تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

اتاق فرار یا اسکیپ روم یک بازی مهیج و از سرگرمی؜ های مورد علاقه بسیاری از مردم در رده سنی مختلف است. تخلیه انرژی در یک بازی محبوب با سبک؜ های متفاوت دارید؛ این سرگرمی را به شما پیشنهاد می؜ دهیم. در این بازی افراد شرکت کننده به حل چالش ؜های مختلف، کشف سرنخ؜ های بازی و حل معما؜ها می؜ پردازند تا راه خروج از اتاق پیدا شود. اگر نیاز به تخلیه انرژی دارید، این چالش هیجان انگیز را امتحان کنید.

از این سرگرمی در مناسبت؜ ها و جهت پر؜کردن اوقات فراغت استقبال می؜ شود. این بازی دارای سبک؜ های متنوع، از جمله ژانر ترسناک، جنگی، جنایی و غیره است. به این صورت که در این بازی وارد یک ژانر مشخص خواهید شد که باید با بهره ؜گیری از هوش، قرار دادن سرنخ؜ های پازل مانند در کنار هم و حل معماهای چالش برانگیز از اتاق خارج شوید. این بازی با ترشح آدرنالین هیجان را زیاد می؜ کند؛ به قدری که احساس ورود به دنیای دیگری را دارید.

اجاره روزانه خانه در تهران

شرکت کنندگانی که برای اولین بار با این سرگرمی آشنا می؜ شوند، تمایل زیادی برای تجربه دوباره آن از خود نشان می ؜دهند. در روند بازی، ذهن داوطلب به اندازه زیادی درگیر فرار از اتاق تا قبل از تمام شدن تایم بازی است.  به همین علت به امور روزمره کاری و مشکلات زندگی خود فکر نخواهد کرد. در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم به اطلاعاتی درباره اتاق فرار، شرح سبک؜ های متفاوت این بازی، تاریخچه این بازی و بررسی موارد دیگر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تاریخچه اتاق فرار ( اسکیپ روم ) در دنیا و ایران

اتاق فرار اولین بار در سال 2006 توسط شرکت اسکراپ یک اتاق با 6 نفر طراحی و اختراع شد. پس از آن مورد استقبال عموم قرار گرفت، گسترش قابل توجه این بازی در آسیای شرقی در سال 2012 شکل گرفت. سپس مجارستان شروع به راه اندازی این بازی کرد و سپس کشورهای آمریکا، کانادا و اسپانیا از این سرگرمی استقبال کردند.

اتاق فرار ( اسکیپ روم )

اسکراپ، پاراپارک، بوداپست و هینت هانت از جمله شرکت؜هایی هستند که در زمینه طراحی اتاق فرار فعالیت دارند. اولین اتاق فرار در ایران توسط تیم اسکیپ در سال 94 طراحی شد. بعد از استقبال عموم، اتاق فرارهای بیشتری در تهران طراحی شد. بعد از تهران وارد شهرهای اهواز، کرج، اصفهان، مشهد و شیراز شد. شما با استفاده از نقشه و جی پی اس نزدیک؜ترین مکان این بازی به محیط زندگی خودتان را پیدا کنید.

مدت بازی اتاق فرار

این بازی؜ها اغلب بین 60 تا 90 دقیقه برگزار می ؜شود، اما زمان طولانی ؜ترین بازی فرار 3 ساعت است. همچنین زمان کوتاه ؜ترین بازی اتاق فرار 5 دقیقه است.

آشنایی با ژانرهای مختلف اتاق فرار اسکیپ روم

همان؜گونه که اشاره شد، با توجه به تنوع در طراحی سبک؜ های متنوع نسبت به علاقه هر فرد، ژانر؜های مهیج بر حسب سلیقه؜ ها طراحی شده است. این تنوع سبب رضایت مشتریان اتاق فرار ( اسکیپ روم ) است. داشتن تجربه؜ ای متفاوت در این بازی باعث خاطره آفرینی می؜ شود. در این بخش به بررسی سبک؜ های مختلف از این بازی خواهیم پرداخت.

