تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پنج ساحل زیبا در آنتالیا

پنج ساحل زیبا در آنتالیا که باید ببینید

هر جا اسمی از ترکیه باشد بدون شک حرف از سواحل زیبا و نیلگون این کشور هم به میان می‌آید. یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری و جاذبه‌های مهم این کشور سواحل دیدنی و جذاب آن است. اگر می‌خواهید چند ساعت فارغ از زندگی ماشینی و های‌وهوی‌اش دل به دریا بسپارید و روحیه‌ای تازه کنید، وقتش رسیده سفری به آنتالیا داشته باشید. شهری که با سواحل زیبا در لیست پرطرف‌دارترین شهرهای ترکیه است و هرساله تعداد زیادی تور و مسافران زیادی را در خود جای می‌دهد. از یک ساحل امنیت، زیبایی، آرامش و اوقات خوش می‌خواهید؟ بسیار خب، مطمئن باشید آنتالیا شما را ناامید نخواهد کرد. بیایید این بار پنج ساحل زیبا در آنتالیا که باید ببینید را با هم مرور کنیم. همراه ما در فلایتیو بمانید.

اجاره روزانه خانه در تهران

اطلاعاتی مختصر از شهر آنتالیا

آنتالیا از شهرهای بزرگ ترکیه است که از نظر جمعیت در رتبه پنجم بین شهرهای این کشور قرار گرفته. یکی از شهرهای مهمی که اصلی‌ترین ریشه اقتصاد آن گردشگری است. اگرچه آنتالیا را به‌واسطه طبیعت دریایی و سواحل بکر آن می‌شناسند اما تاریخ باستانی این شهر و آثار تاریخی آن هم بُعد دیگری از اهمیت آن محسوب می‌شود. موقعیت جغرافیایی آنتالیا در ساحل مدیترانه و در جنوب غربی ترکیه است. دریا در سواحل این منطقه عمیق است. دور از تصور نیست اگر به‌واسطه این موقعیت جغرافیایی از آن توقع مناطق ساحلی و دریایی زیادی داشته باشیم.
آب‌وهوا در آنتالیا بسیار خاص است. وقتی مسافر این شهر شوید تابستانی بسیار گرم و خشک و زمستانی گرم و بارانی منتظر شماست. این شهر حدود ۳۰۰ روز آفتابی را تجربه می‌کند و دما بین ۱۵ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان است. پس بدانید هر زمانی که به این شهر بروید، قرار است یک آب‌وهوای گرم در انتظار شما باشد. آب‌‌وهوایی که برای ساحل‌گردی و آفتاب گرفتن و قدم‌زدن کنار ساحل بسیار مناسب است، حتی در روزهای زمستان.
همچنین علاوه بر ساحل‌گردی، دیدن مناطق بکر و جنگل‌های کاج این شهر هم خالی‌ازلطف نیست. در سفر به آنتالیا گشت‌وگذار در باغ‌های زیتون، مرکبات، درختان خرما، درختان آووکادو و موز را چاشنی سفرتان کنید. به همین راحتی می‌توانید مجموعه‌ای از همه آنچه باید در یک سفر خارجی تجربه کنید را برای خودتان داشته باشید!

حالا که این مقدمه از موقعیت آنتالیا و آب‌وهوای آن را خواندید، وقت آن رسیده پنج ساحل زیبا در آنتالیا را به شما معرفی کنیم. سواحل و مکان‌‌هایی که می‌توانند خاطره خوشی برای شما بسازند و بسیار خاص هستند.

پنج ساحل زیبا در آنتالیا

هر ساحلی که در آنتالیا می‌بینید ویژگی‌های خاص و جاذبه‌های منحصر‌به‌فردی دارند. اما یک ویژگی مهمی که درباره بیشتر سواحل آنتالیا باید بدانید مربوط به پرچم‌های آبی رنگی است که در این شهر و ساحل‌های آن به چشم می‌‌خورد. این پرچم‌های آبی توسط یک سازمان غیرانتفاعی مستقل برای آموزش محیط‌زیست (با نشان FEE) در ساحل‌های آنتالیا برافراشته شده و اداره می‌شوند. این پرچم را می‌توان برچسب زیست‌محیطی منحصربه‌فردی دانست که نشان می‌دهد ساحل موردنظر و تمام سواحلی که با این پرچم مشخص شده‌اند، به استاندارد مناسبی در معیارهای تعیین‌شده رسیده‌اند. به‌این‌ترتیب، این ساحل‌ها جزء مناطق باکیفیت گردشگری دریایی و ساحلی در آنتالیا و ترکیه است. در ادامه پنج مورد از بهترین و زیباترین ساحل‌ها در آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم:

