های بسیار محبوب برای بازدید، جزیره سابوگا است. این جزیره در 35 مایلی شهر پاناما قرار دارد و به راحتی با کشتی با شرکت Ferry Las Perlas قابل دسترسی است. تنها چند هتل در این جزیره وجود دارد و این جزیره دارای 10 ساحل زیبا است. جزیره سابوگا برای سفر یک روزه عالی است. کشتی به این جزیره از برج ترامپ حرکت می‌کند و هزینه برگشت آن برای بزرگ‌سالان 98 دلار است.

جزیره کونتادورا

جزیره کونتادورا درست در کنار جزیره سابوگا قرار دارد و هتل‌ها و رستوران‌های بسیار خوبی را در خود جای داده است (که باعث محبوبیت بیشتر برای سفرهای شبانه می‌شود). از کونتادورا می‌توانید به راحتی با کشتی به جزیره سابوگا بروید اما در هتل‌های زیباتر اقامت کنید و از سواحل لذت ببرید. کشتی به جزیره کونتادورا از همان مکان حرکت می‌کند و هزینه سفر برگشت نیز به همان اندازه است.

صرف نظر از اینکه کدام جزیره را برای بازدید انتخاب می‌کنید، بازدید از جزیره‌ها کاری است که باید در سفر خود در نظر بگیرید زیرا یکی از بهترین فعالیت‌های گردشگری در پاناما سیتی است!

غذای محلی بخورید

Ropa Vieja در پاناما سیتی

من هرگز دوست ندارم لیستی از بهترین فعالیت‌های گردشگری که در هر مکانی انجام می‌شود را بدون ذکر غذاهای محلی عالی کامل کنم. شما نمی‌توانید پاناما سیتی را بدون صرف غذاهای محلی آن ترک کنید. یکی از بهترین غذاهای پاناما و یک غذای فوق‌العاده معتبر که تقریباً تمام مردم آن را دوست دارند، Ropa Vieja  است .

Ropa Vieja  گوشت گاو رنده شده است که معمولاً با برنج و لوبیا سرو می‌شود و معمولاً برای صبحانه یا ناهار تناول می‌شود. طعم گوشت لذیذ است و کل غذا بسیار دل‌چسب و سرشار از انرژی است.

از طرف دیگر، اگر تور غذایی را که در بالا ذکر کردم انجام نمی‌دهید، اما عاشق غذاهای دریایی هستید، به بازار غذاهای دریایی به نام  Mercado De Marisco Cinta Costera   بروید. این بازار تا منطقه Casco Viejo چند قدمی فاصله دارد یا می‌توانید با چند دلار تاکسی بگیرید. بازار ساعت 5 صبح باز می‌شود و اگر می‌خواهید غذاهای دریایی تازه بخرید، باید زودتر به آنجا برسید.

پارک ملی متروپولیتن

متروپولیتن نشنال پارک در پاناما سیتی

در آخرین لیست ما از بهترین فعالیت‌های گردشگری که در پاناما سیتی می‌توان انجام داد، جاذبه دیگری است که شما را بدون خروج از شهر خارج می‌کند. در واقع، پارک ملی متروپولیتن در پاناما سیتی تنها پارک ملی حفاظت شده است که در محدوده یک شهر در آمریکای مرکزی قرار دارد. این پارک پر از مسیرهای پیاده‌روی عالی است و می‌توانید مجموعه‌ای از حیات‌وحش از جمله میمون‌ها، تنبل‌ها و پرندگان را ببینید.