تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آمار سال 2021، حاکی از آن است که خرید ملک در ترکیه، از هر زمان دیگری بیشتر شده است. بخش اعظمی از این آمار، مستقیما به ایرانیان اختصاص دارد؛ به گونه‌ای گه گویا کشور ترکیه، به وطن دوم ما ایرانی‌ها تبدیل شده است. همه با هزار امید و آرزو برای خرید خانه، به این کشور روانه می‌شوند، بدون آنکه اصلا از معایب خرید ملک در ترکیه، آگاه باشند.

بله درست است؛ ترکیه نیز مثل هر کشور دیگر، در کنار مزایا و آزادی‌هایی که در اختیار مهاجران قرار می‌دهد، معایب و مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد. گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید ملک، هرچند آسان است و آروزی بسیاری از ما است، اما سختی‌هایی را نیز به دنبال دارد. این معضلی است که شاید اکثر ایرانیان به آن دچار شوند؛ زیرا بدون اطلاع از خطرات خرید ملک در ترکیه، هرگز نمی‌توان زندگی شاد و دلپذیری را در این کشور آغاز نمود.

اجاره روزانه خانه در تهران

خطرات خرید ملک در ترکیه

افزایش کلاهبرداری‌ها و سوء استفاده‌ها

شاید یکی از اولین خطرات خرید ملک در ترکیه، همین معضل افزایش کلاهبرداری‌ها باشد. همانطور که در مقدمه اندک اشاره‌ای بر آن رفت، در سال 2021 و با افزایش تقاضا برای خرید ملک در این کشور، کلاهبرداران و سودجویان نیز فرصت را مغتنم شمرده و به دنبال راهی برای پر کردن جیب خود خواهند بود.

بسیاری از خریدارانی که به دنبال خرید خانه در ترکیه هستند، از معیار قیمت‌گذاری و میانگین قیمت مناطق مختلف، اطلاعی ندارند؛ در همین میان، افراد سودجو فرصت را غنیمت شمرده و ملکی را بالاتر از ارزش واقعی، به خریدار غالب می‌کنند.

اکنون ممکن است از خود بپرسید که اصلا آیا خرید ملک در ترکیه خوب است یا نه؟ در موارد بسیار متعددی، مشاهده شده که افراد با مراجعه به مراکز اشتباه و نامعتبر، مال و سرمایه‌ی خود را از دست داده‌اند؛ سرمایه‌ای که شاید سال‌ها برای جمع کردن آن زحمت کشیده‌ بودند. در چنین مواردی، افراد سودجو به محض اخذ مبلغ مورد نظر، غیب‌شان می‌زند و دیگر هیج خبری از آن‌ها نمی‌شود.

یا مثلا مشاهده شده که متقاضیان، فریب اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک به ارزش 100 یا 200 میلیون را خورده‌اند و راهی این کشور شده‌اند، اما در نهایت، با ناامیدی دوباره به کشور خود بازگشته‌اند. بدون شک خرید آپارتمان در ترکیه بسیار ایده‌ی خوبی است، اما نباید فراموش کرد برای این منظور، به حداقل 1 میلیارد بودجه نیاز است.

پیچیدگی قوانین دولتی

قوانین دولتی در کشور ترکیه، به خصوص در زمینه املاک و مستغلات، بسیاری پیچیده و سفت و سخت است. این مورد را هم می‌توان یک موهبت در نظر گرفت، هم به عنوان یکی از معایب خرید ملک در ترکیه، که شاید موجب پشیمانی برای بسیاری از افراد باشد.

قوانین خرید ملک در ترکیه، تفاوت بسیاری با ایران دارد و از نظام‌مندی بیشتری برخوردار است؛ اما از طرفی سیستم قیمت‌گذاری املاک و مالیات بر خرید ملک و هزینه‌های جانبی موجود در این فرایند، آنقدر بالا و سرسام‌آور است که شاید افراد عادی از انجام تمامی مراحل بدون نقص و مشکل، عاجز باشند. به همین دلیل، این مورد را نیز می‌توان به مشکلات خرید خانه در ترکیه افزود.

هزینه‌ی بالا برای اخذ شهروندی یا اقامت

بدون شک هدف غایی بسیاری از متقاضیان، اخد پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک است. پاسپورت ترکیه یا همان شهروندی، اگرچه مزایای بی‌شماری را برای فرد به دنبال خواهد داشت، اما نباید فراموش کرد که هزینه‌ی انجام این کار، بسیار بالاست. طبق شرایط اقامت ترکیه 2021، متقاضیان گرفتن پاسپورت، باید ملکی به مبلغ 250 هزار دلار آمریکا خریداری کنند، یا اینکه به مبلغ 500 هزار دلار، سرمایه‌گذاری داشته باشند. با این اوصاف، شرایط خرید خانه در ترکیه برای هرکسی امکان‌پذیر نخواهد بود.

