تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جزیره ولیگاندو در مالدیو یکی از مجمع الجزایرهای جذاب و خاص برای سفر است. سفر به جزیره ولیگاندو مالدیو در ماه‌های مهر و آبان تجربه بسیار جذابی برای تمامی توریست‌ها خواهد داشت.

اگر به این جزیره علاقه دارید و می‌خواهید که در آینده به آن جا سفر کنید، پیشنهاد می‌کنم که این مقاله از مجله هم اقلیم را از دست ندهید.

اجاره روزانه خانه در تهران

معرفی ساحل جزیره ولیگاندو مالدیو

۶۰۰ متر از مساحت کلی جزیره ولیگاندو که ۸٫۹ هکتار است، به ساحل ولیگاندو اختصاص دارد. این جزیره مانند یک خطر باریک از شمال تا جنوب زمین ادامه دارد. در جزیره ولیگاندو ساحل‌های زیادی وجود دارد ولی بهترین این ساحل‌های شنی، ساحل ولیگاندو است. به همین دلیل، نام این ساحل برای کل جزیره در نظر گرفته شد. ساحل ولیگاندو در دورترین نقطه از دریا، در انتهای جنوبی جزیره قرار دارد. از امکانات این ساحل می‌توان به استخر روباز، تخت‌های آفتاب‌گیر، چتر و بار ساحلی اشاره کرد.

در اطراف ساحل، صخره‌های بزرگ و زیبایی وجود دارد که در آن جا جانوران دریایی مانند لاک پشت، و پرتوهای مانتا زندگی می‌کنند. این جانوران از طریق صخره‌ها، به تالاب راه میابند. از دیگر زیبایی‌های ساحل ولیگاندو، ماهی خوارهایی است که بیشتر اوقات بر روی شن‌های سفید ساحل قدم می‌زنند. بارهای ساحلی این منطقه به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند. شب‌ها که دیسکوها و مهمانی‌های ساحل و جزیره برگزار می‌شوند، می‌توانید نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خود را از بار ساحلی تهیه کنید.

در ساحل شمالی جزیره، به دلیل وجود خانه‌های ییلاقی آبی، فضای صمیمی‌تری حاکم است. در این خانه‌ها، سوراخ‌های چوبی برای دیدن دنیای زیر آب و غذا دادن به جانوران دریایی وجود دارد که از جاذبه‌های گردشگری ولیگاندو است. تراس این خانه‌های ییلاقی، راه‌هایی برای ورود به داخل آب دارند که تفریحات جالبی را برای ساکنان آن جا فراهم می‌کند.

جزیره ولیگاندو مالدیو

بخش شمالی جزیره ولیگاندو مالدیو

بخش شمالی جزیره به دلیل، ارتباط با مرکز یک جزیره مرجانی، بدون باد و با دریایی آرام است. در خط اول بخش شمالی، ویلاهای ساحلی بسیار جذاب ولیگاندو همراه با ساحل شخصی وجود دارد. خلیج اصلی ولیگاندو که در بخش غربی جزیره قرار دارد، مناسب برای علاقه‌مندان به غواصی است. در این منطقه تمامی امکانات و تجهیزات مربوط به غواصی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بخش شرقی جزیره ولیگاندو مالدیو

از آن جایی که بخش شرقی جزیره به یک اقیانوس باز متصل است، مردم آن جا هر روز جانوران دریایی زیادی از جمله دلفین، کوسه‌های صخره‌ای، ماهی‌های خاردار، لاک پشت و مارماهی‌ها را می‌بینند. بخش شرقی جزیره نیز برای علاقه‌مندان به غواصی، به خصوص مبتدیان بسیار مناسب است. چرا که نهرهای این بخش بسیار قدرتمند و صخره‌ها تنگ‌تر هستند.

مانند بخش شمالی، در خط اول بخش شرقی نیز ویلاهای لوکس همراه با ساحل شخصی و مناطق تفریحی وجود دارد. البته، اگر به دنبال خانه‌هایی ارزان‌قیمت‌تری هستید، می‌توانید خانه‌های ییلاقی که در ۱۰۰ متری ساحل در ادامه نخل‌ها قرار دارند را رزرو کنید.

برای دسترسی به جزیره ولیگاندو مالدیو نیز، مسافران پس از نشستن هواپیما در فرودگاه ماله، می‌توانند سوار هواپیما آبی شوند. با هواپیما آبی، از فرودگاه ماله تا جزیره ولیگاندو تنها ۱۵ دقیقه راه است.

بهترین زمان برای سفر به جزیره ولیگاندو

به طور کلی، کشور مالدیو یک کشور استوایی همراه با آب و هوای گرمسیر است. میانگین دمای هوا در مالدیو، بین 27+ تا 30+ درجه سانتیگراد است. با این حساب، پیش‌بینی می‌شود که جزایر مالدیو نیز با همین آب و هوا باشند، ولی باید بگویم که جزایر مالدیو ویژگی‌های آب و هوایی فصلی دارند.

