تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آلمان

بهترین بازارهای کریسمس در آلمان را می‌شناسید؟

کریسمس و روزهایی که به این جشن بزرگ می‌رسد، هزاران چراغ کوچک را در میدان‌ها و خیابان‌های پر پیچ‌وخم شهرها و روستاهای سراسر آلمان روشن می‌کند. بوی شاه‌بلوط‌های بوداده و نان زنجبیلی تند با هوای یخ‌زده و سرد زمستانی در هم می‌پیچد. گروه کرهای محلی آواز می‌خوانند، ترومپت‌ها از بالکن‌ها خانه‌ها و کلیساها به صدا درمی‌آیند و صداهای خنده با صدای زنگ‌ها ترکیب می‌شود. برای خرید بلیط هواپیما آلمان می‌توانید از فلایتیو استفاده کنید.
این روزها بازارهای کریسمس در نقاط مختلف آلمان همه حواس را به خود جلب می‌کند. گردشگران در کنار مردم محلی برای خرید، چشیدن طعم غذاهای مختلف و دیدن جاذبه‌های جذاب و فراموش‌نشدنی کریسمس به این بازارها می‌آیند.

اجاره روزانه خانه در تهران

دیدنی‌ها و صنایع‌دستی که در بازارها می‌بینید متفاوت‌اند اما همیشه شامل مهره‌های گردویی رنگارنگ، عروسک‌ها، مینیاتورهای دلربا، صابون‌های دست‌ساز، اسباب‌بازی‌های چوبی با رنگ روشن، ملحفه‌های گل‌دوزی شده، کلاه‌های پشمی، عروسک‌ها و میوه‌های مارزیپان خواهد بود.
خرید و غذا خوردن تنها کاری نیست که می‌توانید در این جشن‌های دسامبر انجام دهید. بازارها مسیرهای مختلفی مانند پیست اسکیت، کنسرت، چرخ فلک، رژه، پارک بازی کودکان، حتی روستاهای مینیاتوری را برای کاوش و دیدن گردشگران و مردم محلی آماده می‌کنند. تاریخ‌ها ممکن است متفاوت باشد، اما اکثر بازارها از اواخر نوامبر تا ۲۴ دسامبر باز هستند. برخی تا ماه ژانویه هم ادامه دارند. با لیست بهترین بازارهای کریسمس در آلمان که امروز قرار است در فلایتیو با شما به اشتراک بگذاریم سفرهای خود را برنامه‌ریزی کنید:

1.       نورنبرگ

در شمال بایرن، Hauptmarkt بزرگ نورنبرگ تبدیل به یک سرزمین عجایب درخشان از چراغ‌ها و غذاهای کریسمس می‌شود. بازاری که یکی از جذابیت‌های آن چرخ فلک دوطبقه با بابانوئل و گوزن‌های شمعدانی بزرگ است. اعتقاد بر این است که این بازار در زمان مارتین لوتر، زمانی که رسم هدیه دادن به کودکان در شب کریسمس به وجود آمد، به وجود آمده است. امروزه احتمالاً بهترین بازار در آلمان است.
مثل دیگر جاهای آلمان که می‌توانید اثری از Nürnberger Lebkuchen پیدا کنید، بازار نورنبرگ هم بوی این نان زنجبیلی به مشامتان خواهد رسید. یک نان زنجبیلی غنی و پرادویه که به شکل کوکی، قلب یا خانه‌های کوچک ساخته می‌شود. خوردنی خوشمزه دیگر این بازار براتورست است. بدون چشیدن طعم این دو، بازار را ترک نکنید.

 محیط بازار در میدان قرون وسطایی، با چشمه زیبا و نمای کلیسای جامع، صحنه‌ای جادویی و فراموش‌نشدنی ایجاد می‌کند. در مجاورت بازار اصلی و در هانس ساکس پلاتز، کریسمس کودکان شامل چرخ فلک، یک چرخ‌وفلک کوچک و راه‌آهن بخار برای بچه‌ها است. در کنار خرید، کالسکه سواری، رژه با چراغ فانوس، کنسرت‌های موسیقی کریسمس و نمایش‌های سنتی تولد در کلیساها وجود دارد.

