تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

اگر دلتان هوای زیارت ایوان نجف، صحن باصفای حرم امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) را کرده و دوست دارید هر جور که شده امسال راهی کربلا شوید و در طول مسیر بین‌الحرمین از مقتل فرزندان و یاران با وفای امام حسین (ع) هم دیدن کرده و یک‌دلِ‌سیر با امام حسین درد و دل کنید تا سبک شوید و سپس دست‌پُر و حاجت‌روا شده به ایران بازگردید؛ اما نگران هزینه‌های سربه‌فلک کشیده هستید و نمی‌‌دانید که هزینه سفر به کربلا چقدر است؟ این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید تا در مورد هزینه سفر به کربلا و راه‌های سفر به کربلا با قیمت ارزان اطلاعات کسب کنید.

سفر به کربلا

کربلا، یکی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی دنیاست که در کشور عراق قرار دارد. سالانه بسیاری از محبان و عاشقان اهل‌بیت از ایران و سراسر جهان برای زیارت قبور مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به کربلا سفر می‌کنند. جای بسی خوشحالی‌ست که در طی سال‌های اخیر با وجود برقراری امنیت نسبی در این شهر، سفر به کربلا بسیار راحت شده و به همین دلیل این شهر زیارتی تقریباً در تمامی ماه‌های سال‌ مورد استقبال زائران قرار دارد. اما در بین تمام ایام سال زمان‌های خاصی مانند ماه‌های محرم و صفر و خصوصاً در اربعین حسینی تعداد زائران به اوج خود می‎رسد و در این روز کربلا به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری دنیا و بین‌الحرمین به یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین مکان تجمع‌‌های مذهبی جهان تبدیل می‌شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

سفر به کربلا

سفر به کربلا معمولاً به چند صورت انجام می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل راحت‌تر بودن و سرعت بیشتر، سفر هوایی به کربلا را انتخاب کرده و از عهده هزینه سفر به کربلا با هواپیما برمی‌آیند لذا با خرید بلیط هواپیما راهی سفر می‌شوند. اما زائران دیگری هم هستند که ترجیح می‌دهند سفرشان اقتصادی‌تر باشد و سفر با قطار را انتخاب می‌کنند تا بتوانند از عهده هزینه سفر به کربلا با قطار برآیند، پس با خرید بلیط قطار رهسپار کربلا می‌شوند. از آنجایی‌که سفر به کربلا خصوصاً در ایام اربعین معمولاً بیشتر به دو صورت انفرادی و گروهی انجام می‌شود و بسیاری از زائران همراه با دوستان یا خانواده خود به کربلا سفر می‌کنند و تنها قادر به پرداخت هزینه سفر زمینی به کربلا هستند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند سفرشان را با اتوبوس انجام داده و خودشان را به دیار عاشقان حسینی برسانند.

اگر شما هم قصد سفر به کربلا را دارید، اما نمی‌دانید که هزینه سفر به کربلا با سازمان حج و زیارت چقدر برایتان درمی‌آید، و یا اگر قصد سفر هوایی را به صورت انفرادی دارید و می‌خواهید بدانید هزینه سفر به کربلا با پرواز چقدر می‌شود، و اگر تصمیم دارید با تور سفر کنید هزینه سفر به کربلا با تور چقدر می‌شود، و در صورتی‌که بخواهید با پیاده‌روی خودتان را به کربلا برسانید هزینه سفر به کربلا پیاده در چه حدودی تعیین می‌شود؛ پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید تا بتوانید از تمامی هزینه‌های سفر به کربلا از طریق راه‌های مختلف اطلاعات کاملی کسب کرده و بهترین تصمیم را داشته باشید.

