تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بسیاری از زائرین و مسافرینی که قصد سفر به مشهد با خرید بلیط هواپیما مشهد و یا از طریق راه های دیگر را دارند، برای برنامه ریزی مالی سفر خود نیاز به یک راهنمای هزینه در مقصد مورد نظر دارند. دراینجا سعی می کنیم به اختصار هزینه های تقریبی سفر به مشهد که شامل خرید بلیط، اقامت، رستوران، گردش، خرید و … را برایتان شرح دهیم.

مشهد دومین کلان شهر ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام است که به همین دلیل هرساله تعداد زیادی مسافر و زائر به این شهر سفر می کنند. شهر مشهد برای پذیرا بودن این طیف وسیع از مسافران گزینه های متنوع زیادی را در انتخاب نوع اقامت، تفریحات، غذا و … ایجاد کرده است. بنابراین با دانش کافی نسبت به موارد پیش رو می توانید انتخاب کنید که سفری بسیار ارزان و یا لوکس به این شهر داشته باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

هزینه های سفر به مقصد مشهد که بهتر است آنها را بدانید!

هزینه تهیه بلیط هواپیما برای سفر به مقصد مشهد

شما برای سفر به مشهد می توانید از طریق هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی اقدام به مسافرت کنید که هر کدام از این روش ها هزینه مربوط به خود را دارد، ولی آسان ترین و سریع ترین روش برای رسیدن به مشهد به وسیله خطوط هوایی است. همانطور که می دانید سفر های هوایی همیشه از هزینه بیشتری نسبت به سفر های زمینی برخوردار بوده اند ولی خب همچنان راحتی این نوع سفر با توجه به زمان کمتر صرف شده، بیشتر است. هزینه تهیه پرواز تهران مشهد به طور متوسط ۲۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بسته به نوع پرواز و زمان آن متغییر است. بقیه مسیر های هوایی با توجه به دور یا نزدیک بودن می توانند قیمت های متفاوت تری داشته باشند.

 تنوع هزینه اقامت در هتل های لوکس تا مهمانپذیر و هتل های ارزان

یکی از مهم ترین جنبه های سفر به شهر جذاب مشهد، هتل و محل اقامت شماست. اگر قصد تهیه بلیط هواپیما و سفر به مشهد را دارید می توانید هتل ها، مسافرخانه ها، حسینیه و … را با توجه به علایق و بودجه خود، به عنوان محل اقامت انتخاب کنید. هر کدام از این موارد هزینه های متفاوتی خواهند داشت. سال های اخیر، کیفیت هتل های مشهد افزایش چشمگیری داشته و تعداد هتل های مشهد بسیار زیاد است و مسافرین برای رزرو هتل در مشهد، گزینه‌های متعددی پیش رو دارند. بنابراین اگر نگران هزینه خود نیستید می توانید در بهتر هتل های پنج ستاره مشهد مثل هتل قصر طلایی و درویش اقامت داشته باشد که هزینه هر شب اقامت برای یک نفر در این هتل ها به طور تقریبی از ۵۰۰ هزار تومان شروع می شود و به بالا ادامه دارد.

در مشهد هتل ها و اقامتگاه های ۴ و ۳ ستاره زیادی هستند که همچنان از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و شما می توانید با توجه به بودجه خود در داخل یکی از این هتل ها اقامت داشته باشید. هتل هایی مثل هتل الماس و آرمان از این دسته هتل ها هستند که باز هزینه کمتر امکانات بسیاری را در اختیار مهمانان خود می گذارند. هزینه ی هر شب اقامت در این هتل ها برای یک نفر به طور متوسط بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان میشود.

در ادامه برای کسانی که قصد دارند هزینه ی کمتری صرف اقامت و هتل بپردازند می توانند از مهمان پذیر ها و اقامتگاه های ۲ و ۱ ستاره استفاده کنند. این اقامتگاه ها می توانند فضای کافی و مناسبی را برای میهمانان خود با هزینه ی خیلی کمتر از هتل های لوکس فراهم کنند. هزینه ی اقامت در این مهمان پذیر و هتل ها از قیمت بسیار پایین شروع شده و تقریبا تا ۲۰۰ هزار تومان ادامه دارند.