2.       مونیخ

قدمت بازار کریسمس (Christkindlmarkt) در زیر برج‌های نئوگوتیک و برج‌های قرون وسطایی میدان اصلی مونیخ، Marianplatz ، حداقل به سال ۱۶۴۲ برمی‌گردد. طبق اسناد و مدارک آن زمان، بسیاری از کالاهای فروخته شده، همان کالاهایی است که امروز اینجا مشاهده می‌کنید. بازارهای مونیخ بسیار فراتر از ماریانپلاتز هستند: بازارهایی در سراسر شهر وجود دارد که هرکدام ویژگی و جذابیت خاص خود را دارند. همه چیز در این بازارها می‌بینید. از مجسمه‌های شبانان، خردمندان، فرشتگان، حیوانات و خانواده مقدس در همه اندازه‌ها و رسانه‌ها گرفته تا تکنیک ظریف منبت‌کاری آلپ در Oberammergau یا محصولات سرامیکی و پلاستیکی مدرن.

این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارها در آلمان است. در نزدیکی Oedonsplatz ، یک بازار کریسمس قرون وسطایی در Wittelsbacher Platz واقع شده. این بازار پر از غرفه‌هایی با معماری بازارهای قرون‌وسطی است. کوره‌های سنتی نان‌های معتبر و محصولات پخته تولید می‌کنند و صنعتگران هنرهای آن زمان را در چرم، فلز، چوب، خوشنویسی و سفال می‌فروشند. برای دیدن هنرهای معاصر و طراحی پیشرفته، بهتر است از شهر عبور کنید و به جشنواره فرهنگی برپا شده در تولوود بروید. ۴۰ غرفه آن با ۳۰۰ درخت کریسمس واقعی احاطه شده است و یک پیست یخ رایگان دارد که اجاره اسکیت در آن هم ارزان است.

3.       درسدن

سنت دیرینه آلمان شرقی در دوران کمونیسم زنده ماند و Striezelmarkt درسدن، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین آثار باقی‌مانده از تاریخ آلمان ۱۴۳۴ است. هیچ چراغ برقی یا پلاستیکی، طلسم قرون‌وسطی را در حیاط کاخ سلطنتی درسدن نمی‌شکند. زیرا صنعتگران صنف‌های مختلف سفال‌های دست‌ساز، ظروف چوبی، چرم، کلاه‌های نمدی و آهن کار شده خود را در کریسمس قرون‌وسطی در درسدن نشان می‌دهند و می‌فروشند. همین باعث شده تا به تمام قوانین و سنت‌های آن پایبند بمانند. این ترکیب را کنار خوانندگان سنتی قرار دهید که در بازار قدم می‌زنند و عود می‌نوازند. آگوستوس مارکت در امتداد خط درخت وسیع  Hauptstraße به چشم می‌خورد. چراغ‌های سفید و طلایی و رنگارنگ درست در عرض رودخانه شعله‌ور هستند. این بازار با فروش غذاهای ایتالیا، فرانسه و اسکاندیناوی به همراه غذاهای محلی و صنایع‌دستی، جلوه‌ای بین‌المللی برای مردم محلی و گردشگران دارد. در هر بازار درسدن، هنر شیشه‌سازی منبت‌کاری و تزئینات چوبی رنگ‌آمیزی شده در روستاهای کوه‌های نزدیک Erzgebirge  را پیدا خواهید کرد.