لیست هزینه سفر به کربلا در سال 1401

از آنجایی‌که شهر کربلا به دلیل وجود دو بارگاه مطهر امامان ما تبدیل به یک شهر مذهبی، معنوی و پر رفت‌وآمد شده است؛ تمام مسلمانان جهان آرزوی تشرف به کربلا را دارند. اگر شما هم همچون هزاران عاشقان حسینی آرزوی زیارت دارید و برای اولین بار است که می‌خواهید به کربلا تشرف یابید، بهتر است قبل از سفر یک برآورد هزینه داشته باشید تا بدانید هزینه‌های سفر به کربلا چقدر برایتان آب می‌خورد. در ادامه با لیستی از این هزینه‌ها آشنا خواهید شد.

پاسپورت

اگر تاکنون سفر خارجی رفته باشید، طبیعی‌ست که گذرنامه داشته باشید؛ اما اگر گذرنامه ندارید و یا پاسپورت‌تان نیاز به تعویض یا تمدید دارد برای دریافت آن باید به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنید. در نظر داشته پاسپورت جدید بین 7 تا 20 روز به آدرس محل سکونت شما ارسال می‌شود.

ویزای عراق

سال‌های قبل زائران برای سفر به عراق باید قبل از عزیمت، ویزا تهیه می‌کردند. اما اکنون هزینه ویزای زیارتی و سیاحتی عراق از دوش زائران ایرانی برداشته شده و دیگر نیازی نیست برای رفتن به کشور عراق ویزا تهیه کنند.

عوارض خروج از کشور

اگر تاکنون تجربه سفر خارجی را داشته باشید، می‌دانید که برای هرگونه مسافرت خارجی باید هزینه عوارض خروج از کشور را بپردازید. مقدار این هزینه براساس تعداد دفعات خروج شما از کشور تعیین می‌شود و اصلی‌ترین مدرک لازم برای پرداخت عوارض، گذرنامه است. توجه داشته باشید که عوارض خروج از کشور را می‌توانید در گیت‌های هوایی و زمینی به هنگام خروج و یا قبل از سفر به صورت آنلاین پرداخت کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که از زائران عتبات در ایام اربعین، هیچ هزینه‌ای بابت عوارض خروج از کشور دریافت نمی‌شود.

دریافت پول عراقی

واحد پول عراق دینار و واحد جزء پول عراق فلوس می باشد. هر 1 دینار عراق معادل 1000 فلس یا فلوس است.  است. اگر قصد سفر به عراق را دارید، باید با مراجعه به صرافی‌های ایران و یا عراق پول‌های خود را به دینار تبدیل کنید.

حمل‌و‌نقل برای رسیدن به عراق

برای رسیدن به عراق روش‌های متفاوتی از جمله استفاده از هواپیما، قطار و اتوبوس وجود دارد که هزینه و مدت زمان سفر با هر کدام متفاوت بوده و هرکسی با توجه به توان مالی‌اش یکی را برمی‌گزیند. اگر شما مشکل مالی ندارید و توان پرداخت هزینه سفر به کربلا با هواپیما از مشهد را دارید؛ توصیه ما به شما این است که با خرید بلیط هواپیما خارجی سفری پر سرعت و همراه با رفاه و آسایش بیشتری را شروع کنید.

اقامت در عراق

شهر کربلا از گران‌ترین شهرهای عراق برای سفر و اقامت است. هتل‌های عراق با توجه به فاصله‌شان تا حرم، درجه کیفی و خدماتی که ارائه می‌دهند، قیمت‌های متفاوتی دارند که می‌توانید با توجه به بودجه مدنظرتان یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در آن اقامت گزینید. اگر می‌خواهید هزینه اقامت‌تان در عراق به صفر برسد، می‌توانید در ایامی مانند اربعین که مردم شهرهای زیارتی عراق از زائران ایرانی برای اسکان در منازل شخصی خود دعوت می‌کنند به کربلا سفر کنید.

