تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال یکی از معروف ترین جاهای دیدنی استانبول می‌باشد. سپری کردن چند ساعت در این خیابان می‌تواند تجربه‌ا ی تکرار نشدنی و به یاد ماندنی را برایتان رقم بزند. خیابان استقلال استانبول را می‌توان قلب تپنده شهر دانست، چرا که در هر ساعتی از شبانه روز، مملو از بازدید کننده می‌باشد و قطعا شلوغی بیش از اندازه این خیابان شما را شوکه خواهد کرد.با هم اقلیم همراه باشید تا با این خیابان پر زرق و برق آشنا شوید.

اجاره روزانه خانه در تهران

خیابان استقلال

 آشنایی با خیابان استقلال استانبول

این خیابان، واقع در بخش اروپایی شهر استانبول، مکانی است برای خرید، گشت و گزار، تفریح و بازدید از زیبایی‌های ترکیه. استقلال از شمال به میدان تکسیم و از سمت جنوب به برج معروف گالاتا ختم می‌شود. خیابانی به طول حدود 3 کیلومتر که روزانه میزبان سه میلیون بازدید کننده می‌باشد. با قدم زدن در خیابان استانبول علاوه بر مغازه‌ها و فروشگاه‌های مدرن، شاهد معماری سنتی و قدیمی استانبول نیز خواهید بود. در این خیابان شاهد هیچگونه اتومبیلی نخواهید بود و تنها شاهد ریل جهت رفت و آمد تراموا خواهید بود.

با قدم زدن در این خیابان می‌توانید شاهد خوانندگان و نوازندگان خیابانی باشید که شور و حال این خیابان را دو چندان می‌کنند و باعث لذت بردن بیشتر گردشگران می‌شوند.در زمان امپراطوری عثمانی، این خیابان به نام “خیابان بزرگ” شناخته می‌شد. اما پس از پیروزی جمهوری ترکیه نام آن به “خیابان استقلال” تغییر پیدا کرد.

استقلال استانبول

دیدنی‌های خیابان استقلال

در این خیابان هر چیزی را می‌توانید پیدا کنید. از سینماهای تاریخی همچون اطلس و بی‌اغلو گرفته، تا کلیساهایی مانند سنت آنتون و سانتا ماریا. همچنین این خیابان پر است از گالری‌های هنری بسیار زیبا که علاقه مندان را مجذوب خود می‌کند.

از همه مهم‌تر، این خیابان پر از پاساژهای قدیمی و مراکز خرید با انواع و اقسام برند می‌باشد.

خرید در خیابان استقلال

خرید در استانبول یکی از کارهایی است که جزو برنامه های گردشگران در سفر به این شهر است.یکی از بهترین مکان‌های ترکیه برای خرید انواع لوازم، بی‌شک خیابان استقلال است. تنوع در خیابان به حدی است که هر چه جلوتر بروید سردرگم تر می‌شوید. از لباس‌های برند و مدرن گرفته تا لوازم دکوری و آرایشی و تکنولوژِی. البته سعی کنید برای خرید به مغازه‌های محلی مراجعه کنید تا با قیمت‌های معقول تری مواجه شوید. چرا که فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ، قیمتی بیشتر از این مغازه‌ها دارند.

خیابان استقلال ترکیه

پاساژ چیچک (پاساژ گل)

این پاساژ قدیمی و تاریخی مملو از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها است. می‌توانید در آن با آرامش قدم بزنید و از معماری تاریخی و زیبای آن لذت ببرید.

در سال 1917، پس از انقلاب روسیه، زنان روسی که قبلا جزء ثروتمندان آن کشور بودند، در این مکان به گل فروشی می‌پرداختند. همین شد که سالیان بعد نام این پاساژ به پاساژ گل معروف شد.

هنر های خیابانی

در کوچه ئ پس کوچه های خیابان استقلال قدم بزنید به دنبال چیزهای جدید بگردید. قول می‌دهیم پشیمان نشوید. در این پس کوچه ها گالری‌های هنری و هنر های خیابانی پر است. اگر از علاقه مندان به هنر و نقاشی هستید این کوچه ها را فراموش نکنید. همچنین یکی دیگر از موارد جالب این کوچه ها، نقاشی و هنرمندی بر روی دیوار های ساختمان ها می‌باشد که جلوه بسیار زیبایی به شهر می‌دهد.

کافه‌ها و رستوران‌های خیابان استقلال

اگر پا در خیابان استقلال بگذارید با سیل عظیمی از رستوران های لوکس و محلی، و همچنین کافه‌های دنج رو به رو می‌شوید. انتخاب میان این حجم از رستوران ها و کافه ها بسیار سخت است. اما خب فرق آنچنانی‌ای میان آن‌ها نیست. هر جا که احساس بهتری دارید بنشینید و از غذا های معروف ترکی لذت ببرید.

همچنین می‌توانید از مغازه های شیرینی فروشی این خیابان باقلوا و شیرینی های معروف ترکیه را خریداری کنید و یک عصرانه بسیار خوش‌مزه میل کنید.

و البته، بستنی های معروف استانبول و خیابانن استقلال را از دست ندهید. پیشنهاد می‌کنیم دوربین خود را جهت فیلم برداری آماده کنید و سراغ این بستنی فروشان خیابانی بروید تا غافلگیر شوید!

خیابان استقلال استانبول

شب‌های خیابان استقلال

اگر از شب زنده‌داران هستید و علاقه به شب گردی دارید، یکی از بهترین مکان‌های استانبول خیابان استقلال است. شور و حال این خیابان پس از غروب آفتاب غیر قابل وصف است. موسیقی زنده، جشن‌های زیبای خیابانی، کلاب‌های شبانه، بارها و کافه‌های دنج و رستوران‌ها مکانی عالی برای سپری کردن یک شب رویایی است.

در مجموع خیابان اسقلال از معروف ترین مکان‌های ترکیه و شهر استانبول می‌باشد که می‌توانید برای خرید و امتحان کردن غذاهای محلی به آن ‌جا مراجعه کنید. همپنین اگر قصد سفر به استانبول ترکیه را دارید، راهنمای سفر به آن را مطالعه کنید.


مقالات بیشتری بخوانید :