اتاق فرار ( اسکیپ روم )

ترسناک

ژانر ترسناک ، از محبوب؜ترین سبک؜ های این سرگرمی مهیج است. در این ژانر شرکت کننده با طی کردن مراحل سخت در این بازی با تصاویر ترسناک، موجودات عجیب، اتفاقات وحشتناک و صداهای دلهره ؜انگیز روبه؜ رو می شود. با توجه به درجه سختی هر بازی، میزان سختی اتاق؜ های ترسناک نیز تغییر می کند.

دلهره آور

درجه ترس این نوع ژانر از سبک ترسناک کمتر و از لحاظ محبوبیت در رتبه بعدی قرار گرفته است. ژانر اتاق ‌فرار دلهره آور، ادغامی از اضطراب و درام است. در این سبک طراحی فضای اتاق اهمیت بالایی دارد. هدف اصلی طراحی این ژانر ترساندن نیست بلکه ایجاد فضایی پر از تشویش و تردید است. این سبک موضوعاتی مانند اتفاقات تاریخی، موجودات فراطبیعی، و غیره را فرا می؜ گیرد.

جنگی

در ژانر جنگی احتمال دارد، بازیکن با مواردی مثل جنگ‌های جهانی، جنگ‌های تاریخی، آخرالزمان، روبات‌ها یا جنگ ستارگان مواجه شود. این ژانر با هیجان و استرس بالایی همراه است و شباهت به ژانر تاریخی دارد.

اکشن

این سبک بازی مناسب افرادی علاقه ؜مند به ژانر اکشن است و به سبک هیجانی شباهت زیادی دارد. ژانر اکشن اغلب چند قهرمان دارد.

جنایی

محوریت اصلی سبک جنایی، معما، سرنخ، ابهام و هیجان است. در این سبک اتاق فرار ( اسکیپ روم ) وظیفه شرکت کننده اغلب چالش شناسایی قاتل سریالی، حل معمای قتل و غیره است. است. سبک جنایی، دارای قابلیت تنوعی بالا؜تری نسبت به دیگر سبک؜ ها است.

فانتزی

سبک این بازی؜ تخیلی و با واقعیت ناسازگاری دارد. شرکت کنندگان در هنگام مواجه با معما از تخیل خود برای حل چالش بهره می؜ گیرند . این ژانر برای افرادی که به داستان‌ها و فیلم‌های تخیلی علاقه ؜مند هستند؛ طراحی می ؜شود.

درام

این سبک کمدی یا تراژدی، ترسناک و دلهره ؜آور نیستند. حل معما و رفع چالش؜ های احساسی در این سبک محوریت اصلی دارد. زیر مجموعه‌های این ژانر  تاریخی، سیاسی، عاشقانه، جنایی و غیره است.

هیجانی

این نوع اتاق فرار با ژانر اکشن یا دلهره‌آور شباهت زیادی دارد. در ژانر هیجانی، موسیقی و نورپردازی دو مشخصه اصلی است.موضوعاتی مثل انتقام، سرقت، داستان جاسوسی و غیره در این بازی؜ ها طراحی می ؜شود.

تاریخی

اتاق فرار تاریخی تشکیل شده از چند ژانر مختلف است و در دسته اتاق؜ های پرطرفدار به شمار می‌آید. در این ژانر دکور، موسیقی و فضاسازی نقش اساسی در هیجان شرکت کننده، حس واقعی بودن داستان و فضا را دارد. بازیکنان در این سبک به گذشته سفر خواهند کرد و یک اتفاق تاریخی را تجربه می؜کنند.

آشنایی با نکات و ترفندهای اتاق فرار اسکیپ روم

جهت موفقیت در این بازی بر اساس تجربه دیگران، باید به یک سری از نکات دقت کنید. در این بخش به نکات و ترفندهای جذاب این سرگرمی می ؜پردازیم.

جست و جو منظم

اولین نکته برای موفقیت در اتاق فرار اسکیپ روم، پیدا کردن علامت؜ ها است. روند منظم و مشخص برای یافتن و کشف سرنخ؜ ها، درون این بازی نقش موثری در موفقیت دارد.