از طرف دیگر، حتی برای اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک نیز می‌بایست چیزی در حدود 60 هزار دلار، هزینه نمایید. شاید در اندک مواردی بتوان با کمتر از این هزینه نیز خانه خریداری کرد، اما باید بدانید که شانس گرفتن اقامت، تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و اگر هم موفق به اخذ آن شوید، اقامت دائم نخواهد بود. به همین دلیل، هزینه‌ها را نیز باید به عنوان یکی از معایب خرید ملک در ترکیه در نظر گرفت.

شرایط کار و اشتغال در ترکیه

بدون شک یکی از لازمه‌های زندگی در ترکیه، پیدا کردن یک شغل مناسب و امرار معاش است. این امر شاید ساده به تظر آید، اما باید توجه داشته باشید که اوضاع برای ما، به عنوان اتباع خارجی در ترکیه، کمی پیچیده خواهد بود، به علاوه، لازم است که روند جداگانه و متفاوتی را از سایرین دنبال کنیم.

از دیگر معایب خرید ملک در ترکیه، می‌توان به شرایط کار و اشتغال در این کشور اشاره نمود. به صورت کلی، به عنوان یک مهاجر، پیدا کردن کار در کشورهای دیگر، بسیار مشکل است. ترکیه نیز به همین صورت، اجازه‌ی کار و اشتغال را به راحتی برای هر کسی صادر نمی‌کند.

شما برای اینکه بتوانید در ترکیه مشغول به کار شوید، باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری، از کارفرماهای ترک دریافت نمایید. لازم است بدانید که ، با اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، مجوز کار در این کشور برای شما صادر نخواهد شد. البته بگذریم از اینکه وضعیت اشتغال و بیکاری در ترکیه نیز، چندان چنگی به دل نمی‌زند.

به دنبال همین موضوع، بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا با تاسیس شرکت در ترکیه، مجوز کار و اقامت این کشور را به دست آورند؛ در حالی که قصه معایب ثبت شرکت در ترکیه نیز سری دراز دارد، نه حتی مجوز کار به ارمغان می‌آورد، نه اقامت این کشور را.

مشکلات و سختی‌های زندگی در ترکیه

فرهنگ کشور ترکیه، شباهت زیادی به فرهنگ ایرانی دارد؛ به عبارت دیگر، مردم این کشور رابطه‌ی خوبی با توریست‌ها و مهاجران دارند. از طرف دیگر، به لطف ارتباط با غرب، فرهنگ ترکیه در حال نزدیکی هر چه بیشتر به فرهنگ اروپایی نیز هست. موضوعی که باید آن را در نظر گرفت، این است که سازگاری فرهنگ‌ها، تنها در شهرهای بزرگ و توریستی وجود دارد؛ مثلا با خرید ملک در استانبول، می‌توان به خوبی شاهد این مسئله بود؛ اما در شهرهای کوچک، فرهنگ ترکیه بسیار بسیار سنتی است.

از مشکلات خرید ملک در ترکیه، که شاید در زندگی روزمره آشکار شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مالیات در ترکیه بسیار زیاد است.
  • قیمت سوخت و حمل و نقل عمومی، بسیار بالاست. (هر چند که قیمت ماشین در ترکیه کمتر است)
  • نرخ دزدی در کشور ترکیه چندان امیدوارکننده نیست.
  • زندگی به زبان انگلیسی در ترکیه، اصلا ممکن نیست؛ زیرا درصد کمی به این زبان تسلط دارند.
  • هزینه درمان در ترکیه بالاست، بدون داشتن بیمه زندگی بسیار سخت خواهد بود.
  • فاصله طبقاتی در ترکیه زیاد است، قشر متوسط بسیار کم جمعیت است.

همه‌ی این موضوعات در کنار هم، باعث شده‌اند که نظرات در مورد خرید ملک در ترکیه، آنطور که به نظر می‌رسد، چندان هم مثبت نباشد.

راه چاره چیست؟

افراد بسیاری، بدون اطلاع و دانش کافی از معایب و خطرات خرید ملک در ترکیه، راهی این کشور می‌شوند، سرمایه و وقت گران‌بهای خود را به هدر می‌دهند و در نهایت، بدون هیچ نتیجه‌ی مثبتی، دوباره به کشور خود باز می‌گردند. اما در این میان، راه چاره برای جلوگیری از چنین مشکلاتی چیست؟

چیزی که ما می‌خواهیم به شما پیشنهاد کنیم، استفاده از دانش و تجربه متخصصان است. کسانی که سال‌هاست در زمینه مهاجرت و یا خرید ملک در ترکیه فعالیت دارند و به خوبی از خطرات، پیچیدگی‌ها و معضلات موجود در این مسیر، آگاه هستند. شرکت استانبول همراه (istanbulhamrah.com) ، با تیمی خبره و مجرب، آماده‌ی خدمت‌رسانی و ارائه مشاوره به متقاضیان مهاجرت به ترکیه است. این شرکت می‌تواند با بررسی اهداف و وضعیت شما، بهترین راهکار مهاجرتی را پیش رویتان بگذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت مشاوره، می‌توانید با شماره (0990992136) تماس حاصل فرموده یا به پیج اینستاگرام (istanbulhamrah.co) مراجعه نمایید. و یا در واتس آپ با شماره های ترکیه  00905510209313 و 00905527281417  در تماس باشید.

استانبول همراه