در انتها باید بگوییم که بهتر است پیش از هر اقدامی، اولویت‌های خود را مشخص کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هتل‌شان به حرم امام رضا(ع) نزدیک باشد. از آنجایی که تعداد زیادی از هتل های مشهد در نزدیکی حرم ساخته شده‌اند، نیاز این گروه از افراد به راحتی تأمین می‌شود. نزدیک بودن هتل به حرم در ایام شلوغ مانند تعطیلات و شهادت‌ها، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. موضوع دیگری که در رزرو هتل مشهد، مورد توجه قرار می‌گیرد، امکانات موجود در هتل‌هاست. طبیعی است که هر چه امکانات هتل ها بیشتر باشد، هزینه‌ای هم که برای اقامت در آنها گرفته می‌شود، بیشتر است. البته عامل دیگری که در کنار تمام این عوامل نقش مهمی در تعیین هزینه هتل های مشهد دارد، میزان لوکس بودن هتل هاست. در حال حاضر برخی از هتلهای مشهد، به قدری شیک و لوکس هستند که نظیرشان در سایر نقاط کشور به سختی یافت می شود.

هزینه های سفر به مقصد مشهد که بهتر است آنها را بدانید!

هزینه غذا و رستوران در مشهد

علاوه بر مکان ها و جاذبه های دیدنی و مراکز خرید مشهد، رستوران‌ های متنوع و معروفی در سطح این شهر پهناور وجود دارد که توانسته است هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر ایران به خود جذب ‌کند. این رستوران ها منو ها و خدمات متفاوتی را به مشتریانشان ارائه می کنند و موضوع حائز اهمیت اینجاست که پیدا کردن رستوران خوب و مناسب در شهری به بزرگی مشهد کار نسبتا راحتی است و خوشبختانه هر گردشگری با هر سلیقه‌ای به راحتی می تواند به رستوران دلخواه خود دسترسی داشته باشد. شهر مشهد همانند هر شهر دیگری دارای رستوران های لوکس فراوانی است که بعضی از آن ها غذای ایرانی و برخی دیگر غذاهای خارجی و فست فود سرو می کنند بنابراین بهتر است اول نوع غذایی که مایل به تهیه آن هستید را مشخص کنید. مانند رستوران پسران کریم، باغ زیتون، تشریفات و … که قیمت حدودی هر پرس غذا در این رستوران ها بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزارتومان است. اما در مشهد رستوران هایی با کیفیت غذایی بالا و قیمت مناسب تر هم بسیار زیاد است مثل فود کورت اطلس، نسیم لبنان و… که قیمت حدودی از ۵۰ هزار تومان تا ۱۵۰ است. در آخر فست فود های و رستوران های خیابانی دیگری هم در شهر مشهد پیدا می شوند که از قیمت های کمتری برخوردار باشند و شما می توانید در سطح شهر به این رستوران ها مراجعه کنید.

هزینه های تفریحی و بازدید از مراکز دیدنی کلان شهر مشهد

شهر مشهد علاوه بر حرم مطهر امام رضا (ع)، جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی زیادی دارد که تعدادی از این جاذبه ها نیازمند پرداخت هزینه هستند. مراکز فرهنگی در مشهد چون باغ موزه نادری، آرامگاه فردوسی و … هزینه ی اولیه برای ورود دریافت میکنند که تقریبا بین ۵ تا ۳۰ هزار تومان متغیر است. ورود به مراکز تفریحی آبی مثل موج های آبی، موج های خروشان و … با پرداخت تقریبا ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان امکان پذیر است. مکان های تفریحی چون شهربازی ها، پارک چالیدره و … با توجه به زمان و استفاده از امکانات قیمت متغیری از ۲ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان و یا بیشتر نیازمند پرداخت است.

هزینه های سفر به مقصد مشهد که بهتر است آنها را بدانید!

شهر مشهد تفریحات رایگان زیادی دارد مثل پارک وکیل آباد، کوهسنگی، زشک، طرقبه و شاندیز و … که هر کدام از آن ها از امکانات خوبی هم برخوردار هستند که مسافران با توجه به بودجه ی خود می توانند از این تفریحات هیجان انگیز و جذاب هم لذت ببرند.