تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

غذای خیابانی ترکیه که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین غذاهای خیابانی ترکی در استانبول همگی منتظر شما هستند تا از آنها لذت ببرید. از کباب گرفته تا کمپیر و سیمیت و بورک، در خیابان های این شهر شلوغ، غذای خوشمزه کم نیست. امیدواریم خوشمزه ترین لحظات را در استانبول داشته باشید! البته برخی از غذای خیابانی ترکیه که سلامت و مزاج شما را بهبود می بخشد

ساندویچ ماهی کبابی Balık Ekmek

یکی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول که آژانس گلبرگ سیر پیشنهاد می کند هر بازدیدکننده ای باید آن را امتحان کند ساندویچ ماهی کبابی Balık ekmek است. این ماهی کبابی، کاهوی تازه و پیاز در نان ساندویچی 6 اینچی است. خوشمزه است اما مراقب استخوان ها باشید و آب لیمو را فراموش نکنید!به‌جای رفتن به رستوران، توصیه می‌کنیم Balık Ekmek خود را از یکی از قایق‌های متعدد در ساحل امینونو که آن را روی قایق‌های خود می‌پزند، تهیه کنید. سفارش ماهی از قایق ممکن است به نظر برسد که از ماهی تازه و محلی استفاده می کنند، اما حقیقت این است که این قایق ها و اکثر رستوران های تور استانبول از ماهی نروژی برای ساندویچ ماهی استفاده می کنند.البته در محله کالیچی آنتالیا و بندر قدیمی شعبه های متعددی از ماهی کبابی وجود برای مسافران تور آنتالیا دارد.به طور کلی بهترین زمان برای خوردن Balık ekmek بین ظهر تا شب است. پیدا کردن این قایق ها معمولا بعد از تاریکی غیرممکن است. همچنین می توانید آب ترشی یا آب شلغم را که در نزدیکی فروخته می شود خریداری کنید. مردم محلی از این نوشیدنی ها با ساندویچ ماهی خود لذت می برند.

اجاره روزانه خانه در تهران

ساندویچ ماهی کباب

ایسلاک برگر (برگر مرطوب)

این همبرگرها کوچک هستند و مردم محلی معمولاً 2 تا 3 عدد از آنها را برای وعده غذایی می خورند.این همبرگرهای بخارپز در استانبول شبیه همبرگرهایی هستند که تا به حال خورده اید. نان گوشت گاو و نان سفید نرم با سیر و سس گوجه‌فرنگی طعم‌دار می‌شوند و سپس داخل جعبه بخار می‌گذارند تا عرق کنند. به این ترتیب همبرگرها همیشه کمی خیس نگه داشته می شوند تا برای مشتری سرو شوند. آنها خوشمزه تر هستند زیرا مدت طولانی تری بخارپز می شوند.این برگرهای مرطوب خوشمزه و کاملاً آسان برای خوردن، پس از یک شب طولانی نوشیدن یا مهمانی، غذای محبوبی هستند. در اطراف میدان تقسیم می‌توانید مغازه‌های گوشه‌ای را پیدا کنید که برگرهای مرطوب می‌فروشند.برخی از این برگر فروشی ها با ابتکارات خود در دنیای دیجیتال مارکتینگ وب سایت خود را بهینه کردند و با سئو موفق توسط تیم سئوکاران حرفه ای در صدر نتایج گوگل در کشور ترکیه هستند کافیست در گوگل بهترین ایسلاک برگر را سرچ کنید گوگل مای بیزنس فعالی دارند.

ایسلاک برگر

سیمیت، آچما و چتال

سیمیت یک نان دایره‌ای است که با دانه‌های کنجد پوشانده شده و به آن شیرینی ترکی نیز می‌گویند. درست مانند سیمیت، چاتال و آچما نیز انواع شیرینی هایی هستند که می توانید از آن لذت ببرید. چاتال ترد و خشک تر، آچما نرم تر و بیشتر شبیه کروسان است.معمولاً صبح ها خورده می شوند و در نانوایی ها در دسترس هستند. دستفروشان دارای گواهی شهرداری استانبول نیز در تمام طول روز آنها را در مناطق شلوغ عرضه می کنند. اگر روز خود را از صبح زود شروع کنید، می توانید تازه ترین سیمیت موجود را پیدا کنید.

