تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

یکی از دغدغه‌های دانشجویان و افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، شهر محل سکونت است. ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور هزینه‌ی بالایی دارد، بدین ترتیب دانشجویان ترجیح می‌دهند برای کاهش این هزینه‌ها در شهرهای ارزان قیمت زندگی کنند. زندگی در شهرهای گران قیمت کانادا چون ونکوور، تورنتو، بریتیش کلمبیا و… می‌تواند هزینه سنگینی برای دانشجویان در برداشته باشد.

ارزانترین شهر کانادا برای تحصیل کدام است
در ادامه این مطلب با شهرهای ارزان قیمت کانادا برای زندگی و تحصیل بیشتر آشنا خواهید شد.

اجاره روزانه خانه در تهران

معرفی ارزانترین شهرهای کانادا برای زندگی

کشور کانادا یکی از پرطرفدارترین کشورها در جهان است که توانسته با سیستم آموزشی با کیفیت و دانشگاه‌های مجهزی که دارد، دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود جذب کند. دانشگاه‌های معتبر کانادا توانسته‌اند در رنگینک جهانی رتبه‌های بسیار خوبی را کسب کنند، این گواه از سیستم آموزشی با کیفیت دانشگاه‌های این کشور است. اما همانطور که می‌دانید تمام دانشگاه‌های کانادا از سطح علمی بالایی برخوردار نیستند، تنها برخی از آن‌ها معتبر هستند و ادامه تحصیل در آن‌ها اهمیت بسیاری دارد.

علاوه بر این موضوع تمام شهرهای کانادا نمی‌توانند شرایط مناسبی را برای ادامه تحصیل دانشجویان فراهم کنند. ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا هزینه سنگینی دارد، بیشتر دانشجویان به دنبال آن هستند تا هزینه زندگی خود را در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دهند. به همین دلیل به دنبال ادامه تحصیل در ارزان‌ترین شهرهای کانادا هستند. در ادامه این بخش با ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی آشنا خواهید شد.

ارزانترین شهرهای کانادا

مونکتون

یکی از شهرهای دو زبانه کشور کانادا که جمعیتی بالغ بر 140 هزار نفر دارد، شهر مونکتون است. در این شهر هم به زبان فرانسوی و هم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. این شهر از لحاظ جغرافیایی در بخش بسیار خوبی قرار گرفته است به طوری که جنگل‌های زیبا، پارک‌های طبیعی و سواحل زیبایی در آن قرار دارد.

کسانی که دوست دارند در یک شهر زیبا، چشم نواز و ارزان قیمت زندگی کنند قطعا شهر مونکتون می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. هزینه اجاره یک واحد آپارتمان در این شهر حدود 750 دلار است، البته این هزینه هرچقدر از مرکز شهر دورتر شوید کمتر خواهد شد. در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در این شهر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که این موضوع نشان دهنده فعال بودن و رشد این شهر است. حداقل دستمزد برای کار در این شهر به ازای هر 12 ساعت کار، ماهانه 2200 دلار کاناداست.

سنت کاترینز

یکی از شهرهایی که به باغ و پارک‌های طبیعی که دارد شهرت پیدا کرده است، سنت کاترینز نام دارد. این شهر در استان انتاریو قرار گرفته است و جمعیتی بالغ بر 140 هزار نفر دارد. این شهر کوچک در یک محیط دنج قرار گرفته و آب و هوایی سرد و مرطوب دارد. از طرفی به دلیل نزدیک بودن به آبشار نیاگارا توانسته توریست و گردشگر بسیاری را به سمت خود جذب کند.
هزینه زندگی در این شهر نیم درصد از میانگین کل کشور پایین‌تر است. در آمد مردم در این شهر بیشتر از راه فروش صنایع دستی بوده و هزینه هر ساعت کار در این شهر حدود 12 دلار کاناداست. برای زندگی در یکی از مناطق خوب این شهر باید حدود 1000 دلار هزینه کنید، بدین ترتیب هزینه زندگی برای خانواده‌های چهارنفره حدود 2500 دلار خواهد بود.

آبوتس فورد

زندگی در شهر آبوتس فورد برای افرادی مناسب است که علاوه بر هزینه پایین به دنبال آرامش هستند. شهر آبوتس فورد در نزدیکی مرز آمریکا قرار دارد و تنها با نیم ساعت رانندگی می‌توانید ونکوور برسید. از این رو بیشتر دانشجویانی که در دانشگاه‌های ونکوور مشغول به تحصیل هستند، برای کاهش هزینه‌ها این شهر را برای زندگی انتخاب می‌کنند تا بدین ترتیب در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.
این شهر مدارس بسیار خوبی دارد و می‌تواند یک گزینه مناسب برای خانواده‌هایی باشد که کودکان خردسال دارند. مدارس این شهر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به بهترین شکل ممکن دروس را آموزش خواهند داد. اجاره هر واحد آپارتمان در این شهر بیش از 1000 دلار است، هرچه از مرکز شهر دورتر شوید قطعا اجاره خانه‌ها هم کمتر خواهند شد. حقوق هر ساعت کار در این شهر حدود 14 دلار است.

شربروک

یکی از اولین شهرهای ارزان کشور کانادا که در استان کبک قرار گرفته است، شهر شربروک نام دارد. این شهر به دلیل فرهنگ خاص و منحصر به فردی که دارد در استان کبک شناخته شده است. دانشجویانی که به دنبال زندگی در یک شهر ارزان قیمت هستند، قطعا این شهر را انتخاب می‌کنند. این شهر در حال حاضر بیش از 40 هزار دانشجو دارد و این عامل می‌تواند دلیلی برای ارزان‌ بودن شهر شربروک باشد. میزان دستمزد در این شهر با توجه به هزینه زندگی بسیار کمی که دارد، کمی پایین‌تر از دیگر شهرهای ارزان قیمت کانادا می‌باشد. معمولا هزینه دستمزد در ازای هر ساعت حدود 11 دلار کاناداست. از طرفی برای اجاره خانه در این شهر باید مبلغی بالغ بر 400 تا 500 دلار بپردازید.

شربروک

ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل کدامند؟

ادامه تحصیل در یک کشور خارجی می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد، از این رو بیشتر دانشجویان به دنبال آن هستند تا بتوانند با زندگی در یک شهر ارزان قیمت از هزینه زندگی خود بکاهند. برای داشتن یک انتخاب خوب ابتدا باید با ارزان‌ترین شهرهای کانادا آشنا شوید تا بتوانید یکی از بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

ازجمله شهرهای ارزان قیمت کانادا برای تحصیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
شهر مونکتون در استان نیوبرانزویک، شهر لندن استان انتاریو، شهر لاوال استان کبک، شهر سنت کاترینس استان انتاریو،

هزینه تحصیل در کانادا

با توجه به مقاله منتشر شده با موضوع هزینه تحصیل در کانادا، در وب‌سایت کن اپلای: به طور کلی هزینه تحصیل در کشورهای خارجی در مقایسه با کشور ما(ایران) کمی بالاست. کشور کانادا هم یکی از کشور‌های گران و لوکس برای ادامه تحصیل است. اما این بالا بودن هزینه تحصیل در کانادا در تراز و هماهنگی با میزان درآمد افراد است، یعنی به همان اندازه که هزینه افزایش پیدا می‌کند درآمد هم با آن افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه تحصیل در کانادا

جدول هزینه‌ها و شهریه‌های زیر میانگینی از شهریه‌ تمامی مراکز آموزشی و دانشگاه‌های کانادا است.

مقطع هزینه سالیانه به صورت میانگین
دبستان 8000 تا 16000 دلار کانادا
دبیرستان 12000 تا 16000 دلار کانادا
مدارس شبانه روزی 30000 تا 80000 دلار کانادا
کارشناسی 32000 دلار کانادا
کارشناسی ارشد و دکتری 19000 دلار کانادا

توجه داشته باشید هزینه دبستان و دبیرستان برای فرزندان افرادی که ویزای تحصیلی یا ویزای کار دارند در مدارس دولتی رایگان است.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی در رابطه با ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی و تحصیل در اختیارتان قرار دهیم. زندگی دانشجویی در کشور کانادا علاوه بر اینکه می‌تواند شرایط مناسب و ایده‌آلی را برای ادامه تحصیل دانشجویان و زندگی آن‌ها مهیا کند، می‌تواند آینده شغلی بسیار خوبی را برای آن‌ها رقم بزند. داشتن یک شغل مناسب با رشته تحصیلی و داشتن امنیت شغلی از اولویت بسیار بالایی برخوردار است، دانشجویان با زندگی در کشور کانادا می‌توانند این نیازها را برآورده سازند. اگر به دنبال اخذ ویزای تحصیلی کانادا و پذیرش تحصیلی هستید، به مقاله صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کانادا مراجعه کنید.