بهار و تابستان، فصل‌های بارانی برای ولیگاندو به حساب می‌آیند. ولی تقریبا از ماه آبان تا فروردین، فصل خشکی در پیش است. در این زمان، دریا کاملا آرام و شفاف است. ۱۲ ساعت از روز روشن است و خورشید در آسمان قرار دارد.

مهر و آبان، ماه‌هایی مربوط پلانکتون‌ها است. در این ماه‌ها، مقدار زیادی پلانکتون در ساحل هستند که رنگ عجیب و جذابی به اقیانوس می‌دهند. از طرفی، این پلانکتون‌ها، دریا را در شب روشن می‌کنند و تصویری بسیار خاص و جذاب را شکل می‌دهند. همچنین، در مهر و آبان، موجودات بسیار خاص و جذابی در آب‌های ساحلی هستند که دیدن آنها تجربه بسیار دلپذیری است.

پس اگر برای دیدن تصاویر جذاب و منحصر به فرد، قصد سفر به جزیره ولیگاندو مالدیو را دارید، بهتر است که در ماه‌های مهر و آبان سفر خود را برنامه ریزی کنید.

جزیره ولیگاندو مالدیو

اقامتگاه در جزیره ولیگاندو مالدیو

بیشتر هدف هتلی که در جزیره ولیگاندو وجود دارد، ساخت یک خاطره و تفریح جذاب برای زوج‌های جوان و عاشق است. به همین دلیل، از پذیرش افراد زیر ۱۸ سال ممانعت می‌شود. نیمی از مهمانان این اقامتگاه را همان زوج‌های عاشقی تشکیل می‌دهند که به قصد ماه عسل به ولیگاندو سفر کرده‌اند.

اقامتگاه ولیگاندو دارای ۹۰ اتاق مجزا است. تمامی این اتاق‌ها ییلاقی و ساحلی هستند که منظره فضای باز هم دارند. در تمامی این اتاق‌ها، وسایل لازم برای اوقات فراغت وجود دارد و هیچ امکانات رفاهی در این اتاق کم نیست. حتی بسیاری از این اتاق‌ها دارای جکوزی شخصی یا منظره خاص‌تری هستند که معمولا اتاق‌های گران قیمت اقامتگاه به حساب می‌آیند.

از امکانات رفاهی این اتاق‌ها می‌توان به تلویزیون، وای فای، قهوه ساز و مینی بار اشاره کرد. همچنین، پس از ورود هر میهمان به این اتاق‌ها، یک مجموعه کامل از محصولات بهداشتی، دمپایی و حوله به طور رایگان در اختیار آنها گذاشته می‌شود. به دلیل رفاه بیشتر مهمانان، هر سه هفته یکبار تمامی پشه بندهای اتاق‌های و اطراف تعویض می‌شوند.

برای طراحی و بازسازی این اقامتگاه، طراحان و طراحان دکوراسیون حرفه‌ای شرکت کردند. مخصوصا برای طراحی اتاق‌های ویژه که برای زوج‌های جوان است. این اتاق‌ها دارای جکوزی شخصی با فضای باز، ست مبلمان جذاب، تخت‌های دو نفره و ایوان‌هایی با منظره خاص همراه با گل ارکیده است.

در این اقامتگاه دو رستوران وجود دارد. یکی از رستوران‌ها به صورت بوفه همراه با غذاهایی ارزان قیمت و دیگری دارای منوی آلاکارت است که غذاهای پرسی و گران قیمتی را سرو می‌کند. البته، سفارش غذا در اتاق‌ها نیز امکان‌پذیر است. اگر قصد تجربه یک شام رمانتیک در اتاق خود را دارید، می‌توانید غذا و نوشیدنی‌های خود را از داخل اتاق سفارش دهید.

از دیگر امکانات اقامتگاه جزیره ولیگاندو مالدیو، می‌توان به سالن اسپا، زمین‌های ورزشی و تناسب اندام آن اشاره کرد. همچنین، صرافی و دفتر آگاهی از دیگر تورهای مجمع الجزایر نیز در این اقامتگاه وجود دارد.

جزیره ولیگاندو مالدیو

جمع بندی

جزیره ولیگاندو مالدیو تنها برای سفرهای عاشقانه مناسب نیست. علاوه بر این اقامتگاه که اتاق‌هایی برای زوج‌های جوان دارد، اقامتگاه‌های دیگری نیز وجود دارد. در جزیره ولیگاندو تفریحات زیادی می‌توان انجام داد که یکی از مهمترین آنها غواصی است.