تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی بندر لنگه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی بندر لنگه را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با دیدنی های این شهر در استان هرمزگان در ادامه با ما همراه باشید.

استان هرمزگان نام یکی از استان‌های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته‌ است و قطب گردشگری و اقتصاد ایران است. این استان حدود ۶۸هزار کیلومتر مربع (کمابیش اندازه کشور گرجستان) مساحت دارد که از این نظر هشتمین استان کشور است. جنوب این استان را آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان در نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر دربرگرفته‌ است. یکی از شهرهای این استان بندر زیبای لنگه است.

اجاره روزانه خانه در تهران

بندر لنگه (Bandar Lengeh) یکی از شهرهای استان هرمزگان ایران است. این شهر مرکز شهرستان بندر لنگه و یکی از بنادر مهم جنوب کشور است. فاصله بندر لنگه تا شهر لار 280 کیلومتر و تا بندر عباس 192 کیلومتر و تا بوشهر 420 کیلومتر و تا شهر بستک 170 کیلومتر است. هوای شهر بندر لنگه مانند سایر شهرهای ساحلی مرطوب و در تابستان گرم است.

دیدنی های بندر لنگه

بندر کنگ 

بندر کنگ در 6 کیلومتری شرق بندر لنگه قرار دارد. فاصله بندرکنگ تا بندرعباس 165 کیلومتر است. منطقه‌ای گسترده‌ ای است از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران. بیشتر اهالی کنگ شافعی مذهب و فارسی زبان هستند و با لهجه بندری صحبت می کنند.

جاهای دیدنی بندر لنگه
جاهای دیدنی بندر لنگه

منطقه بیابانی سایه خوش

سایه‌خوش محلی است که در آن صحرا به دریا می‌پیوندد. منطقه بیابانی سایه‌خوش در نزدیکی خلیج فارس قرار دارد. این منطقه صحرایی به دلیل شکل‌ عجیب صخره‌ها و سکوت و آرامش زیادش شناخته‌شده‌ است. کلوت‌های جالب سایه‌خوش بر اثر فرسایش آب و باد شکل متفاوتی دارند. نخلستان‌ها نیز جلوه‌ای زیبا به این منطقه بخشیده‌اند.

Kaluts 487102 1920px 16x7 1

تنگه بنو

تنگه بنو از جاهای دیدنی بندرلنگه است که در پنج کیلومتری آن و در میان منطقه‌ای کوهستانی جای گرفته است. برای رسیدن به این تنگه باید مسیری پرهیجان و سخت را طی کنید و راه رسیدن به آن نیز پر و پیچ‌وخم است، به‌گونه‌ای که ۳۰ دقیقه پیاده‌روی باید داشته باشید و از صخره و کوه بالا بروید؛ اما این ابتدای راه است و بعد از آن ۱۲ آبگیری پیش رو دارد که از آن‌ها هم باید عبور کنید. البته این مسیر، ارزش رسیدن به بهتشی چون بنو را دارد که به‌ محض دیدنش حیرت زده خواهید شد.

جاهای دیدنی بندر لنگه
جاهای دیدنی بندر لنگه

عمارت فکری

عمارت فکری از خانه‌های تاریخی بندر لنگه است. عمارت فکری توسط عبدالواحد فکری در دوره قاجار بنا شد. عبدالواحد از تاجرهای معروف بندر لنگه بود و این عمارت را با هدف سکونت خانواده و محلی برای تجارت و بازرگانی ساخت؛ به همین دلیل عمارت در دو بخش اندرونی و بیرونی ساخته شده است. ۲۵ اتاق،‌ دو زیرزمین و یک حیاط مرکزی از اجزای تشکیل‌دهنده عمارتند. در عمارت پنج بادگیر مشاهده می‌شود که از شاخصه‌های معماری شهرهای جنوبی است و جلوه‌ای زیبا به خانه فکری بخشیده است.

Fekri Historical House 1

قلعه شیخ سلطان المرزوقی

جاهای دیدنی بندر لنگه
جاهای دیدنی بندر لنگه

مسجد ملک ابن عباس

مسجد ملک ابن عباس در زمان تیموری ساخته و در زمان صفوی و قاجار مرمت شده است. شبستان مسجد شش ستون و دو درگاه دارد. معماری مناره مسجد سبک هندی و ایرانی دارد. از کل بنای مسجد فقط شبستان و مناره باقی‌مانده است. در قسمت‌های داخلی مسجد ملک سبک معماری هندی قابل مشاهده است.

Capture 4

موزه مردم شناسی بندر لنگه

موزه مردم شناسی بندر کنگ از موزه های مهم تاریخی و مردم شناسی در جنوب ایران است. این موزه در حال حاضر به یک جاذبه گردشگری در شهر کنگ تبدیل شده است.

جاهای دیدنی بندر لنگه
جاهای دیدنی بندر لنگه

آبشار بدو

وجود آبشار در منطقه‌ای گرم بسیار دلچسب است. آبشار بدو در روستای لمزان و سرچشمه‌اش در کوه بدو داخل بندرلنگه قرار دارد. اگرچه این آبشار فصلی است اما با حوضچه‌های پلکانی منظمی که دارد منظره‌ای تماشایی آفریده است. برای دیدن آبشار باید مسیری خاکی به طول چهار کیلومتر را از روستای لمزان طی کنید.

87tfgiuwrgerg

برکه دریا دولت

آب انبار تاریخی برکه دریا دولت، بعد از آب انبار (کل) گراش در استان فارس و آب انبار (سردار) محله راه ری شهر قزوین به‌ عنوان سومین برکه بزرگ ایران است. برکه دریا دولت آب انباری تاریخی در کناره بندر کنگ از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان و جاهای دیدنی بندرلنگه است. به خاطر بزرگی غیر قابل تصور این برکه «دریا دولت» نامیده شده‌ است. این آب انبار که محل جمع‌آوری آب آن به صورت دایره‌ای است قطری ۲۸ متری دارد و عمق آن نیز ۱۴ متر است. نیمی از این آب انبار دارای سقف است اما به دلیل بزرگی، نیمه‌ دیگر آن سقف ندارد.

جاهای دیدنی بندر لنگه
جاهای دیدنی بندر لنگه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: