تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

وضعیت دریاچه ارومیه در بهترین حالت در 10 سال گذشته

وضعیت دریاچه ارومیه :: یکی از جدیترین مشکلات کشور در سال های اخیر کم شدن آب دریاچه ارومیه بود و یکی از بحران های کشور در رابطه با محیط زیست به حساب می آمد.اما خبر خوب این است که اکنون میزان آب در این دریاچه در بهترین شرایط خود در 10 سال اخیر رسیده است.با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

تقریبا 10 سال پیش بود که برای اولین بار صحبت هایی در رابطه با خشک شدن دریاچه ارومیه به گوش رسید و این نگرانی در کشور به وجود آمد که شاید اکوسیستم بزرگترین دریاچه داخلی ایران رو به نابودی می رود.

اجاره روزانه خانه در تهران

این بحران تا حدی جدی و نگران کننده بود که کارشناسان محیط زیست منطقه به ساکنان اطراف دریاچه هشدار می دادند که به دلیل توفان های نمکی احتمالی منطقه را تخلیه کنند.اما خوشبختانه دوباره می توانیم شاهد روزهای خوب این دریاچه باشیم.در این روزها با بارش های بسیار باران در این منطقه شاهد این هستیم که سطح آب این دریاچه با تراز 127.170 به بالاترین میزان خود در 10 سال گذشته رسیده است.

وضعیت دریاچه ارومیه

وضعیت دریاچه ارومیه :: طبق آمارهای به دست آمده از سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال آبی کنونی تا امروز بارندگی در استان آذربایجان غربی به 279.2 میلی متر رسیده که این مقدار نسبت به میانگین چند سال اخیر 21 درصد بیشتر است.

به گفته رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه،بارش های باران و برف و اقدامات موثر در زمینه احیای دریاچه ارومیه باعث رسیدن میزان آب این دریاچه به 4 میلیارد و 620 میلیون متر مکعب شد که نسبت به سال گذشته 1 میلیارد و 10 میلیون متر مکعب بیشتر است.

با همه اینها اما هنوز هم میزان کنونی آب دریاچه 9.5 میلیارد متر مکعب با سطح ایدئال خود فاصله دارد.اما با همین میزان هم این دریاچه می تواند پذیرای گردشگران و همچنین پرندگان باشد.