4.       اشتوتگارت

صدها کابین چوبی میدان‌ها و خیابان‌های اشتوتگارت را پرکرده‌اند تا یکی از بزرگ‌ترین صحنه‌های آلمان در بازارهای کریسمسی شهر ایجاد شود. این بازار همچنین یکی از جذاب‌ترین بازارهای آلمان است. این غرفه‌ها نه‌تنها پر از غذا، تزئینات، هدایا و صنایع‌دستی هستند، بلکه روی هرکدام از آنها صحنه‌‌های دیدنی به چشم می‌خورد. رقابت بین فروشندگان برای خرید مجلل‌ترین و اصلی‌ترین کابین‌ها و صحنه‌ها بسیار زیاد است. عطرهای پونه مخلوط شده با کوکی‌های ادویه‌دار، شاه‌بلوط بوداده و اسپات زل (غذای مخصوص محل) که در کره جوشانده‌اند، در این بازار پیدا می‌شود. یک زمین اسکیت بزرگ در مجاورت بخش جداگانه‌ای از بازار قرار دارد که برای بچه‌ها طراحی شده است. غرفه‌هایی برای کودکان ساخته شده است تا شمع‌های کوچک و دستی بسازند و در پختن کوکی‌های مختلف شریک باشند. حدود ۲۰ دقیقه فاصله (با قطار) با همین بازار، بازار دیگری در لودویگزبورگ است. جایی که بازار کریسمسی باروک یک میدان دوست‌داشتنی و خیابان‌های نزدیک را پرکرده است. نزدیک به ۲۰۰ غرفه بازار به سبک باروک در ساختمان‌های اطراف و کاخ باشکوه لودویگزبورگ، تزئین شده‌اند. این بازار به‌ویژه برای نمایش و فروش صنایع‌دستی سنتی آلمانی، مانند کاردستی‌های کاغذی، منبت‌کاری و کارهای نی و تزئینات شیشه‌ای درخت کریسمس معروف است.

5.       کلن

کلن مانند مونیخ، دارای چندین بازار کریسمس متفاوت است که هرکدام نسبت به بقیه جذابیت‌های ویژه‌ای دارند. بزرگ‌ترین آن‌ها زیر کلیسای سر به فلک کشیده کلن و در آلتر مارکت، است. دومی با یک زمین اسکیت روی یخ و یک چرخ‌وفلک به چشم می‌خورد. قدیمی‌ترین بازار کریسمس شهر در نومارکت است، جایی که کابین‌ها با تم فرشته تزئین شده‌اند. این بازار ترکیبی از کالاها و غذاهای دست‌ساز و تولید شده است.
رودولپلاتز قلمرو کودکان است، یک بازار افسانه‌ای در زیر دروازه قرون وسطایی که با تصاویری از تقویم غول‌پیکر ظهور و صحنه‌هایی از افسانه‌های معروف و محلی، هر بیننده‌ای را جادو می‌کند. دهکده جنگلی کریسمس در کلن Stadtgarten (باغ‌های شهر) بازتابی از دیدگاه مدرن‌تر درباره خرید کریسمس با کالاهای وارد شده، غذاهای مختلف، طرح‌های صنایع‌دستی معاصر و اجرای سنتی ترانه‌های تعطیلات است. متمایزترین آن بازار کریسمس هاربر در Rheinauhafen ، بندر رودخانه کلن است.

6.       هامبورگ

برنهارد پاول، خالق سیرک رونکالی وین، کابین‌های مورداستفاده ۱۰۰ تاجر را در بازار اصلی کریسمس هامبورگ، Rathausmarkt روبروی ساختمان شهرداری طراحی کرد. جایی که فقط اقلام دست‌ساز مجاز است نمایش داده شوند. Weihnachstmarkt  هامبورگ، در Mönckebergstraße ، با ۱۵۰ غرفه برپا می‌شود. نمایش‌های نور کریسمس در Jungfernsteig تا شب سال نو ادامه دارند. این نمایش‌ها با نمایش آتش‌بازی کامل می‌شود و صحنه‌های هیجان‌انگیز را می‌سازند. غذاها و موسیقی بین‌المللی Gansemarkt را پر می‌کند. جایی که می‌توانید آواز گروه‌های موسیقی مختلف از سراسر جهان را بشنوید. داستان‌های افسانه‌ای درباره Binnenalster به گوش می‌رسد، جایی که قایق‌ها هر یک تجربه افسانه‌ای متفاوتی را برای بچه‌ها همراه خود می‌آورند! در HafenCity ، محله بندر، غرفه‌ها و بازارهای دریایی مختلفی در Fleetinsel Weihnachstmarkt دارند. بازار سنتی سانتا پائولی که نسبت به بازارهای دیگر کمی مدرن‌تر است، در شهر Reeperbahn برگزار می‌شود. کریسمس را با موسیقی زنده و اجرای متنوع متفاوت می‌کند. شنبه‌های ظهور (Saturday in Advent) ، رژه جن‌های رنگارنگ، مردان زنجبیلی، پدر کریسمس و فرشتگان شناورهای رنگارنگ در شهر برگزار می‌شود.