خورد و خوراک در عراق

از آنجایی‌که رستوران‌های درون‌شهری و بین‌شهری کشور عراق از نظر بهداشت و نظافت در وضعیت مطلوبی قرار ندارند، و طبخ غذا در آنجا با ایران متفاوت است، بهتر است برای صرف غذای خود از رستوران‌های شناخته شده و مطمئن استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید با تور سفر کنید، که هزینه وعده‌های غذایی شما به عهده تور است. در صورتی‌که می‌خواهید برای صرف وعده‌هایی خود هزینه‌ای پرداخت نکنید، پیشنهاد می‌کنیم در ایامی مانند دهه اول محرم و ایام منتهی به اربعین به کربلا بروید؛ زیرا با وجود موکب‌های فراوانی که در طول مسیر برای خدمت‌رسانی به زائران برپا شده است می‌توانید به‌طور رایگان در تمامی ساعات شبانه‌روز از وعده‌های غذایی، میان وعده و انواع نوشیدنی‌ها بهره‌مند شوید.

رفت‌وآمد در عراق

از دیگر موارد مهمی که در سفر به کربلا باید به آن توجه کنید، هزینه حمل‌ونقل درون و برون شهری است. برای رفت‌وآمد به حرم امامان، قبور دیگر یاران امام و فرزندان‌شان و سایر اماکن مقدس و رفتن به بازار و همچنین گشت‌وگذار برون شهری در کشور عراق و رفتن به اماکن زیارتی نجف، کاظمین و سامرا باید از وسایل نقلیه موجود در این کشور استفاده کنید. اگر می‌خواهید از حمل‌ونقل خود مطمئن باشید و از روشی ایمن برای رفت‌وآمد خود و اعضای خانواده‌تان استفاده کنید، بهترین راه اجاره خودرو است. چراکه بهتر است از اتوبوس‌های درون و برون‌شهری و تاکسی‌های شخصی به دلیل قیمت بالای آن و عدم امنیت استفاده نکنید.

راه‌های سفر به کربلا و هزینه‌های آن

اگر می‌خواهید بدانید از بین راه‌هایی که برای رسیدن به کربلا وجود دارد، کدام روش و هزینه‌های آن مناسب شماست با ما همراه باشید.

راه های سفر به کربلا

سفر به کربلا با هواپیما

اگر به دنبال روشی آسان و سریع برای سفر به کربلا هستید و برای پرداخت هزینه سفر به کربلا با هواپیما از تهران و یا هر شهری که هستید، نگرانی مالی ندارید؛ بهترین گزینه پیش‌روی شما سفر هوایی به کربلاست. قیمت بلیط هواپیما و هزینه سفر هوایی به کربلا از مشهد یا دیگر شهرهای ایران با توجه به مبدأ و مقصد (بغداد – نجف) مورد نظر شما متفاوت است. توجه داشته باشید که در سفر به کربلا باید بلیط هواپیما خود را به مقصد نجف یا بغداد بخرید؛ چون کربلا فرودگاه ندارد. و پس از آن می‌توانید از نجف یا بغداد عازم کربلا شده و به زیارت مرقد مطهر امامان بروید. برای مثال، اگر می‌خواهید از مشهد عازم کربلا شوید باید بلیط هواپیما مشهد بغداد یا بلیط هواپیما مشهد نجف را خریداری کنید و در صورتی‌که می‌خواهید از تهران به کربلا سفر کنید باید بلیط هواپیما تهران بغداد یا بلیط هواپیما تهران نجف را خریداری کنید.

اگر تاکنون تجربه خرید بلیط هواپیما خارجی را نداشتید و یا به عراق سفر نکرده‌اید، یوتراوز به شما کمک می‌کند تا ارزان‌ترین بلیط هواپیما را پیدا کنید.

سفر به کربلا در اربعین با هواپیما

اگر قصد دارید خودتان را برای اربعین به کربلا برسانید و برای پرداخت هزینه سفر به کربلا در اربعین مشکلی ندارید، توجه داشته باشید که در این ایام باید بلیط هواپیمای خارجی خود را به مقصد نجف خریداری کنید. چراکه مقصد پروازهایی که در اربعین از ایران عازم عراق می‌شوند، شهر نجف است و شما می‌توانید پس از زیارت حرم حضرت علی (ع) از نجف عازم کربلا شده و به زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) بروید. معمولاً این سفر در ایام اربعین مورد استقبال قرار می‌گیرد، چراکه همزمان به زیارت حضرت امیرالمومنین (ع) نیز مشرف می‌شوید.

