تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مکان های دیدنی زرندیه

در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با مکان های دیدنی زرندیه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

زرندیه شهری با قدمت تاریخی که جاذبه‌های طبیعی و مناطق نمونه گردشگری را در خود جای‌داده است. زرندیه از زیباترین شهرستان‌های شمال استان مرکزی است چراکه این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات و شرایط توپوگرافی دارای جاذبه‌های بسیاری است.قرار گرفتن زرندیه در محل تلاقی دو رشته‌کوه البرز و زاگرس، زمینه مناسبی را برای تفریحات کوهستانی و ازجمله کوهنوردی فراهم کرده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

یخچال مهدی آباد

منطقه آسیابک شمالی ترین نقطه شهر می باشد بناهای قدیمی این منطقه اغلب در یک طبقه احداث گردیده دارای سر در ورودی می باشند و با توجه به اینکه خاک این منطقه محکم است زیر زمین در اکثر بناها دیده نمی شود و ساختمانها بیشتر در ضلع شرق حیاط ها احداث گردیده اند.

مکان های دیدنی زرندیه
مکان های دیدنی زرندیه

برج کبوترخانه خورآباد

برج کبوترخانه خورآباد مربوط به دوره پهلوی اول است و در شهرستان زرندیه، بخش مرکزی، دهستان رود شور، روستای خورآباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۹۹۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.این بنا از معماری بی نظیری برخوردار است و درون آن دارای اتاقک هایی برای استراحت کبوتران قرار دارد.مکان های دیدنی زرندیه

کوه قلیچ زرندیه

مهم ترین ارتفاعات شمال از کوه های زرند به سمت غرب تا کوه های اینجه قاره که بلندترین قله این قسمت است. بلندترین قله این ارتفاعات در بخش مرکزی زرندیه و به نام کوه قلیچ است. ارتفاع این کوه به ۳۱۷۰ متر می رسد.مکان های دیدنی زرندیه

تپه سرقلعه زرندیه

تپه سرقلعه مربوط به سده‌های میانه دوران‌های تاریخی پس از اسلام بوده و در شهرستان زرندیه، شمال شهر مأمونیه واقع است. این اثر در سال 1386 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مکان های دیدنی زرندیه
مکان های دیدنی زرندیه

مسجد چاله زرندیه

مسجد چاله مربوط به دوره قاجار بوده و در زرندیه، بخش مرکزی، شهر مأمونیه، خیابان امام حسین(ع)، کوچه نورانی واقع است. این اثر در سال 1387 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

حمام آسیابک

حمام آسیابک مربوط به دوره قاجار بوده و در زرندیه، بخش مرکزی، شهر مأمونیه، محله آسیابک واقع است. این اثر در سال 1387 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دریاچه ها و تالاب های زرندیه

دریاچه ها، سدها و تالاب ها از جاذبه ها و مکان های دیدنی زرندیه استان مرکزی محسوب می شوند. این سه مکان زیستگاه مناسبی برای انواع پرندگان بومی و مهاجر محسوب می شود و همه ساله هزاران پرنده مهاجر به این منطقه روانه می شوند. کاربرد دیگر سدها، تالاب ها و دریاچه ها این است که امکانات مناسبی را برای انواع ورزش ها و تفریحات آن نظیر قایقرانی، اسکی روی آب، شنا و… فراهم می آورند.

سد رودخانه سه رود

بر روی رودخانه سه رود و در نزدیکی شهر زرندیه بین روستای رحیم آباد، زاویه، حکیم آباد از روستاهای زرندیه سدی ساخته شده به نام سه رود (پیک زرند) تنها سد ساخته شده بر روی سه رود می باشد. رودخانه سه رود با بند انحرافی زرند واقع در بخش مرکزی شهرستان زرندیه گردشگران محلی را به خود جذب می کند.

روستای چناقچی علیا

چناقچی علیا از زیباترین روستاهای زرندیه و روستایی ییلاقی است و تنها روستای هدف گردشگری شهرستان، در فصل بهار کوهستان های اطراف چناقچی استراحتگاه عشایر کوچرو می باشد. این روستا، از توابع بخش خرقان شهرستان زرندیه استان مرکزی در ۷۰ کیلومتری شمال غربی شهر ساوه قرار داشته و قدمت تاریخی دارد. ساکنان آن را ارمنی ها، ترک ها و فارس ها تشکیل می دهند. گفته می شود که قدمت این روستا به دوره صفوی می رسد.

مکان های دیدنی زرندیه
مکان های دیدنی زرندیه

مقالات بیشتری بخوانید