ساحل پاترا، ساحلی دور از هیاهو و شلوغی

اجازه دهید اولین ساحل‌گردی در آنتالیا را با صحبت درباره یکی از بکرترین و خاص‌ترین ساحل‌های آن شروع کنیم. اگر می‌خواهید ساعاتی یا روزهایی از زندگی ماشینی و سرعت سرسام‌آور آن دور شوید، بی‌درنگ ساحل پاترا آنتالیا ترکیه (Patara Beach) را انتخاب کنید. این ساحل در غرب آلانیا، ۱۸ کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده است. آلانیا از معروف‌ترین شبه جزایر ترکیه است که قدمتی هزارساله دارد. این شبه‌جزیره در همان دوران به‌عنوان پایتخت تابستانی ملکه هلنیست مصر باستان شناخته شد. روایت‌ها و داستانی‌هایی هم نقل به نقل و سینه‌به‌سینه از پاترا روایت شده. این روایات می‌گویند ملکه در ماسه‌‌هایی طلایی ساحل آفتاب‌گرفته و در آب‌های نیلگون و کریستالی دریای این منطقه شنا می‌کرده است.

ساحل پاترا (یا ساحل کلئوپاترا) حدود ۱۸ کیلومتر طول دارد و یک ساحل شنی خوب و بکر در کنار امواج آبی تیره دریا است. چهره ساحل با شن‌ها و ماسه‌‌هایی سفید پوشیده شده که زیبایی و جذابیت خاصی به آن می‌بخشد. پاترا یک منطقه حفاظت‌شده برای لاک‌پشت‌های Caretta-caretta هم است. به همین دلیل این ساحل بکر در ماه‌‌های می تا اکتبر (۱۰ اردیبهشت تا ۱۰ آبان) از ساعت ۶ عصر به بعد تعطیل می‌شود. هدف از این کار هم حفظ زیست گونه جانوری لاک‌پشت‌های این منطقه و حمایت از تخم‌ریزی آنها است. پس اگر برای تفریح و ساحل‌گردی به این منطقه رفتید، به این موضوع و زمان سفر خود دقت داشته باشید تا اتفاقی غیرمنتظره و پیش‌بینی‌نشده برنامه‌ریزی‌های شما را به هم نریزد. آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر از این ساحل دیدن می‌کنند.

ساحل لارا، لاس‌وگاس ترکیه

قسمت شرقی آنتالیا می‌توانید یکی دیگر از پنج ساحل محبوب و متفاوت این جزیره را پیدا کنید. اگر در ساحل پاترا خبری از هتل‌ها و رستوران‌ها لوکس ندیدید و همه چیز شکل طبیعی خودش را داشت؛ خب، نگران نباشید لارا قرار است جبران کند! لارا (Lara Beach) ساحلی شگفت‌انگیز و زیبا است که لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل‌ها و رستوران‌ها را در خود جای‌داده است. این ساحل تنها ۱۲ کیلومتر با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد. این ویژگی به ما می‌گوید دور از انتظار نیست اگر از لارا یک ساحل شلوغ و پرمسافر را ببینیم.

لارا از یک ساحل صخره‌ای در قسمت شرقی آنتالیا به آبشار دودن ادامه پیدا می‌کند و زیبایی درخشانی از ترکیب شن‌های سفید و دریای آبی و روح‌نواز مدیترانه دارد.
ساحل بیش از ۴۵۰ هکتار زمین دارد که در آن باشگاه‌های ساحلی، کافه و رستوران‌‌‌های مختلفی هم برای رفاه بیشتر مسافران ساخته شده است. والیبال و ورزش‌های ساحلی، گرفتن حمام آفتاب با چترهای رنگارنگ، تفریحات آبی و آرامش‌بخش جزء سرگرمی‌هایی است که می‌توانید در مدت اقامت در این ساحل پر‌جنب‌وجوش و شلوغ تجربه کنید. هتل شروود، هتل کنکورد دلوکس و هتل ونزیا پالاس از هتل‌های لوکس این ساحل در آنتالیا است.

ساحل فازلیس، فیروزه آنتالیا

ساحل فازلیس (Phaselis) که به ساحل فیروزه‌ای شهرت دارد از زیباترین سواحلی است که می‌توانید در آنتالیا پیدا کنید. اگر اهل تاریخ و گشت‌وگذار در ماشین زمان باشید که شما را به روزهای گذشته و سرنوشت پیشینیان می‌برد؛ فازلیس در شمال الیمپسُن احتمالاً مناسب‌ترین جا برای شماست. یک تیر و دو نشان بزنید. هم مشغول ساحل‌گردی باشید و هم تاریخ را ورق بزنید. فازلیس ساحلی است که در آن بازمانده‌‌هایی از شهر تاریخی یونان و روم وجود دارد و چهره تاریخی این شهر را بسیار جذاب کرده است. این منطقه زمانی یک ایستگاه تجاری مهم بین فلسطین و یونان بود و به گفته مورخان و باستان‌شناسان سال ۶۹۰ پیش از میلاد تأسیس شده است. یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود این بندر باستانی موردتوجه باشد، خلوتی و جمعیت کمی است که به این ساحل می‌آیند. می‌توانید در فازلیس با خیالی راحت و آسوده مسافر آن شوید و مطمئن باشید شلوغی و جمعیت بیش از حد مسافر شما را اذیت یا محدود نخواهد کرد. مسیر لیکان، معروف‌ترین جاده پیاده‌روی ترکیه، شما را به این مکان تاریخی می‌رساند. ساحل متشکل از سه بندر به نام‌های بندر قناری، بندر اصلی و بندر جنوبی است. در بندر جنوبی بقایای دروازه هادریان آنتالیا را می‌‌توانید ببینید.

ساحل بلک، لوکس‌ترین ساحل آنتالیا

بلک را می‌توان لوکس‌ترین ساحل بین پنج ساحل معروف آنتالیا شناخت. ساحلی که می‌توانید هم در جنگل‌های سر به فلک کشیده‌اش قدم بزنید، هم تاریخ را ببینید و هم تنی به آب بزنید. یکی از پرطرف‌دارترین و بهترین سواحلی که در ۳۶ کیلومتری غرب آنتالیا جا خوش کرده. وسعت آن بیش از ۱۷ کیلومتر است و در آن هتل‌ها، سالن‌های همایش و فضاهای بی‌نظیری برای برگزاری سمینارها و جلسات مختلف تدارک دیده شده.

دنیایی از تفریحات آبی در این ساحل می‌توانید پیدا کنید. از جت اسکی، پاراگلایدر، رفتینگ، قایق‌سواری و… گرفته تا زمین‌های گلف و والیبال ساحلی و ورزش‌‌های جمعی و انفرادی. نکته مهم دیگر درباره ساحل بلک مربوط به زمین‌های حرفه‌ای گلف است. این محل، مکانی برای برگزاری رقابت‌های گلف بازان بوده و حرفه‌ای‌ترین و کامل‌ترین امکانات را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

امکاناتی مثل هتل‌های پنج‌ستاره، رستوران‌های بین‌المللی گران‌قیمت و عالی با منظره روبه دریا و ساختمان‌هایی با معماری مدرن از جمله دیگر جاذبه‌ها و امکانات رفاهی این منطقه هستند.

ساحل چیرالی، رؤیایی از یک تجربه خاطره‌انگیز

اگر پیش‌ازاین همیشه رؤیای سفر به یک منطقه زیبا، متفاوت، خاص و به‌یادماندنی را در سر داشته‌اید؛ خب چرا آن را واقعی نکنیم! چیرالی (Çıralı) می‌تواند رؤیای قدیمی شما را زنده کند. یکی از زیبا‌ترین، ساده‌ترین و بهترین ساحل‌هایی که در میان معروف‌ترین سواحل تور آنتالیا قرار گرفته همین چیرالی است. البته ناگفته نماند که همین ویژگی‌ها باعث شده تا یکی از شلوغ‌ترین ساحل‌های آنتالیا هم باشد. ساحل چیرالی در کنار الیمپوس است و بخشی از تاریخ به جامانده از شهر باستانی لیسیان (Lycian) را هم در دل خود پنهان کرده است. این ساحل که در وسط کوه‌های تروس واقع شده بسیار بزرگ است، آب آشامیدنی ایده‌آل برای شنا و ماهیگیری دارد.

لطف مهم این ساحل به بودن بومیان و محلیانی است که در این ساحل ساکن‌اند. همین موضوع باعث شده تا چیرالی فقط یک ساحل توریستی نباشد، بلکه ساحلی است که زندگی عادی و معمولی در آن جریان دارد.
صخره آتشفشانی چه مایرا آنتالیا که در ۸۰ کیلومتری جنوب آنتالیا قرار دارد هم بسیار به شهر چیرالی (در جنوب غربی ترکیه) نزدیک است. پس می‌‌توانیم در این ساحل هم به شما وعده همنشینی با تاریخ را بدهیم.

آخرین نکته‌های سفر به آنتالیا

اگر روزی مسافر این شهر جذاب و به‌یادماندنی شدید یادتان باشد قرار است چند روز، در دل طبیعت بهترین و متفاوت‌ترین ساعات را تجربه کنید. از سفر خود لذت ببرید و بهترین خاطره‌ها را بسازید. همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم؛ آنتالیا حتی در زمستان‌ها هم آب‌وهوای سرد و سوزناکی را تجربه نمی‌‌کند. پس برای انتخاب لباس‌ها و وسایلی که همراه خود خواهید برد به این نکته توجه کنید. به فکر سفر به آنتالیا هستید؟ همین حالا وارد سایت فلایتیو شوید و با رزرو کردن بلیط پرواز خود از ایران به ترکیه، هم هزینه‌های سفر را کاهش دهید و بلیت ارزان‌قیمت بخرید و هم بهترین پرواز را با کامل‌ترین امکانات تجربه کنید.
شما تجربه سفر به سواحل آنتالیا را دارید؟ کدام یک از این ساحل‌هایی که گفتیم قبلاً مقصد شما بوده است؟ تجربه‌های خود را با ما در فلایتیو به اشتراک بگذارید.