اتاق فرار ( اسکیپ روم )

ارتباط با دیگر اعضای تیم در اتاق فرار اسکیپ روم

اگر اعضای گروه پس از کشف هر نشانه، به دیگر افراد اطلاع دهند و با یکدیگر در ارتباط باشند موفقیت آن؜ها نزدیک است. اتاق فرار بازی برای پنهان کردن اطلاعات نیست. کمک به هم در روند پیروزی موثر است.

آزمایش و اعتماد به نفس

از کار انفرادی و امتحان کردن نترسید. اما با فکر، بموقع و بجا، اغلب امتحان روش ؜های مختلف، می‌تواند به حل معما کمک کند. گاهی نیز انجام کار انفرادی و داشتن اعتماد به نفس برای کسب پیروزی، مهم است.

پیروی از قوانین

اغلب برخی از نشانه ؜ها برای حل چالش در مشخصات و قانون بازی قرار گرفته است. هر بازی از قانون خاصی پیروی می؜ کند که توجه به این مورد، قوانین می‌توانند در پیروزی شما موثر واقع شوند.

درجه سختی اتاق فرار

درجه سختی هر اتاق فرار عددی بین یک تا 10 است، با بالا رفتن عدد و نزدیک شدن آن به 10 سختی بازی افزایش و همچنین با نزدیک شدن به عدد 1 کاهش پیدا می ؜کند. پس درجه سختی بازی با بالا رفتن هر عدد یک سیر صعودی را طی می ؜کند.

آشنایی با اصطلاحات رایج اتاق فرار اسکیپ روم

آشنایی با کلمات و اصطلاحات در بازی اتاق فرار بسیار مهم است. در این قسمت به بررسی  اصطلاحات اصلی این بازی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اتاق فرار ( اسکیپ روم )

گیم مستر(Game master)

در اتاق فرار ( اسکیپ روم ) پرتکرار؜ترین کلمه، گیم مستر است. از شروع بازی شخصی به عنوان گیم مستر سرپرستی بازی شما را انجام می ؜دهد. به این روش که شما را به صورت حضوری یا از طریق ویدئو؜های آماده شده با  قوانین، سناریو بازی و هدف نهایی بازی آشنا می؜ کند.

راهنما ( HiNT)

در صورت مواجه با مشکل در حین بازی از طریق راه‌های ارتباطی، از یک راهنما درخواست کمک می؜ کنید. گیم مستر در صورتی که احساس کند که شما از زمان بازی بسیار عقب افتاده ؜اید، به صورت یک راهنما به شما کمک می؜ کند. در اختیار گذاشتن تلفن همراه، بیسم‌های مربوط و همچنین وجود مانیتور از روش های ایجاد کمک به افراد شرکت کننده است.

بازیگر(ACTOR)

حضور افرادی جهت جذب شما به بازی و ایجاد ترس و وحشت درون شما، یک نیاز است. در بعضی از اتاق؜ ها نقش بازیگر تعامل با شرکت کنندگان در طول بازی و حضورش مهم و موثر است.

 نتیجه عدم موفقیت در اتاق فرار اسکیپ روم

هنگام ورود به اتاق فرار ممکن است دقایق اول، روند را به صورت احساسی طی کنید و از قوانین و ترفندها پیروی نکنید. پس از گذشت مدتی، به خود آمده و شروع به پیدا کردن نشانه؜ ها خواهید کرد ، زمانی که کار گروهی نتیجه نمی ؜دهد و شما راه خروجی را پیدا نمی ؜کنید ، در این هنگام راهنما شما را به میزان درصد کمی راهنمایی می؜ کند.

چنانچه با وجود کمک هنوز سردرگم ‎ بودید، در پایان به بیرون از اتاق هدایت می؜ شوید.

اتاق فرار ( اسکیپ روم )

نتیجه

تشکیل تیم و انتخاب سبک مناسب علاقه شما، برای شروع راه مهم است. اتاق فرار ( اسکیپ روم ) با درجه سختی متفاوت و تم؜ های متنوع را انتخاب کنید. یکی از اصول موفقیت در بازی اتاق فرار کسب تجربه است. از دیگر موارد اشاره شده به آن برای دستیابی به پیروزی، توجه به قوانین وکار تیمی است.