سفر به کربلا با قطار

اگر جزو آن دسته از زائرینی هستید که دوست دارید سفر چند مسیره را تجربه کنید و هزینه‌های سفر به کربلا برایتان ارزان‌تر دربیاید، سفر با قطار یکی از بهترین گزینه‌هاست. قیمت سفر به کربلا با قطار در مقایسه با سفر هوایی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است و به همین دلیل مورد استقبال زائران بیشتری قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید با قطار از مشهد راهی کربلا شوید می‌توانید از 2 مسیر اقدام کنید. مسیر اول: باید در ابتدا بلیط قطار مشهد – تهران و سپس تهران – شلمچه را خریداری کنید. زمانی‌که به مرز شلمچه رسیدید از آنجا با اتوبوس تا بصره می‌روید و سپس از بصره با قطار به کربلا مشرف می‌شوید. اما خوب است بدانید مبلغی که در ابتدا برای خرید بلیط قطار تهران – کربلا پرداخت کرده‌اید برای هر سه مرحله از سفر شماست و دیگر مجبور به پرداخت هزینه جدا در طی سفر خود نیستید. مسیر دوم: اگر جزو آن دسته از زائرینی هستید که می‌خواهید با پیاده‌روی به کربلا برسید، این مسیر مناسب شماست. در این مسیر می‌توانید با خرید بلیط قطار مشهد دورود خودتان را به استان لرستان برسانید و از آنجا با خودرو شخصی یا اتوبوس به ایلام و سپس به مرز مهران (نزدیک‌ترین مرز زمینی به کربلا) بروید. بدین ترتیب پس از رسیدن به مرز مهران می‌توانید بقیه مسیر را با دیگر زائرین همراه شوید و به صورت پیاده به کربلا بروید.

سفر به کربلا با اتوبوس

اگر به دنبال کم کردن هزینه‌های سفرتان هستید و می‌خواهید در طول مسیر از مناظر طبیعی راه‌ها هم بی‌بهره نمانید، بهترین پیشنهاد پیش‌روی شما خرید بلیط اتوبوس از شهر مبدأ به یکی از پایانه‌های مرزی است. در شروع سفر با اتوبوس راهی یکی از پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی می‌شوید، و پس از عبور از مرز با اتوبوس‌های عراقی به سمت نجف، سامرا و کاظمین حرکت می‌کنید. زمانی‌که زیارت قبور ائمه اطهار را در این شهرها انجام دادید، وقت آن رسیده تا عازم کربلا شوید. به یاد داشته باشید برای اینکه با ازدحام، شلوغی و گران شدن وسایل حمل‌ونقل روبرو نشوید، بهتر است صبح اول وقت به پایانه‌های مرزی برسید.

سفر به کربلا با ماشین شخصی

اگر دوست دارید با ماشین شخصی به کربلا بروید و دردسرهای رانندگی در جاده و خطرات آن، کارهای گمرک و هزینه‌های بالای سوخت و هزینه‌های جانبی آن را تقبل ‌می‌کنید، در نظر داشته باشید قبل از هر چیز باید ماشین خود را کاپوتاژ (سرویسی یکساله برای دریافت پلاک بین‌المللی) کنید. اگر قصد مشرف شدن به کربلا در ایام اربعین را دارید، باید در نظر داشته باشید که ورود خودرو شخصی به خاک عراق در زمان‌های خاصی در این ایام امکان‌پذیر است. اما با در نظر گرفتن هزینه سفر به کربلا با ماشین شخصی و مسیر طولانی، خستگی و خطرات موجود راه، خرید بلیط هواپیما بهترین راه برای سفر به کربلاست. توصیه ما به شما این است، اگر می‌خواهید در ایام مذهبی خودتان را به کربلا برسانید، دو ماه قبل از تاریخ سفرتان، بلیط نجف یا بغداد را خریداری کنید.

