تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

نقاط دیدنی باکو را در سفر بیشتر بشناسید

باکو پایتخت کشور آذربایجان است که بزرگ‌ترین شهر در این کشور هم به حساب می‌آید. این شهر در سواحل دریای خزر قارا گرفته و در منطقه شبه جزیره آبشوران قرار دارد. در شهر باکو نقاط دیدنی و پارکهای دیدنی زیادی وجود دارد و جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری مختلفی را این شهر شامل می‌شود. این شهر در سال 2007 به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی شده است. هتل‌های بسیار خوبی در شهر باکو برای اقامت گردشگران وجود دارد و آنجا شامل هتل‌های معروف و زنجیره ای می‌شود. در میدان پرچم باکو یکی از بزرگ‌ترین پرچم‌های جهان وجود دارد که در رکورد‌های گینس هم به ثبت رسیده است. این شهر دارای مراکز خرید و بازارهای مختلفی بوده و برای خرید بسیار عالی است. برای رفتن به باکو می‌توان از تورهای زمینی باکو استفاده کرد و این شهر به ایران فاصله کمی دارد. در ادامه می‌خواهیم به بهترین نقاط دیدنی شهر باکو بپردازیم، اگر به شهر باکو سفر کردید و تور باکو را انتخاب کردید حتماً تعدادی از این نقاط دیدنی را هم ببینید و اینها را از دست ندهید.

باکو آذربایجان

اجاره روزانه خانه در تهران

برجهای شعله باکو

یکی از نمادهای مدرن شهر باکو 3 برج زیبا در تور باکو ارزان سفر باتو هستند که در مرکز شهر قرار دارند. این برج‌ها به برج‌های شعله مشهور هستند و دلیل این نام به خاطر شکل این برجها است که به شکل شعله شمع هستند. این برج‌ها دارای کاربردهای مختلف بوده و اداری، تجاری و مسکونی هستند. ارتفاع این برج‌های در حدود 180 متر بوده و به شکل مدرن و با نمایی تماماً شیشه ای ساخته شده‌اند. در این برجها می‌توانید نمایی بسیار زیبا از شهر باکو و همچنین دریای خزر را مشاهده فرمایید.

مرکز تفریحی مگا فان باکو

از نقاط دیدنی و تفریحی در شهر باکو که برای کودکان و نوجوانان بسیار مفرح و جالب خواهد بود مرکز تفریحی مگا فان است که دارای شهر بازی، پارک دایناسورها و همینطور امکانات مختلف مثل رستوران‌ها کافی شاپ‌ها و سالن‌های مختلف مثل سالن بیلیارد، سالن بولینگ و سالن اسکی روی یخ را شامل می‌شود. این مجموعه دارای دو طبقه بوده و پارکینگ دارد. این مجموعه برای خانواده‌ها بسیار مفرح و عالی است.

بلوار باکو

از خیابان‌های دیدنی شهر باکو، بلوار باکو است. این بلوار بهترین نقطه برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر زیبای دریای خزر است. در آنجا می‌توانید در فضای سبز به قدم زدن بپردازید و از مراکز تفریحی و کافه‌ها و رستوران‌های آنجا بهره ببرید. این بلوار در هنگام غروب بسیار زیبا بوده و بسیاری برای دیدنی غروب آفتاب به آنجا می‌آیند. در آنجا گروه‌های موسیقی معمولاً به اجرای برنامه می‌پردازند و برای خرید هم آنجا مناسب است.

مرکز فرهنگی حیدرعلی‌اف باکو

یکی از ساختما‌نهای زیبای باکو و نقاط دیدنی این شهر مرکز فرهنگی و هنری حیدر علی‌اف است که در محیطی سرسبز و بزرگ قرار گرفته است. طراحی این ساختمان زیبا را زاها حدید یکی از معماران برجسته عرب انجام داده است و این سازه دارای اشکال هندسی و انحناهای بسیار جالبی است. در آنجا می‌توانید به نمایشگاه حیدر علی‌اف بروید که دارای وسایل و اشیاء قدیمی و مربوط به دوران ریاست جمهور وی بوده است. آنجا شامل گالری هنری و همچنین نمایشگاه می‌شود که در طول سال مراسم و مناسبت‌های مختلفی در آنجا برگزار می‌گردد.

موزه فرش آذربایجان باکو

از سوغاتی‌ها و محصولات مهم در آذربایجان فرش است. موزه فرش آذربایجان از نقاط دیدنی و موزه‌های بسیار جالب باکو است. این موزه دارای معماری خاصی بوده و شبیه به یک فرش لوله شده ساخته شده است. آنجا می‌توانید فرشهای نفیس و زیبا را که از نقاط مختلف دنیا جمع‌آوری شده‌اند را مشاهده کرده و اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با فرش‌های مختلف کسب کنید. در آنجا فرش‌های قدیمی آذربایجان که دارای ارزش بسیار زیاد هستند هم وجود دارد.

ایچری شهر باکو

از معروف‌ترین جاذبه‌های فرهنگی شهر باکو منطقه زیبای قدیمی شهر یا همان ایچری شهر است. این منطقه با خیابان‌های سنگ فرش و خانه‌های قدیمی و زیبایش معروف است. ایچری شهر از نقاط بسیار خوب باکو برای پیاده روی و مشاهده فروشگاه‌ها و بناهای تاریخی است. در آنجا می‌توانید سوغاتی‌های سنتی و خاص را تهیه کنید. در ایچری شهر کافه‌های مختلف و بسیار خوبی وجود دارد و آنجا شامل رستوران‌هایی سنتی و خوب می‌شود.

قصر شروان‌شاهان باکو

در منطقه ایچری شهر بناهای دیدنی مختلفی وجود دارد که از معروف‌ترین این نقاط باید به قصر شروان‌شاهان اشاره کرد که مربوط به دوران تاریخی شروانیان می‌شود که سلسله‌ای بوده که سده‌های مختلف بر آذربایجان حکمرانی می‌کرده است. در آنجا می‌توانید بنا‌های زیبای باستانی را مشاهده کنید. این قصر شامل نقاط مختلف بوده و دارای حمام سنتی، مسجد، عمارت و … است. در تزئینات این بنا‌ها میتوانید ظرافت بسیار زیاد و دیدنی را مشاهده فرمایید. درون قصرو کاخ‌ها به شکل بسیار جالب و حیرت انگیز تزئین شده است. بسیاری از گردشگرانی که به باکو سفر می‌کنند این کاخ‌ها را برای دیدن اول انتخاب می‌کنند. آنجا در زمان قدیم بسیار مهم بوده و محل جلسات اداره کشور بوده است.

از اینکه در این مطلب هم با مجله گردشگری هم اقلیم همراه بودید سپاسگذاریم.