 کوفته شکم پر

پوسته بیرونی جویدنی از بلغور ساخته شده و با گوشت چرخ کرده پر می شودIcli kofte که در انگلیسی به معنای کوفته شکم پر است، یک پیش غذا یا غذای اصلی ترکی است و گاهی اوقات به عنوان غذای خیابانی در استانبول یافت می شود.گلوله های خمیر ساخته شده از مخلوط بلغور ریز، سیب زمینی و ادویه جات به عنوان پوسته بیرونی استفاده می شود و با گوشت گاو یا گوشت چرخ کرده بره پر می شود. سپس آب پز یا کبابی پخته می شود. می توان آن را به صورت گرم یا سرد مصرف کرد.تهیه این دستور پخت پیچیده برای آشپزها و سرآشپزهای خانگی اغلب چالش برانگیز است و بنابراین در رستوران های ترکیه به یک غذای لذیذ تبدیل می شود.

 کوکورچ (روده بره کبابی)

یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی استانبول کوکورچ است. اگر از طرفداران کله پاچه هستید، این ممکن است غذای مورد علاقه بعدی شما باشد! در ساده ترین شکل آن، روده گوسفند کبابی است.در حالی که برای همه مناسب نیست، بسیاری از مردم محلی این غذای خیابانی خوشمزه و نمادین را میل می کنند. این غذای خیابانی ارزان نیست و به جای غذاهای خیابانی معمولی به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شود.کوکورچ ریز خرد شده و با پونه کوهی، نمک، فلفل قرمز و گاهی گوجه فرنگی تازه مخلوط می شود. سپس این مخلوط در نان به عنوان ساندویچ سرو می شود.

غذاهای ترکی

بورک | Börek

بورک یک غذای ترکی است که از مواد پرکننده متعددی مانند پنیر، اسفناج، گوشت چرخ کرده و سبزیجات درست می شود. این یک شیرینی پخته شده با خمیر پف دار یا خمیر شور است.استانبول خانه انواع مختلف بورک است. برخی از محله مانند کاراکوی و ساریر معمولا این نوع غذاهای خیابانی را برای صبحانه می خورند.پیدا کردن مغازه های بورک در هر جایی کار سختی نیست، اما بهترین زمان روز برای تهیه بورک از صبح تا ظهر است. اگر می خواهید یک صبحانه ترکی سریع امتحان کنید، این غذای شماست.

تاووک پیلاو (مرغ و برنج)

ارزان، سیر کننده و مغذی – تاووک پیلاو غذای خیابانی مورد علاقه همیشه در ترکیه است.غذاهای ترکی مورد علاقه زیادی وجود دارد، اما یکی از محبوب ترین آنها برنج است. با وجود اینکه معمولاً در خانه ها پخته می شود و به عنوان غذای اصلی مصرف می شود، می توانید آن را در گوشه و کنار خیابان ها با فروشندگانی که کاسه های آب خوری برنج با مرغ آب پز و نخود می فروشند پیدا کنید.برنج ترکی با طعم کره ای را با یک سبک آسیایی از برنج بخار پز ملایم اشتباه نگیرید. در ترکیه، برنج آنقدر خوب است که می توان آن را به تنهایی نوش جان کرد.اگر گاری‌های خیابانی یا رستوران‌هایی را دیدید که این غذای خیابانی ارزان، سیرکننده و فوق‌العاده خوشمزه را می‌فروشند، فکر نکنید و آن را امتحان کنید!فراموش نکنید که مقداری فلفل سیاه روی برنج خود بپاشید و ترشی فلفل دلمه ای تند را بچشید.