سفر به کربلا با تور (کاروان‌های زیارتی)

اگر دوست دارید سفری بی‌دردسر و گروهی را تجربه کنید و هیچ نگرانی بابت هزینه‌های سفر مثل کرایه اتوبوس برای رفت‌وبرگشت، اقامت در هتل، خورد و خوراک، حمل‌ونقل داخل شهری و … را نداشته باشید و همه کارها را به یک نفر بسپارید و با خیالی آسوده سفر کنید و تنها به زیارت بپردازید، بدون شک بهترین گزینه برای این سفر همراه شدن با تورهای زیارتی است. شما می‌توانید به دو صورت با تور به کربلا سفر کنید که هر کدام هزینه‌‍‌های جداگانه‌ای را دارد. روش اول سفر با کاروان هوایی و دیگری سفر با کاروان زمینی. مدت زمان سفر با کاروان معمولاً 7 روزه و هزینه سفر به کربلا با کاروان هوایی طبیعتاً بیشتر از هزینه سفر به کربلا با کاروان زمینی است. هزینه تور کربلا بستگی به زمان برگزاری تور، نوع پرواز، درجه هتل و خدمات جانبی تور دارد.

تورهای کربلا معمولاً به صورت دو مسیره برگزار می‌شوند، یعنی مقصد اول شهر نجف و مقصد نهایی کربلاست. در صورتی‌که امنیت برقرار باشد، امکان زیارت در کاظمین و سامرا نیز نصیب‌تان می‌شود. کاروان‌های زیارتی کربلا در تمام ایام سال مثل ایام نوروز، ماه رمضان، ایام محرم و سفر، اربعین و تمامی فصل‌های سال برگزار می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به دلخواه‌تان تور هوایی یا زمینی را انتخاب کرده و راهی کربلا شوید.

اگر با تور کربلا سفر کنید، این فرصت را دارید که تمام خدمات سفر را با بهترین کیفیت و در عین حال پایین‌ترین قیمت در اختیار داشته باشید. از آنجایی‌که مجریان تور با شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها قرارداد دارند و تخفیف‌های خوبی از آن‎ها دریافت می‌کنند؛ بنابراین، هزینه‌ای که بابت خرید تور می‌پردازید در مقایسه با هزینه‌هایی که برای سفر شخصی انجام می‌دهید، به مراتب کمتر خواهد بود. علاوه بر این، چون تور کربلا تمامی 0 تا 100 کارهای مربوط به سفر را بر عهده دارد؛ در این صورت شما هیچ دغدغه و نگرانی در مورد فعالیت‌های مربوط به سفر ندارید و می‌توانید از این سفر معنوی نهایت استفاده را داشته باشید.

بهترین زمان سفر به کربلا

اگر می‌خواهید بدانید بهترین زمانی‌که می‌توانید به کربلا سفر کنید چه موقعی‌ است؟؛ لازم است در نظر داشته باشید بهترین زمان سفر به کربلا براساس فاکتورهای مختلفی چون شرایط آب‌وهوایی، مناسبت‌های مذهبی و شمار جمعیت سنجیده می‌شود.

بهترین زمان سفر به کربلا

براساس شرایط جوی و آب‌وهوایی کشور عراق، بهترین زمان برای سفر به کربلا از نظر خنک و معتدل بودن آب‌و‌هوا اوایل فصل بهار (فروردین ماه) و اوایل و اواسط فصل پاییز (مهرماه و آبان ماه) است. در مقابل نامناسب‌ترین زمان برای سفر به کربلا از نظر گرم بودن شرایط آب‌وهوایی اوایل و اواسط فصل تابستان (تیر ماه و مرداد ماه) و از نظر سرد بودن بهمن ماه است، چراکه در این ماه‌ها کربلا گرم‌ترین و سردترین روزهای سال را دارد که زیارت را برای شما دشوار می‌کند.

