تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دوج کوین یک شبکه پرداخت همتا به همتا (P2P) و متن باز است. ارز دیجیتال DOGE با الگوبرداری از یک میم معروف در اینترنت ابداع شد و اکنون به یکی از با ارزش ترین و شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال در بازار تبدیل شده است. می توان از صرافی دوج کوین خرید یا آن را استخراج کرد یا به کاربران و تولید کنندگان محتوا پاداش داد. همچنین برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، هیچ محدودیتی در عرضه توکن DOGE وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل توکن دوج کوین بپردازیم و ببینیم که چه چیزی باعث معروف این رمزارز در بازار شد. پس با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال دوج کوین چیست

دوج کوین چیست؟

دوج کوین همانند بیت کوین (‌BTC) یا  لایت کوی (LTC) ، یک ارز دیجیتال  است که بلاک چین  اختصاصی خود را دارد.  تراکنش‌های دوج کوین  به صورت همتا به ‌همت  (P2P) از طریق یک شبکه غیرمتمرکز انجام میشود. دوج کوین به عنوان یک شوخی میان طرفداران رمزارزها ساخت شد. به این نوع ارزهای دیجیتال که از یک عکس یا موضوع معروف در اینترنت الگو برداری می‌کنند میم کوین (  (Meme Coin نیز می‌گویند.

اجاره روزانه خانه در تهران

دوج‌کوین در سال2013  توسط بیلی مارکوس از اعضای شرکت IBM  به همراه «جکسون پالمر» که در آن مقطع عضو شرکت ادوبی بود  توسعه پیدا کرد. این ارز دیجیتال توانست درست یکسال بعد یعنی در سال ۲۰۱۴ سرمایه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیون دلار جذب کند. این روند تا اواخر ۲۰۱۷ ادامه پیدا کرد و در آن سال ارزش بازار دوج‌کوین به یک میلیارد دلار رسید.

اواخر ۲۰۱۳ و زمانی که موضوع ممنوعیت بیت کوین مطرح شد، دوج‌کوین در شبکه اجتماعی ردیت مطرح شد و توانست کاربران بسیاری را جذب کند. ارزش دوج‌کوین به مرور زمان رشد پیدا کرد و در شبکه‌های اجتماعی نیز توانست به خوبی مطرح شده و به محبوبیت برسد.

 گفتنی است،  اکنون توکن  DOGEبین ده رمزارز معروف بازار از لحاظ ارزش بازار قرار دارد.

دوج کوین چیست

دلایل محبوبیت دوج کوین

با وجود این که مشکلات فنی بسیار زیادی متوجه دوج کوین است، با این حال، طرفداران بسیار زیادی در میان جامعه ارزهای دیجیتال و کاربران اینترنت دارد به طوریکه تنها بعد از راه اندازی وب سایت رسمی دوج کوین تعداد بازدیدهای آن به بیش از یک میلیون بار رسید که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

اما این محبوبیت تنها به بستر اینترنت ختم نمی شد بلکه برخی از طرفداران این رمز ارز تصاویر لوگوی آن را در لوازم شخصی خود نیز قرار داده اند اما واقعا دلایل این محبوبیت چیست؟ در ادامه به بیان برخی از مهم ترین دلایل علاقه به این رمز ارز خواهیم پرداخت.

چه ارتباطی بین  دوج کوین و ایلان ماسک وجود دارد؟

ایلان ماسک را میتوان  اصلی ترین دلیل معروفیت دوج کوین نامید. داو به صورت مستمر چندین بار در توییتر از دوج کوین حمایت کرد و با انتشار تصاویر و انواع توییت‌ ها قیمت این رمزارز را چند هزار درصد برد.  از مهمترین دلایل افزایش طرفداران ارز دیجیتال دوج کوین، حمایت های بی حد و مرز ایلان ماسک از دوج کوین بوده است که باعث دلگرمی بسیاری از سرمایه داران این ارز شده است. ایلان ماسک در توییتر عنوان کرده بود که میخواهد دوج کوین به ۱ دلار برسد همچنین او در مقطعی این رمزارز را برای پردخت هزینه خرید خودروهای شرکت تسلا قبول کرده بود که بعدا این امر به دلیل فشار رگلاتورها متوقف شد.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

