مصر

آشنایی با معبد مدینت هابو در اقصر ، مصر 

تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

معبد مدینت هابو

در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با معبد مدینت هابو در اقصر مصر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

معبد مدینت هابو (Medinet Habu) در کرانه‌ی باختری اقصر واقع شده و نامی عربی برای یک مجتمع معبد بزرگی است که به خوبی حفظ شده است. فراعنه حتشپسوت و توتمس سوم معبد کوچکی را که مخصوص خدای آمون بود ساختند. در کنار معبد آن‌ها ، رامسس سوم معبد خود یعنی مدینت هابو را بنا کرد. رامسس سوم سپس هر دو ساختار را در درون دیوارهای عظیم خشتی محصور کرد که شامل انبار ، کارگاه‌ها و خوابگاه است.

اجاره روزانه خانه در تهران

معبد مدینت هابو

حفاری های اولیه به صورت گاه و بی گاه بین سال های 1859 تا 1899 به سر پرستی  سازمان خدمات  عتیقه جات مصر انجام شده است.در طی این سال ها ، معبد اصلی آشکار گشته است .تعداد زیادی از ساختمان های عصر Coptic  بر کنار گشته و این مکان شگفت انگیز برای بینندگان قابل رویت شده است.

معبد مدینت هابو

طول این معبد به خاطر طراحی ارتودکسی آن 150 متر است و این ویژگی آن را به معبد دفن رامسس خیلی تشبیه می کند. محوطه معبد حدودا 210 متر (700ft)  ضرب در 300 متر (1000ft) است و بیش از 75350 sq ft ( معادل با 7000 متر مربع ) دیوار تزیین شده با اعتقادات آن زمان را در بر می گیرد. دیواره های آن تقریبا  به خوبی  محافظت و توسط  حصار خشت تیره  پوشانده شده است.

ورودی ابتدایی آن از طریق  دریچه است که به migdol مشهور است. دقیقا در داخل دریچه به سمت شمال کلیساهای امندریس اول ,شپنو پت دوم و نیتیکرت همان کسانی که به  خدایان ستایش امون (amun)  ملقب بودند, قرار دارد.

معبد مدینت هابو

راهرو اول به  حیاط باز  می رسد که این حیاط با مجسمه ی بسیار بزرگ رامسس سوم به طوری که در یک سمت آن مجسمه ی Osiris و در سمت دیگر  ستون های حکاکی نشده قرار دارد ، تزیین شده است. راهرو دوم به یک تالار ستون دار که دوباره با ستون های تزیینی  شکل رامسس است ،ختم می شود.

این مقدمه ی پله ای را فراهم می کند که به راهرو سوم و سپس به یک تالار بزرگ سقف دار (که سقف ان در حال حاضر از بین رفته )، ختم می شود. سرهای واقعی اسیران بیگانه که در  معبد کشف شده است شاید تلاشی برای نمادین کردن میزان تسلط پادشاه  بر سوریه و حبشه باشد.

معبد مدینت هابو
معبد مدینت هابو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *