تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین ساحل‌های سانتورینی

بهترین ساحل‌های سانتورینی

جزیره باشکوه سانتورینی به‌خاطر چشم‌انداز آتشفشانی خاص، روستاهای سفیدرنگ و غروب‌های شگفت‌انگیز مشهور است. اگرچه این جزیره تنها جزیره یونان نیست که برای سواحل آن شناخته شده باشد، اما سانتورینی دیدنی‌های ساحلی بسیار خوبی دارد. سواحل سانتورینی با چشم‌اندازهای متمایز و محیطی آرام، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کنند. سواحل دارای رنگ‌های متنوعی هستند که ناشی از منشأ آتشفشانی این جزیره است. خط ساحلی به‌طورکلی پوشیده از ماسه‌های تیره و سنگ‌ریزه‌های تشکیل شده از سنگ آتشفشانی است که توسط امواج ملایم فرسوده شده است. دریای اژه با رنگ آبی پررنگی کیفیتی مسحورکننده به سواحل سانتورینی می‌دهد.

اجاره روزانه خانه در تهران

علاوه بر این، کیفیت و شفافیت استثنایی آب این ساحل‌ها هم بسیار مورد توجه است. بسیاری از آن‌ها به دلیل پاکیزگی و ایمنی آب، نشان پرچم آبی دریافت کرده‌اند. سواحل سانتورینی عموماً با رستوران‌ها، میان وعده‌ها، سرویس‌های بهداشتی عمومی و دوش، به‌خوبی تجهیز شده‌اند و محیط خوبی برای تفریح و گذران تعطیلات هستند. بیشتر سواحل برتر گردشگری این منطقه در طول فصل شنا نجات‌غریق دارند.

این مطلب از فلایتیو قرار است بهترین ساحل‌های سانتورینی را به شما معرفی کنیم. لیستی از ۱۰ ساحل زیبای سانتورینی در ادامه پیش روی شماست:

1. ساحل کمری (Kamari)

این ساحل وسیع به طول پنج کیلومتر با زیبایی طبیعی چشمگیر و امکانات درجه یک میزبان بازدیدکنندگان است. امکانات آن عبارت‌اند از: سرویس بهداشتی عمومی، دوش و اجاره وسایل ساحلی. کوهی بایر به نام Mesa Vouno در انتهای جنوبی ساحل قرار دارد و پس‌زمینه چشمگیری برای ساحل ایجاد می‌کند. این ساحل یکی از انتخاب‌های محبوب برای خانواده‌ها است. زیرا امواج ملایم دریا در این منطقه از جزیره، آن را برای شنا ایمن می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که خط ساحلی کمری که با ماسه‌های سیاه پوشیده شده‌اند گرمای نور خورشید را جذب می‌کند، بنابراین بهتر است صندل‌های مناسبی برای جلوگیری از سوختگی هنگام راه‌رفتن در ساحل بپوشید. ساحل ترکیبی از ماسه و سنگریزه است که می‌تواند برای پای برهنه آزاردهنده باشد. کامری فرصت‌های ورزش‌های آبی فراوانی دارد، از جمله غواصی، قایقرانی، اسنورکلینگ و موج‌سواری.

پشت ساحل، شهر تفریحی کمری واقع شده است. این روستای پرجنب‌وجوش یونانی دارای ساختمان‌های معمولی سفیدرنگ سیکلادیک و گردشگاهی دلپذیر در کنار آب است. این شهر مملو از هتل‌ها، مغازه‌ها، تنقلات، کافه‌ها و رستوران‌های سنتی است. برای کسانی که به دنبال رزرو هتل های مجلل سانتورینی در نزدیکی ساحل کمری هستند، Santorini Kastelli Resort یک انتخاب خوب است. این هتل پنج‌ستاره دارای چندین استخر و تراس‌ روباز برای حمام آفتاب و همچنین یک دربان، زمین تنیس، مرکز تناسب‌اندام، آبگرم، سونا و باغ است.