چه ارتباطی بین دوج کوین و ایلان ماسک وجود دارد

کاربرد دوج کوین

  • امور خیریه و حمایت‌های مالی : اعضای جامعه دوج کوین از این توکن برای اهداف خیریه و حمایت مالی از اقشار مختلف جامعه استفاده میکنند.
  • پرداخت‌های خرد : از DOGE به‌عنوان یک روش پرداخت ارزان و سریع در پرداخت‌های کوچک استفاده میشود.
  • انعام: هنگامی که یک کاربر بخواهد در سایت ردیت (Reddit) بابت محتوای یک کاربر قدردانی کند، می‌تواند توکن دوج کوین به او پرداخت کند؛

برتری دوج‌کوین نسبت به بیت کوین

دوج‌کوین از الگوریتم رمزنگاری Scrypt استفاده می‌کند که مصرف برق آن نسبت به الگوریتم بیت کوین بسیار کمتر است، ضمن آن که سرعت استخراج DOGE بسیار بالاست  و تراکنش‌های این شبکه سرعت بسیار بیشتری نسبت به شبکه بیت کوین دارد.

مزایا و معایب دوج کوین

دوج کوین نیز همانند سایر ارزهای دیحیتال دارای یک اکوسیستم تحت بلاک چین است و می توان آن را برای سرمایه گذاری و انجام معامله به امید کسب سود استفاده کرد. از آنجایی که کارمزد تراکنش این رمز ارز بسیار پایین و سرعت تراکنش در آن بسیار بالاست در صورت فراگیر شدن آن می توان از آن به عنوان یک ارز مناسب برای پرداخت استفاده کرد.

یکی دیگر از مزایای دوج کوین سرعت بالای آن است. اگر چه ریشه اصلی دوج کوین به لایت کوین بر می گردد. اما سرعت ایجاد بلاک در آن در حدود یک دقیقه است در حالی که سرعت ایجاد بلاک در لایت کوین برابر با 2.5 دقیقه است.  همچین کارمزد دریافتی توسط شبکه بلاک چین دوج کوین بسیار ناچیز و در حدود 0.01 دلار است.

اما باید توجه داشته باشید که این رمز ارز نیز دارای معایبی است. در حالت کلی تعداد کل بیت کوین برابر با 21 میلیون واحد است و امکان استخراج بیشتر از این مقدار وجود ندارد. در حالی که در هر دقیقه، 10 هزار دوج کوین جدید عرضه می شود. این یعنی تعداد آن نامحدود است و هر روز بدون هیچ گونه کنترلی به صورت تورمی وارد بازار می شود.

از آنجایی که یکی از معیارهای ارزش گذاری هر ارزی به تعداد محدود بودن آن ارز بستگی دارد از این رو دوج کوین فاقد این شاخصه است و عرضه بیش از حد باعث دامپ شدن و کاهش ارزش متوالی آن خواهد شد.

از طرف دیگر براساس ردیابی های آدرس دوج کوین، بیش از 25 درصد دوج کوین تنها دست یک شخص قرار دارد و 50 درصد از کل دوج کوین ها در انحصار 20 آدرس است از این رو بیش از سه چهارم دوج کوین در دست افراد محدودی قرار گرفته است و این امر نگرانی هایی را درباره افزایش احتمال حمله 51 درصد و غیرمتمرکز بودن شبکه دوج کوین ایجاد کرده است.

همچنین از زمان عرضه این رمز ارز هیچ گونه برروز رسانی برای افزایش امنیت آن صورت نگرفته است در ضمن فناوری خاصی بر روی این پلتفرم صورت نگرفته تا آن را از سایر رمز ارزها مجزا کند. بنابراین به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران دوج کوین از آنجایی که عنوان سرگرمی را یدک می کشد، توسعه دهندگان آن چندان اهمیتی به آینده آن نداده اند و یا به عبارت دیگر شاید بتوان آن را یک پروژه رها شده عنوان کرد.

بهترین کیف پول های دوج کوین

در حال حاضر تعداد زیادی کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری برای نگهداری از دوج کوین وجود دارد. در این میان برخی از آنها دارای امینت بسیاری بالایی هستند که می توان به کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس  (Ledger Nano S) و لجر نانو ایکس  (Ledger Nano X) و ترزور (Trezor)  اشاره کرد. از کیف پول های دسکتاپی و موبایلی نیز، والت های اتمیک (Atomic Wallet)، کوینومی  (Coinomi) و تراست والت (Trust Wallet) از مهم ترین آنها هستند.