7.       لایپزیگ

قدمت بازارهای کریسمسی در این شهر از سال ۱۵۴۸ است که بزرگ‌ترین آنها مارکت پلاتز باشکوه است. بازاری که در یک مکان تاریخی با بیش از ۲۵۰ کابین برپا شده‌اند. شیپورچی‌ها هر روز از بالکن تالار شهر رنسانس (یکی از بهترین نمونه‌های اروپا) که مشرف به بازار است، شیپور می‌نوازند. بازارهای مختلفی در سرتاسر شهر برگزار می‌شوند. در محوطه‌ای نه‌چندان دور از Marktplatz ، محوطه کلیسای سنت توماس به یک جنگل افسانه‌ای تبدیل شده و فضایی خاطره‌انگیز و نوستالژیک دارد. این کلیسا به‌خاطر گروه آواز کر سنت توماس که کنسرت‌های کریسمس را در آن اجرا می‌کند مشهور است. در جنوب شهر مرکزی، محوطه کارخانه Werk 2  که اکنون یک مرکز هنری است، دارای Weihnachten am Kreuz است.

8.       بادن بادن

در دروازه ورود به منطقه جنگل سیاه جنوب غربی آلمان، بادن بادن یک شهر زیبا است که مملو از ویلاهای برجسته و ساختمان‌های عمومی است. بازار کریسمس آن در یک پارک طولانی معروف به Lichtentaler Allee ، تا پارکی در نزدیکی آبگرم‌های معروف آن امتدادیافته است. بیش از ۱۰۰ کابین چوبی در راه است و هدایای دست‌ساز با کیفیت بالا، صنایع‌دستی سنتی و معاصر، تزئینات تعطیلات و غذاهای محلی را می‌فروشند.

منطقه نسبتاً کوچک جنگل سیاه در بان – وورتمبرگ مملو از شهرهای قرون وسطایی با کارت‌پستال کامل و نیمه چوبی است که هرکدام دارای Christkindlmarkt جذاب خود هستند. در قرون‌وسطی، اسلینگن یک شهر تجاری پررونق برای بازرگانان مدیترانه‌ای بود و مرکز ساختمان‌های اصلی قرون وسطایی آن، زمینه را برای Mittelaltermarkt ، یک بازار خیابانی معتبر قرون وسطایی، فراهم کرد. پیشه‌وران، بازرگانان و افراد لباس‌های معتدل قرون وسطایی همه چیز رنگ و بوی تاریخ آن زمان را دارد. عصرها زیر نور مشعل‌ها و لامپ‌ها آهنگری، نانوا، سبدسازان و چرم کاران را تماشا کنید و با شام را با گوشت‌های کبابی خوشمزه جشن بگیرید. نمای ۲۰۰ ساله تالار شهر تبدیل به یک تقویم غول‌پیکر ظهور در گنگنباخ می‌شود و روستاییان هر شب گرد هم می‌آیند تا ببینند چه صحنه جذابی در پشت کرکره پنهان شده است.

خیابان‌های باریک سنگی و میدان‌های کوچک توبینگن قرون وسطایی به یک بازار بسیار شیرین تبدیل می‌شوند. زیرا شهر میزبان بزرگ‌ترین جشنواره شکلات آلمان، Chocol’ART ، در هفته اول هر دسامبر است. در نزدیکی Burg Hohenzollern ، قلعه‌ای افسانه‌ای که خانه اجدادی خانواده سلطنتی پروس است، محلی برای بازار سلطنتی کریسمس است.

