تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کردستان استانی کوهستانی و زیبا در غرب کشورمان است. طبیعت دل‌انگیز این استان هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. آب‌وهوای دلچسب، منظره‌های زیبا و جاذبه‌های تاریخی کردستان، این استان را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. در صورتی که شما هم قصد سفر به این استان را دارید، برای اقامت‌تان هم می‌توانید به‌سراغ هتل بروید، هم می‌توانید یکی از اقامتگاه‌های بومگردی کردستان را انتخاب کنید. ما در این مطلب شما را برای انتخاب محلی مناسب برای اقامت در کردستان راهنمایی می‌کنیم. 

بهترین بومگردی های کردستان

اقامت در هتل بهتر است یا اقامتگاه‌های بومگردی کردستان؟ 

هر کدام از این دو مورد، مزایای خاص خود را دارند. اگر امکانات محل اقامت مثل صبحانه‌های متنوع، استخر و سرویس بهداشتی شیک و اختصاصی برایتان اهمیت دارد، هتل برای شما انتخاب مناسبی است؛ اما اگر برای سفر خاطره‌انگیزتان یک اقامتگاه اقتصادی در دل طبیعت را ترجیح می‌دهید، پیشنهاد ما به شما انتخاب اقامتگاه‌های بومگردی است. 

اجاره روزانه خانه در تهران

اقامتگاه‌های بومگردی علاوه بر اینکه هزینه‌های کمتری را به شما تحمیل می‌کنند، به‌علت قرارگیری در دل طبیعت، احساس آرامش را به شما تزریق می‌کنند. تصور کنید که صبح، بعد از اینکه چشمانتان را باز کردید، بوی چمن و گل و گیاه به مشامتان بخورد؛ بعد، از پنجره به بیرون نگاه کنید و آسمان صاف و بی‌انتها و تپه‌هایی سرسبز و زیبا را ببینید. عالی نیست؟ در کنار همه این تجربه‌های خوشایند، در اقامتگاه بومگردی با غذاهای محلی و سنتی از گردشگران پذیرایی می‌شود. بنابراین می‌توانید سفری متفاوت را تجربه کنید و از دیدنی‌های کردستان با تمام وجود لذت ببرید. 

معرفی بهترین اقامتگاه‌های بومگردی کردستان 

اگر تصمیمتان برای سفر به کردستان و اقامت در خانه‌های بومگردی جدی است اما نمی‌دانید بهترین محل برای اقامت کجاست، نگران نباشید. ما برای پیدا کردن انواع اقامتگاه‌ها در شهر کردستان به شما کمک می‌کنیم. در ادامه پنج مورد از بهترین و محبوب‌ترین اقامتگاه‌های بومگردی کردستان را به شما معرفی می‌کنیم. 

۱. اقامتگاه بومگردی نشینگه بنار 

اقامتگاه بومگردی نشینگه بنار، اقامتگاهی با معماری سنتی واقع در شهر مریوان، بین روستاهای کانی سانان و دره تفی است. برای ساخت این اقامتگاه بزرگ، از مصالح بومی و سنتی مثل کاهگل استفاده شده است. این مجموعه دارای امکاناتی مثل رستوران، آلاچیق و موزه‌ای از وسایل زندگی روستاییان است. در این اقامتگاه راهنمای تورهای گردشگری حضور دارد تا مسافران را با جاذبه‌های گردشگری روستا آشنا کند. بهترین فصل برای سفر به این اقامتگاه، فصل زمستان است. 

اقامتگاه بومگردی نشینگه بنار

۲. اقامتگاه بومگردی واران 

این اقامتگاه با قرارگیری در محیطی بکر با چشم‌اندازی زیبا در روستای گلین، سفری خاطره‌انگیز را برای گردشگران رقم می‌زند. در این اقامتگاه نیز راهنمای تور، مسافران را برای بازدید از مناطق زیبا و جاذبه‌های گردشگری هدایت می‌کند. اقامتگاه بومگردی واران از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مثل عمارت خسروآباد، عمارت آصف‌خان وزیری (خانه کرد)، عمارت سالار سعید، مجموعه تفریحی آبیدر و حمام شیشه سنندج فاصله بسیار کمی دارد و با طی‌کردن مسافتی در کمتر از بیست دقیقه می‌توان به این جاذبه‌ها رسید.