از آنجایی‌که کربلا برای مسلمانان و علی‌الخصوص شیعیان، بسیار حائز اهمیت است، پس بهترین زمان سفر به کربلا از نظر مناسبت‌های مذهبی در طول سال می‌تواند ایام محرم و صفر (تاسوعا و عاشورای حسینی و اربعین) و ایام ولادت سالار شهیدان و باب‌الحوائج باشد.

اگر بخواهید در زمان‌هایی به کربلا سفر کنید که شمار جمعیت در آنجا بیشتر باشد طبیعتاً ایام محرم و صفر و ولادت‌ها بهترین زمانی است که می‌توانید برای سفر انتخاب کنید. در این ایام به واسطه شلوغی کربلا، امنیت بیشتری هم در این منطقه برقرار است. اما اگر بخواهید زمانی را انتخاب کنید که شمار کمی از زائران در کربلا حضور داشته باشند تا با خیالی آسوده و خاطری جمع به زیارت بپردازید و در صف‌های طولانی برای زیارت حرم قرار نگیرید، تمامی روزهای سال به جز ایام مناسبت‌های مذهبی وقت مناسبی برای زیارت است.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای کربلا

اگر بخواهید برای ایام سوگواری خودتان را به کربلا برسانید و دغدغه تمام شدن بلیط‌ها را نداشته باشید، بهتر است از دو ماه قبل برای پروازتان، بلیط هواپیما را رزرو کنید. چراکه در این مواقع بلیط‌ها با قیمتی مناسب‌تر عرضه شده و با مشکل نبود بلیط هواپیما روبه‌رو نخواهید شد. اما اگر در شرایطی هستید که دوست دارید نه‌تنها از راه هوایی به کربلا سفر کنید، بلکه هزینه کمتری را هم پرداخت کنید و از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوید، پیشنهاد ما به شما این است که چمدان‌تان بسته و پول‌تان همیشه آماده باشد تا به محض وجود بلیط لحظه آخری هواپیما در سایت‌های معتبر، بلیط‌تان را خریداری کرده و راهی کربلا شوید.

قیمت بلیط هواپیما کربلا

قیمت بلیط هواپیما کربلا با توجه به اینکه کدام ایرلاین را برای پروازتان انتخاب کنید و اینکه بخواهید پروازهای توقف‌دار را انتخاب کنید یا نه، و اینکه قصد داشته باشید در ایام پر متقاضی سفر کربلا (تاسوعا و عاشورای حسینی و اربعین) سفر کنید یا خیر؟ متفاوت بیان می‌شود. اما به‌طور کلی اگر می‌خواهید از قیمت‌های مختلف پرواز به نجف و بغداد اطلاعات کسب کرده و از آفرها و تخفیفات ویژه هم برخوردار شوید، می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن یوتراوز قیمت‌های مختلف بلیط هواپیما نجف یا بغداد و اطلاعات کامل آن‌ها را ببینید و در کثری از ثانیه بلیط خود را خریداری کنید.

راهنمای خرید بلیط هواپیما سفر به کربلا

اگر دوست دارید با قیمت ارزان به عتبات عالیات مشرف شوید و برای سیاحت و گردشگری به دیگر نقاط ایران و جهان بلیط هواپیما و قطار را با مقرون‌به‌صرفه‌ترین حال ممکن خریداری کنید و از اجاره هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان و شیک در ایران و سایر کشورها بهره‌مند شوید، برخی از سایت‌های گردشگری مثل یوتراوز این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا از کلیه خدمات سفر در یک سایت و تنها با یک کلیک بهره‌مند شوید. به خاطر داشته باشید اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از خدمات گردشگری آنلاین استفاده کنید، می‌توانید از هدایای ویژه جهت اولین خرید نیز بهره‌مند شوید.