9.      برلین

اگرچه همه بازارهای آلمان حال و هوای خاص خود را دارند اما هیچ‌کدام به‌اندازه بازارهای کریسمسی برلین پرطرف‌دار و جذاب نیستند. گردش در بازارهای برلین را با دیدن یکی از زیباترین میدان‌های اروپا، شروع کنید. صنایع‌دستی و تولیدکنندگان از سراسر جهان صنایع‌دستی، هنرهای مختلف و غذاهای متنوعی را برای فروش به اینجا می‌آورند.

برای ورود به این بازار در بعدازظهرها، عصرها و آخر هفته‌ها ۱ یورو هزینه دریافت می‌شود، اما در کنار غرفه‌های بازار، اجرای موسیقی و رقص‌های محلی و دیدنی وجود دارد. به‌راحتی می‌توان برلینر واینهشتشت، در Roten Rathaus را دید. به این دلیل که چرخ‌وفلک عظیم‌الجثه این بازار حدود ۵۰ متر بالاتر از غرفه‌های بازار که به سبک اوایل دهه ۱۹۰۰ تزئین شده‌اند، بالا می‌رود. در این بازار یک میدان اسکیت روی یخ و یک باغ‌وحش کوچک برای کودکان وجود دارد.

کاخ زیبای شارلوتنبورگ پس‌زمینه‌ای برای رمانتیک‌ترین بازار کریسمس برلین است، با اسباب‌بازی‌های قدیمی برای بچه‌ها و اجاق‌گاز چوبی که غذاهای گرم و دلپذیری به همراه دارد. گوزن‌های شمالی واقعی، نوازندگان با لباس‌های تاریخی، نمایش‌های سبک و فرصتی برای دیدن اتاق‌های کاخ که برای تعطیلات تزیین شده‌اند. همگی در این بازار کریسمسی به چشم می‌خورد.

10.  شهرهای هانزاتیک بالتیکویسمار، روستوک و اشترالسوند

سه شهر در ساحل بالتیک که زمانی بنادر اتحادیه قدرتمند هانزاتیک بودند، به دلیل معماری برجسته قرون وسطایی و کلیساهای آجری بسیار جذاب، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شوند. میدان‌های اصلی این سه شهر – ویسمار، روستوک و استرالسوند- برای بازارهای کریسمس با ساختمان‌های شیروانی به سبک متمایز هانسه ساخته شده‌اند، محوطه‌ای عالی هستند.

در ویسمار، بزرگ‌ترین میدان بازار منطقه پر از کابین است و هر روز یک در از تقویم غول‌پیکر ظهور باز می‌شود تا کودکان را خوشحال کند. در بازار، کودکان می‌توانند نان زنجبیلی و صنایع‌دستی مانند شمع درست کنند. ساندویچ‌های ماهی خوشمزه میان وعده موردعلاقه بازار هستند و علاوه بر صنایع‌دستی و غذاهای محلی، فروشندگان سراسر بالتیک را خواهید دید که صنایع‌دستی و غذاهای سنتی سوئدی و فنلاندی را می‌فروشند. بابانوئل با قایق از دریای بالتیک وارد این بازارها می‌شود.

این بازار‌ها از کلیسای سر به فلک کشیده سنت نیکلاس و ساختمان شهر گوتیک در آلتر مارکت، در امتداد خیابان‌ها تا نویر مارکت امتداد دارد. روستوک دارای بزرگ‌ترین بازار کریسمس آلمان شمالی است که با درخت کریسمس به ارتفاع ۲۰ متر تزئین است. دیدنی‌ها و سرگرمی‌های زیادی در این بازار برای مردم و گردشگران در نظر گرفته شده است و آن را جزء برجسته‌ترین بازارهای آلمان کرده است.