نظرهای ثبت شده درباره این هتل می‌گوید که مهمانان از رستوران هتل که غذاهای یونانی تهیه شده از مواد اولیه محلی را سرو می‌کند، بسیار راضی هستند. یکی دیگر از مناطق گران‌قیمت این روستا اقامتگاه آپارتمانی Bellonias است. سوئیت‌های این ویلای ساحلی به سبک مینیمالیستی سیکلادیک تزئین شده‌اند. ویلاها دارای بالکن‌های دلپذیر با چشم‌انداز دریا یا تراس‌هایی با نمای باغ هستند.

2. ساحل پریسا (Perissa)

کوه مسا وونو یک مرز طبیعی بین ساحل کمری و ساحل همسایه پریسا را تشکیل می‌دهد. این ساحل زیبا که چندین کیلومتر طول دارد، دارای خط ساحلی با ماسه سیاه است که از گدازه‌های آتشفشانی و آب‌های کریستالی کبالت تشکیل شده است. ساحل پریسا دارای امکانات عالی مانند سرویس بهداشتی، دوش عمومی و همچنین نجات‌غریق در طول تابستان است. صندلی‌های راحتی و چترهای ساحلی هم موجود است. خانواده‌هایی که با کودکان خردسال به سانتورینی می‌آیند این ساحل را دوست دارند، زیرا زمین‌بازی و پارک آبی با سرسره‌های آبی و استخرهای شنا جزء امکانات رفاهی ساحل پریسا است.

ساحل پریسا به دلیل تمیزی، مکانی عالی برای شنا و سایر ورزش‌های آبی است. فعالیت‌های محبوب در فضای باز ساحل پریسا شامل موج‌سواری و قایقرانی است. برای صرف نوشیدنی‌ها یا غذاهای کنار ساحل، بازدیدکنندگان می‌توانند از بین چندین رستوران و کافه، گزینه مناسب خود را انتخاب کنند. هتل AquaBlue اقامتگاه‌های مجللی را در ساحل پریسا ارائه می‌دهد. این هتل پنج‌ستاره دارای سه استخر روباز، رستوران سبف سرویس و ساحل خصوصی برای مسافران است.

. 3  ساحل سرخ (Red)

چشم‌انداز بی‌نظیر ساحل سرخ آن را به یکی از پربازدیدترین نقاط جزیره سانتورینی تبدیل کرده است. بسیاری از گردشگران فقط برای تماشای مناظر دیدنی این منطقه به بخش‌های مرتفع ساحل سرخ می‌روند. این محدوده کوچک از خط ساحلی ماسه‌ای تیره که از صخره‌های قرمز آتشفشانی شگفت‌انگیز پر شده، احاطه شده است. ساحل سرخ، شبیه هیچ نقطه دیگری در جهان نیست. این ساحل به دلیل محیط طبیعی چشمگیر خود دارای کیفیتی جذاب و دست‌نخورده است. ساحل قرمز امکانات رفاهی محدودی دارد و نجات‌غریق در آن نیست، اما صندلی‌های راحتی و چترهای ساحلی برای آفتاب گرفتن در دسترس هستند. بازدیدکنندگان هنگام راه‌رفتن به ساحل باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند، زیرا برخی مناطق صخره‌ها با رانش زمین روبه‌‌اند.

4. ساحل ولیچادا (Vlychada)

این ساحل در بخش‌های جنوبی سانتورینی قرار دارد، ویژگی متمایز و قابل‌توجهی آن را بسیار خاص کرده است. این ساحل دارای خط ساحلی طولانی از ماسه خاکستری، سنگریزه و محیطی آرام و  ایده‌آل برای آفتاب گرفتن و استراحت است. در ساحل کافه‌ای قرار دارد که غذاهای تازه، میان وعده و غذاهای سبک سرو می‌کند. کافه همچنین صندلی‌های راحتی هم اجاره می‌دهد.

یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز که در ساحل Vlychada یافت می‌شود، موزه گوجه‌فرنگی صنعتی است که در کارخانه‌ای قدیمی قرار دارد و تا سال ۱۹۸۱ برای تولید رب گوجه‌فرنگی کنسرو شده استفاده می‌شده است. امروزه موزه مراحل کاشت و برداشت یکی از معروف‌ترین محصولات غذایی در جزیره را به نمایش عموم می‌گذارد. در بندر ماهیگیری نزدیک ساحل، گردشگران می‌توانند در یکی از سفره‌خانه‌های سنتی یونانی که غذاهای دریایی تازه و سایر غذاهای محلی را سرو می‌کند، غذا بخورند. این رستوران‌های جذاب دارای مناظر زیبای ساحلی هستند. برای بسیاری از بازدیدکنندگان، قایق‌سواری از بندر Vlychada جزء به‌یادماندنی‌ترین کارهایی است که در سانتورینی انجام می‌شود.

5. ساحل پریولوس (Perivolos)

تنها چند کیلومتر دورتر از ساحل پریسا در ساحل جنوبی جزیره، Perivolos  طولانی‌ترین ساحل ماسه سیاه سانتورینی را دارد. ساحل Perivolos همچنین به دلیل آب‌های نیلگون شفاف و محیط طبیعی زیبا، بسیار ارزشمند است. اگرچه فضا آرامش‌بخش است و محیطی خلوت منتظر شماست، اما Perivolos مملو از امکانات رفاهی است. حاشیه ساحل مملو از هتل‌ها، تنقلات و رستوران‌ها است. لذت بردن از یک غذای دریایی تازه و غذاهای محلی درحالی‌که در تراس یک رستوران نشسته‌اید و خروش و صدای امواج دریا را می‌شنوید، یکی از جذاب‌ترین لحظات است.

امکانات ورزشی آبی یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته ساحل Perivolos است. بازدیدکنندگان می‌توانند تجهیزات مختلفی مثل قایق و اسکی روی آب را اجاره کنند. Perivolos طیف گسترده‌ای از اقامتگاه‌ها را دارد، از هتل‌های مقرون‌به‌صرفه تا املاک مجلل تفریحی را می‌توانید در این جزیره پیدا کنید.

6. ساحل مونولیتوس (Monolithos)

مونولیتوس در یک محیط طبیعی آرام قرار دارد و به دلیل فضای آرامش‌بخش آن مردم محلی زیادی برای زندگی به این منطقه آمده‌اند. مسافران و گردشگرانی که خانوادگی به این مناطق می‌آیند و همراه خود کودکان خردسال دارند هم از این ساحل به دلیل زمین‌بازی و امواج ملایم آن استقبال می‌کنند. آب‌های کم‌عمق این ساحل برای شنا و موج‌سواری بسیار ایمن هستند. ساحل Monolithos  دارای خط ساحلی طولانی پوشیده شده از ماسه‌‌های سیاه و درختان بلند است. یک قسمت از ساحل می‌توانید از نجات‌غریق و اجاره صندلی و چترهای آفتابی آن استفاده کنید.

همچنین یک منطقه ورزشی با زمین بسکتبال و تورهای والیبال ساحلی وجود دارد. در فاصله کمی از ساحل چندین رستوران وجود دارد. طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها در این منطقه یافت می‌شود، از یک آپارتمان ساحلی معمولی گرفته تا یک ویلا خصوصی یا هتل سه ستاره Memories Beach که دارای خدمات دربان، استخر شنا و اتاق‌هایی با چشم‌انداز دریا است.

 7. ساحل پوری (Pori)

این ساحل کوچک دلربا توسط صخره‌هایی با رنگ صورتی و در قطعه‌ای زیبا از چشم‌انداز روستایی پنهان شده است. این ساحل در نزدیکی آسیاب‌های بادی و تپه‌های پوشیده از انگور قرار دارد که روستای دیدنی بالای صخره ایمروویگلی را احاطه کرده‌اند. یک راه‌پله، دسترسی به ساحل را فراهم می‌کند. ساحل بسیار آرام است. این ساحل عمدتاً برای مردم محلی جذاب است. همچنین برای گردشگرانی که ترجیح می‌دهند بدون حضور جمعیت زیاد گردشگران در سواحل پیشرفته سانتورینی، آفتاب بگیرند و استراحت کنند هم انتخاب بسیار خوبی است. ساحل پوری دارای خط ساحلی از ماسه سیاه و سنگریزه است که توسط آب‌های کریستالی پوشیده شده است. این ساحل به جز رستوران سنتی که در دامنه تپه واقع شده است، هیچ امکاناتی ندارد.