۳. اقامتگاه بومگردی هه ساره شوان 

این اقامتگاه پنچاه‌ساله که به‌تازگی بازسازی شده، واقع در روستانوره شهر سنندج است. با حضور در این اقامتگاه، برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری‌ای همچون عمارت خسروآباد، مجموعه تفریحی آبیدر و حمام شیشه سنندج راهی تقریبا سی‌دقیقه‌ای خواهید داشت اما برای بازدید از غار کرفتو، روستای گردشگری پالنگان و منطقه اوراماناتباید بیش از دو ساعت در راه باشید

۴. اقامتگاه بومگردی ژین 

این اقامتگاه در روستای دولاب شهر سنندج واقع شده است. با حضور در این اقامتگاه می‌توان از طبیعت سرسبز و دل‌انگیز روستای دولاب بهره‌مند شد. تعدادی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری روستای دولاب مثل کوه اوالان و کوچه‌باغ‌های بافت تاریخی روستا در نزدیکی اقامتگاه بومگردی ژین واقع شده‌اند. همچنین با طی‌کردن مسافت‌هایی در کمتر از یک ساعت می‌توانید از جاذبه‌های دیگری مثل عمارت آصف خان وزیری (خانه کرد)، عمارت خسروآباد و مجموعه تفریحی آبیدر دیدن کنید. در این اقامتگاه سنتی، هر روز صبح با صبحانه‌ای شامل نان داغ محلی، کره و پنیر محلی و مربای خانگی از مسافران پذیرایی می‌شود. این خانه سنتی امکاناتی از جمله پارکینگ اختصاصی و راهنمای تورهای گردشگری دارد.

اقامتگاه بومگردی ژین

۵. مجموعه گردشگری و اقامتی شاسوار 

برای اقامت در این مجموعه باید به شهر سنندج، روستای صلوات‌آباد بروید. مجموعه گردشگری و اقامتی شاسوار، یک مجتمع تفریحی، ورزشی، اقامتی و بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری استان کردستان است. در این مجموعه می‌توان انواع اتاق‌های دونفره، چهارنفره و شش‌نفره و همچنین سوئیت‌های ۲۵نفره را برای اقامت برگزید.

در صورت سفر به این روستا و اقامت در این مجموعه می‌توانید از حضور راهنمای محلی تورهای گردشگری بهره‌مند شوید. این اقامتگاه، امکاناتی مثل باشگاه سوارکاری، کافی‌شاپ و پارکینگ دارد و فاصله آن از جاذبه‌های گردشگری مثل غار صلوات‌آباد، عمارت مشیر دیوان، پارک تفریحی آبیدر، حمام شیشه، عمارت سالار سعید و عمارت آصف خان وزیری (خانه کرد) نسبتا کم است. 

مجموعه گردشگری و اقامتی شاسوار

۶. اقامتگاه بومگردی نیشتمان 

این اقامتگاه در بخش سیروان روستای دولاب واقع شده است. این بومگردی یک خانه قدیمی سنگی با نمای کاهگل است که بیش از ۷۰۰ سال قدمت دارد و در سال ۱۳۹۵ بازسازی شده است. در این خانه بومی هم مثل موارد قبلی راهنمای تور حضور دارد. انواع غذاهای محلی مثل آش عدس، دوخوای دوغ و دویینه در این اقامتگاه سرو می‌شود. این اقامتگاه برنامه‌های ویژه‌ای مثل انواع بازی‌های محلی، آواز و خوانندگی را هم برای بومگردان تدارک دیده است. 

اگر اقامت در خانه بومگردی نیشتمان را انتخاب کنید، برای بازدید از مکان‌های گردشگری لازم است مسافتی بین پنجاه دقیقه تا یک ساعت را طی کنید. 

رزرو خانه بومگردی در کردستان 

برای رزرو و اقامت در هر کدام از اقامتگاه‌های موردنظرتان، می‌توانید به‌سراغ رزرو اقامتگاه به صورت آنلاین بروید. در سایت‌های رزرو اقامتگاه، امکانات و ویژگی‌های هر اقامتگاه به‌صورت کامل شرح داده شده و فاصله اقامتگاه از جاذبه‌های گردشگری به‌صورت دقیق نوشته شده است. همچنین می‌توانید با خواندن نظرات افرادی که در گذشته به این اقامتگاه‌ها سفر کرده‌اند، انتخاب مطمئن‌تری داشته باشید.

سخن آخر 

در این مطلب به معرفی اجمالی شش اقامتگاه محبوب استان کردستان پرداختیم. امیدواریم با استفاده از این مطلب با توجه به انتظاراتی که از سفر دارید، بتوانید مناسب‌ترین اقامتگاه را انتخاب کنید و از سفر خود لذت ببرید