تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

هفت دلیل برای سفر به استانبول

 

استانبول دارای بیش از 2500 سال تاریخ ، فرهنگ و سنت ، مکان های دیدنی شگفت انگیز ، زندگی شبانه پر جنب و جوش و مناظر نفس گیر می باشد. این کلانشهر یک مکان غنی از تاریخ و فرهنگ است که نمی توانید بازدید از آن را دست بدهید. هر چند که جاهای دیدنی استانبول زیاد می باشد اما در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم به 7 دلیل اشاره خواهیم کرد که چرا باید برای سفر به استانبول برنامه ریزی کنید.

اجاره روزانه خانه در تهران

1- استانبول، شهر چهار امپراتوری

رم و استانبول هر دو بیش از دو و نیم هزار سال قدمت دارند ، اما در بیشتر اوقات استانبول بزرگتر ، با نفوذتر و ثروتمندتر از رم بود.استانبول پایتخت چهار امپراتوری بوده است: امپراتوری روم (330-395) ، امپراتوری بیزانس (395-1204) ، امپراتوری لاتین (1204-1261) ، امپراتوری بیزانس (1261-1453) و امپراتوری عثمانی (1453) -1922). تاریخ استانبول بسیار غنی است و هنوز می توان بقایای هر یک از این امپراتوری ها را مشاهده کرد.

امپراتوری عثمانی

2- استانبول، شهر تضادها

همانطور که می دانید ، استانبول جایی است که شرق با غرب دیدار می کند ، یا بالعکس. این مکان منحصر به فرد همراه با تاریخچه اش و ساکنان آن با پیشینه های مختلف فرهنگی ، شهر استانبول را به یک مجموعه واقعی تبدیل کرده است.در استانبول ساختمان های قدیمی در نزدیکی آسمان خراش های مدرن قرار دارند. در همان منطقه مساجد ، کلیساها و کنیسه ها، در کنار یکدیگر وجود دارند. مسلمانان لیبرال و محافظه کار به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر ، همراه با مردم از ده دین و اعتقاد دیگر زندگی می کنند. با این حال ، همه آنها یک چیز مشترک دارند: مهمان نوازی معروف در ترکیه .

ایاصوفیه

3- استانبول، شهر نشانه های شگفت انگیز

با وجود قدمت بالای این شهر ، خوشبختانه بسیاری از بقایای گذشته مجلل استانبول دست نخورده باقی مانده است. آثار تاریخی  و میراث فرهنگی این کلانشهر چشمگیر است.آیا کسی هست که در مورد مکان های دیدنی مانند ایاصوفیه ، کاخ توپکاپی ، مسجد آبی ، کاخ دولماباهچه ، بازار بزرگ و بازار ادویه چیزی نشنیده باشد.همچنین نقاط کمتر شناخته شده ، اما زیبا ، مانند مسجد سلیمانیه ، آب انبار کلیسا ، برج گالاتا و همچنین کلیساهای بی شماری از دوران بیزانس وجود دارد.

4- استانبول، ترکیبی عالی از غذاهای شرقی و غربی

ترکیبی از فرهنگ های قدیمی نیز تأثیر بسزایی در غذا خواهد گذاشت. در استانبول می توانید غذاهای مختلفی ، از غذاهای اصیل عثمانی ، بیش از غذاهای معمولی ترک با غذاهای خوشمزه و غذاهای گوشتی یا ماهی گرفته تا غذا های مدرن ، میل کنید. به هر حال اگر هنوز اشتهای شما باقی مانده است ، یکی از دسرهای ترکی را امتحان کنید.

غذای ترکی

5- استانبول ،شهری با زندگی شبانه پر جنب و جوش

به لطف موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد استانبول ، بهترین مکانهای تفریحی شبانه در کنار بسفر  واقع شده اند و منظره ای از افق با شکوه را ارائه می دهند. زندگی شبانه پر جنب و جوش است ، با انتخاب های فراوان برای جلب رضایت همه سلیقه ها.اگر مهمانی شبانه مورد علاقه شما نیست و شما ترجیح می دهید در تراس کافه استراحت کنید ، گزینه های زیادی نیز برای این کار وجود دارد.

استانبول

6- استانبول، شهر خرید

فروشگاه های زیادی در استانبول وجود دارد. برای خرید های لوکس می توانید با بازدید از یکی از مراکز خرید مدرن که در سراسر شهر وجود دارند، اقدام کنید. یا می توانید صنایع دستی را که توسط طراحان و صنعتگران محلی در مناطق کمتر توریستی شهر وجود دارند پیدا کنید.اگر اهل چانه زدن هستید، بازار بزرگ برای شما بهشت ​​روی زمین است. همچنین فراموش نکنید که باید ادویه های عجیب و غریب ، زیتون یا تعداد زیادی آجیل موجود را تهیه کنید.

7- استانبول، شهری با منظره های نفسگیر

استانبول منظره های نفس گیر کمی ندارد. یکی از این موارد شبح شهر است که هنگام غروب خورشید از قایقی در تنگه بسفر دیده می شود. در وهله دوم نمایی از پل ها دیده می شود ، متأسفانه برای تجربه آن نیاز به یک سواری دارید. برای دیدن 360 درجه پانوراما از استانبول ، می توانید از برج گالاتا یا از روی یکی از پشت بام بار ها دیدن کنید.