یک هتل چهارستاره هم در این اطراف وجود دارد. هتل اقامتگاه‌های مجلل با ایوان یا بالکن خصوصی است. برخی از اتاق‌های هتل چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از دریا دارند. امکانات هتل عبارت‌اند از: استخر روباز و عرشه آفتاب، مرکز تناسب‌اندام، خدمات اتاق و میز پذیرش ۲۴ ساعته. این هتل همچنین دارای یک رستوران فوق‌العاده است که غذاهای مدیترانه‌ای و سوشی آن بسیار پرطرف‌دار است.

8. ساحل مسا پیگادیا (Mesa Pigadia)

مسا پیگادیا ساحلی محبوب در سانتورینی است که محیطی بکر و آرام دارد. این ساحل با جاده‌ای روستایی غیر آسفالته قابل‌دسترسی است. Mesa Pigad به دلیل داشتن محیطی آرام، مکانی ایده‌آل برای استراحت است. ساحل در یک خلیج کوچک قرار دارد که امواج ملایم را به آن می‌رسند. خط ساحلی سنگریزه با صخره‌های سنگی آتشفشانی پوشیده شده‌اند.

 مسا پیگادیا دارای یک رستوران در ساحل است. این رستوران غذاهای سنتی محلی (از جمله غذاهای دریایی تازه) را سرو می‌کند و صندلی‌های راحتی و چترهایی را برای آفتاب گرفتن اجاره می‌دهد. یک هتل لوکس در کمتر از دو کیلومتری ساحل وجود دارد. هتل Phōs the Boutique بر فراز تپه‌ای مشرف به کالدرا سانتورینی، در نقطه‌ای دیدنی قرار گرفته است که چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از دریای اژه در اختیار شما قرار می‌دهد.

9. ساحل کاتاروس (Katharos)

ساحل کاتاروس کیفیت و امکانات کمتری دارد، زیرا دسترسی به آن کمی دشوار است و توسعه‌نیافته. هیچ امکاناتی به جز رستوران تاپاس (از آوریل تا اکتبر باز است) و پارکینگ که هر دو در بالای ساحل واقع شده‌اند وجود ندارد. یک مسیر عابر پیاده از پارکینگ به ساحل منتهی می‌شود که در پشت تپه‌های سنگی قرار گرفته است. معمولاً در سواحل سانتورینی، خط ساحلی دارای سنگریزه و ماسه سیاه درشت است. دوستداران طبیعت علاقه زیادی به این ساحل دارند، به این خاطر که بسیار بکر و دست‌نخورده است. این مکان خلوت با چشم‌انداز دیدنی دریا، بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند.

10. ساحل کیپ کلمبو (Cape Columbo)

این ساحل دست‌نخورده که در پشت صخره‌های محصور با خط ساحلی از سنگریزه و ماسه خاکستری تیره قرار گرفته، وحشی‌ترین ساحل سانتورینی است. مکان منزوی و چشم‌انداز ناهموار، تصور حضور در جزیره‌ای بیابانی را ایجاد می‌کند. نقطه‌ضعف ساحل این است که ساحل هیچ امکاناتی ندارد. در این منطقه چند مغازه و رستوران وجود دارد، اما بهتر است وسایل ساحلی، تنقلات و آب آشامیدنی خود را به همراه داشته باشید. بازدیدکنندگان همچنین این نکته را در نظر داشته باشند که غریق نجات در ساحل نیست. آب‌های این منطقه بسیار عمیق است؛ بنابراین توصیه می‌شود احتیاط کنید. نکته دیگر این است که بادهای شدید و پرقدرت در این ساحل می‌تواند بیشتر از دیگر سواحل اطراف باشد که این کمی مشکل‌ساز خواهد بود.