تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دریاچه سنبل رود

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با دریاچه سنبل رود آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این دریاچه زیبا در سوادکوه مازندران در ادامه با ما همراه باشید.

سنبل رود یک مجتمع تفریحی توریستی در سوادکوه مازندران است. سد و دریاچه سنبل‌رود و پیرامون آن که یکی از ۵۰ منطقه گردشگری زیبای استان مازندران به‌شمار می‌آید.

اجاره روزانه خانه در تهران

این مجموعه تفریحی دارای امکانات زیادی است که از آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • ۳۵ هکتار پارک جنگلی که از این مساحت حدود ۱۶ هکتار آن زیر آب می‌باشد. بیش از ۵ هکتار تحت پوشش آلاچیق بوده و مابقی پارک جنگلی و ساحلی می‌باشد.
  • تعداد ۵۰ هزار بچه ماهی در آب در هر دوره پرورش داده می‌شود.
  • محیطی کاملاً طبیعی و دست نخورده با داشتن دریاچه و جنگل که نظر هر بیننده را به خود جلب می‌کند.
  • مکانی مناسب برای پیاده‌روی بر روی تاج سد به طول ۳ کیلومتر.
  • کلبه های اقامتی در دل طبیعت (در حال ساخت)
  • قایق‌رانی تفریحی

دریاچه سنبل رود

سد سنبل رود به خاطر ویژگی منحصر به فردش در هر دوره نزدیک به 50000 بچه ماهی در خود پرورش می‌دهد. تاج سد سنبل رود با طول 3 کیلومتری خود مکان مناسبی را برای پیاده‌روی بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. در کنار سد خاکی سنبل رود اسکله‌ای جهت سوار شدن بر قایق‌های موتوری و پدالی به قصد گردش بر روی آب صاف و زلال سد سنبل رود تعبیه شده است. درشکه سواری و اسب سواری را در منطقه تفریحی توریستی سنبل رود از دست ندهید چون این تفریح لذت فراوانی برای شما خواهد داشت.دریاچه سنبل رود

مجموعه‌ی تفریحی سنبل ‌رود چند سالی است که در اجاره شخصی به نام دکتر جمشیدی است. وی که تحصیلاتش در رشته دامپزشکی است با علاقه به تجهیز این مکان همت گمارده و معتقد است که هر چیزی در سنبل‌رود باید با طبیعت سازگار باشد تا علاقه‌مندان واقعی به طبیعت بکر را جذب کند. او با این ایده، کلبه‌ای چوبی را در دوطبقه با مجموعه سه اتاق در کنار دریاچه احداث کرده تا طبیعت‌گردان بتوانند یک شب فراموش نشدنی در کنار دریاچه را سپری کنند. یک شب اقامت در دل جنگل در کنار دریاچه‌ای کوچک که دور تا دور آن را بوته‌ها و درختان سرسبز احاطه کرده است، ماندن در تنها کلبه چوبی کنار دریاچه و گوش سپردن به آواز قورباغه‌ها و صدای بازی ماهی‌ها درون آب و بال زدن پرنده‌ای که هر از گاهی از فراز کلبه پرواز می‌کند، تجربه‌ای است که در زندگی خیلی برای آدمی تکرار نمی‌شود.

در حال حاضر امکاناتی همچون آلاچیق، کلبه چوبی جهت اقامت و شب مانی، قایق‌های موتوری و پارویی، محیط وسیع جهت بازی‌های دسته جمعی و تاب جنگلی در جهت خدمت رسانی برای گردشگران و بازدیدکنندگان سد سنبل رود مستقر شده است.دریاچه سنبل رود